۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۷

اختلال در ارسال SMS توسط همراه اول

ايتنا - درپي بروز اين سلسله اختلال، سؤالاتي در مورد علل ايجاد آن، و همچنين موضوع فيلتر كردن برخي پيامك‌ها در رسانه‌ها و حتي صداوسيما منتشر گرديده است.
اختلال در ارسال SMS توسط همراه اول


ارسال و دريافت پيام كوتاه(SMS) از طريق اپراتور اول كشور، همراه اول، با مشكلات غيرمنتظره روبرو شده است.

به گزارش ایتنا چند روزي است كه كاربران تلفن همراه در كشور با اشكال در فرستادن پيامك موجه شده‌اند و بدين ترتيب اين روش ارتباطي كه روزانه توسط ميليون‌ها كاربر مورد استفاده قرار مي‌گيرد، عملا مختل شده است.
گفتني است كه هرچند در جهان كاربردهاي بسيار متنوع‌تر و پيشرفته‌تري از موبايل مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اما در ايران و در نبود كاربردهاي ديگر، عملا ارسال پيامك، تنها سرويس اضافي موجود براي كاربران است.

به گزارش ایتنا در چند روز گذشته و بدنبال اختلالات وسيع در سيستم ارسال پيامك، شركت‌هاي پيمانكار همراه اول كه اقدام به عرضه سرويس پيام كوتاه مي‌كنند، از مشتريان خود خواسته‌اند كه به اين اختلالات توجه نمايند.
از جمله از مشتريان خواسته شده كه قبل از ارسال پيام متني خود(چه فارسي و چه متني) به يك گروه، حتما آن را حداقل به يك كاربر ارسال نمايند تا فقط در صورتي كه موفقيت حاصل شد، بتوانند به سيستم ارسال پيام كوتاه اين اپراتور اطمينان نمايند.

شايان ذكر است كه درپي بروز اين سلسله اختلال، سؤالاتي در مورد علل ايجاد آن، و همچنين موضوع فيلتر كردن برخي پيامك‌ها در رسانه‌ها و حتي صداوسيما منتشر گرديده است.

به گزارش ایتنا عليرغم اين سؤالات و انتقادات و تا لحظه انتشار اين خبر، هيچگونه توضيحي از سوي اين اپراتور و يا مقامات ذيربط در اين خصوص منتشر نشده است.

کد مطلب: 19363
نام شما
آدرس ايميل شما


arash
feedback
Iran, Islamic Republic of
...همین یه سرویس لعنتی رو هم نمیتونن درست ساپورت کنن.
من با ایرانسلم 15 تا پیام دادم به همراه اول هیچ کدومو دلیور نکرد ولی پول رو کم کرد.اون پول واسه من بود با رنج و زحمت بدست آورده بودم.حرامشون بشه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام