۰
plusresetminus
جمعه ۱۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۰۷
بنا به گفته مدیر گوگل

انقلاب‌های عربی به محدود شدن اینترنت می‌انجامد

ایتنا – تشدید آزادی‌خواهی مردم خشمگین عرب، سران برخی کشورهای خودکامه عربی را به محدود ساختن هر چه بیشتر اینترنت وا می‌دارد.
انقلاب‌های عربی به محدود شدن اینترنت می‌انجامد


اریک اشمیت مدیر عامل گوگل، در سخنانی با بیان اینکه حرکت‌های آزادی‌خواه در کشورهای عربی بر بستر اینترنت صورت می‌پذیرد، گفت این موضوع باعث می‌شود برخی دولت‌ها، از میزان آزادی بیان در شبکه‌های الکترونیکی بکاهند.

به گزارش ایتنا به نقل از arabs۴۸.com، آقای اشمیت که در جریان نشست ضدافراط‌گرایی در ایرلند سخن می‌گفت، اظهار داشت: انقلاب‌های مردمی جهان عرب که در آنها از اینترنت بر ضد رژیم‌های دیکتاتوری استفاده شد، در آینده به افزایش محدودیت‌های اینترنتی توسط همین رژیم‌ها منجر می‌گردد.

گوگل از حامیان مالی این نشست به شمار می‌رود.

اشمیت افزود: برخی کشورها مایلند مدیریت اینترنت را به همان شیوه‌ای که رسانه‌های گروهی خود از قبیل تلویزیون را اداره می‌کنند، انجام دهند ولی این امر با توجه به گسترش فناوری و دسترسی روزافزون شهروندان به اینترنت نتایج معکوسی به بار می‌آورد.

مدیر ۵۶ ساله گوگل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در برخی کشورها، رسیدن اطلاعات به افراد از طریق گوگل عملی غیرقانونی محسوب می‌شود، از اینکه همکاران وی در چنین کشورهایی در معرض بازداشت خودسرانه و شکنجه قرار دارند، ابراز نگرانی کرد.

گفتنی است وائل غنیم رئیس بازاریابی محصولات اینترنتی گوگل در خاورمیانه و شمال آفریقا، که از وی به عنوان یکی از چهره‌های مطرح و تاثیرگذار انقلاب ۲۵ ژانویه مصر یاد می‌شود، در بحبوحه ناآرامی‌ها، توسط نیروهای امنیتی مصر دستگیر و پس از چندی آزاد شد.
کد مطلب: 18654
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام