۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۵

امنیت McAfee بر روی پردازنده های Intel

ایتنا - به گفته مسئولان McAfee، این نوع فناوری تا به حال در صنعت ضدویروس وجود نداشته و برای اولین بار خواهد بود که امنیت در سطحی جدا از سیستم عامل عرضه می‎شود.
امنیت McAfee بر روی پردازنده های Intel


پس از گذشت هفت ماه از خرید شرکت McAfee توسط شرکت Intel و پرداخت هزینه گزاف ۶۸/۷ میلیاردی آن، اکنون به تدریج آینده همکاری‎های مشترک این دو شرکت آشکار می‎شود.

به گزارش ایتنا به نقل از وبلاگ شرکت مهندسی شبکه گستر، شرکت McAfee فناوری جدیدی را که امنیت را در خارج از سیستم عامل و در سطح پردازنده‎های سخت‎افزاری ارائه می‎کند، معرفی کرد. این فناوری جدید که DeepSafe نامگذاری شده، اولین فعالیت مشترک دو شرکت McAfee و Intel است.

به گفته مسئولان McAfee، این نوع فناوری تا به حال در صنعت ضدویروس وجود نداشته و برای اولین بار خواهد بود که امنیت در سطحی جدا از سیستم عامل عرضه می‎شود.

هدف اصلی و اولیه فناوری DeepSafe شناسایی و مقابله با برنامه‎های مخرب از نوع RootKitها است که روز به روز پیچیده‎تر و هوشمندتر شده و قادرند مدتهای طولانی بدون جلب توجه به فعالیت‎های مخرب خود ادامه دهند.

اغلب ضدویروس‌های فعلی در سطح سیستم عامل اجرا شده و فعالیت می‎کنند و قادر نیستند که برنامه‎های مخرب RootKit را در آن سطح تشخیص دهند.

فناوری DeepSafe بستری خواهد بود که محصولات جدید بر روی آن پایه‎گذاری و طراحی خواهند شد. اولین محصولی که از این فناوری استفاده می‎کند و به عنوان یک "افزونه" (Add-on) به بسته نرم‎افزاری ضدویروس McAfee Endpoint Protection اضافه می‎شود، ماه آینده در همایش سالانه McAfee Focus به بازار عرضه خواهد شد.

جزئیات بیشتر و دقیق‎تری از نحوه عملکرد فناوری DeepSafe عرضه نشده است. ولی به گفته مسئولان McAfee، ایده اصلی و طرح اولیه DeepSafe مربوط به قبل از خرید McAfee توسط Intel می‎شود ولی پس از آن، این پروژه با سرعت و امکانات بیشتری پیش رفته و به زودی در قالب یک محصول به بازار عرضه خواهد شد.

فناوری DeepSafe ابتدا برای محیط VMwane خواهد بود و به دنبال آن، به تدریج برای محیط‎های Windows و Citrix نیز عرضه خواهد شد
کد مطلب: 19610
نام شما
آدرس ايميل شما