۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۰

باریک‌ترین و سبک‌ترین نت‌بوک جهان محصول اسوس

ایتنا - شرکت اسوس باریک‌ترین و سبک‌ترین نت‌بوک جهان را با نام Eee PC X۱۰۱ تولید کرد.
باریک‌ترین و سبک‌ترین نت‌بوک جهان محصول اسوس



 این نت‌بوک فوق باریک که پیش از این در نمایشگاه کامپیوتکس امسال معرفی شده بود، دارای ۶٫۱۷ میلی‌متر ضخامت است و فقط ۹۲۰ گرم وزن دارد.

به گزارش ایتنا، در این مدل از سیستم عامل میگو (MeeGo) استفاده شده است و ویژگی‌های ارتباطی X۱۰۱ اسوس، اتصال پایدار و مطمئن به شبکه را تضمین می‌کنند.

نت‌بوک Eee PC X۱۰۱ یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افرادی است که تا کنون تجربه‌ای از دنیای رایانه و اینترنت ندارند و دانش‌آموزان و نوجوانان از مهم‌ترین مخاطبان این مدل هستند.

مدل فوق‌باریک X۱۰۱ اسوس دارای تمام مشخصات استاندارد برای نت‌بوک‌ها است با این وجود به دلیل ابتکار در طراحی و نوآوری‌های بکار رفته در آن، کم‌ترین ضخامت ممکن را در میان نت‌بوک‌ها دارد و وزن بسیار پایین آن نیز قابلیت حمل این دستگاه را افزایش می‌دهد. این مدل در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود که شامل سفید، مشکی، قرمز و قهوه‌ای هستند.

در X۱۰۱ از آخرین پردازنده اتم اینتل به نام N۴۳۵ استفاده شده که از نوع تک‌هسته‌ای است و یک گیگابایت حافظه رم نیز در آن بکار رفته است. ۲ درگاه USB برای ارتباط با تجهیزات جانبی، یک کارت‌خوان MicroSD و وب‌کم از امکانات این مدل هستند. اسوس برای افزایش سرعت دستگاه و اجرای نرم‌افزارها از یک درایو SSD استفاده کرده است که توانایی انتقال داده‌ها را بالا می‌برد. ضمن اینکه در این مدل از فناوری اختصاصی اسوس به نام موتور سوپرهیبرید (SHE) نیز استفاده شده است و از طریق آن عمر باتری افزایش پیدا می‌کند.

سیستم عامل این مدل با نام میگو (MeeGo) برای ارتباط با دنیای اینترنت بهینه شده است و در آن روش‌های اتصال به شبکه‌های اجتماعی مانند تویی‌تر و فیس‌بوک از طریق یک رابط کاربری آسان و با کمک نرم‌افزارهای اختصاصی بهینه شده‌اند. یک نرم‌افزار اختصاصی گپ و گفتگو نیز در این مدل طراحی شده که دسترسی به دوستان را آسان خواهد کرد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در این مدل دیده می‌شود اضافه شدن مرورگر کروم گوگل به سیستم عامل میگو (MeeGo) است و علاوه بر آن سرویس‌های رایانش ابری اسوس مانند asus@vibe، فروشگاه نرم‌افزاری اسوس و برنامه پرطرفدار دراپ‌باکس برای ذخیره اطلاعات روی اینترنت هم برای استفاده قرار داده شده‌اند.

یکی از ویژگی‌های جالب X۱۰۱ کمک به آموزش زبان انگلیسی است و همانطور که ویژگی‌های ارتباطی این دستگاه کامل و پرکاربرد است، اسوس یک برنامه آموزش زبان انگلیسی را هم برای یادگیری این زبان بین‌المللی در X۱۰۱ قرار داده است که از طریق یک مجموعه تعاملی شامل بازی، فیلم و فایل صوتی به آموزش زبان انگلیسی می‌پردازد. این نرم‌افزار منحصر به فرد به صورت پیش‌فرض روی این نت‌بوک‌ها نصب شده است. این نرم‌افزار با بیش از ۳۰۰ محتوای آموزشی توسط موسسه آموزشی ELT و شورای آموزش زبان انگلیسی بریتانیا آماده شده است و توانست جایزه بهترین راه‌حل آموزشی را از شرکت اینتل دریافت کند.

سری نت‌بوک‌های فوق‌باریک اسوس در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که مدل X۱۰۱ دارای سیستم عامل میگو است. با این حال اسوس برای طرفداران نرم‌افزارهای ویندوز هم مدل X۱۰۱H را معرفی کرده است که مجهز به ویندوز ۷ نسخه مقدماتی است. X۱۰۱H به همراه ۲۵۰ گیگابایت هارددیسک ارایه می‌شود و مدل X۱۰۱ دارای درایو SSD با فضای ۸ گیگابایت است.

ویژگی‌های این نت‌بوک:

اندازه فوق‌باریک و وزن بسیار سبک با ضخامت ۶٫۱۷ میلی‌متر و وزن ۹۲۰ گرم

کیبورد یکپارچه از نوع چیکلت و صفحه لمسی بزرگ راحت

سیستم‌عامل میگو (MeeGo) با نرم‌افزاهای سودمند از پیش نصب شده و برنامه‌های ارتباط با شبکه‌های اجتماعی و سرگرمی

نرم‌افزار پیش نصب یادگیری زبان بین‌المللی انگلیسی از شورای آموزش زبان انگلیسی بریتانیا که از مؤسسات برتر آموزش زبان برای همه سنین است

مجموعه فروشگاه نرم‌افزاری اسوس برای دسترسی به نرم‌افزارها، کتاب‌های الکترونیکی و بازی به همراه خدمات رایانش ابری asus@vibe برای دسترسی به محتواهایی سرگرمی
کد مطلب: 19048
نام شما
آدرس ايميل شما