۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۹

ابتكار ژاپني‌ها براي شارژ تلفن همراه برروي آتش

ایتنا - یک شرکت ژاپنی راه جدیدی را برای شارژ تلفن همراه در شرایط وقوع فجایع طبیعی یا در محیط‌های دور از دسترسی به برق، ابداع کرد.


به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری ایسنا، دیگ ترموالکتریکی «هاتسودن ناب»، حرارت آب جوشان را به برق تبدیل می‌کند که از طریق پورت USB دستگاه‌های دیجیتالی مانند تلفن هوشمند، دستگاه‌های پخش موسیقی دیجیتالی و سیستم‌های ناوبری، این دستگاه‌ها را شارژ می‌کند.

شرکت ژاپنی «تی‌ای اس انرژی» که در شهر اوساکا مستقر است، فروش این دستگاه را به مبلغ ۲۴ هزار و ۱۵۰ ین (۲۹۹ دلار) از ماه جاری آغاز کرده و قصد دارد دستگاهش را در کشورهای در حال توسعه‌ای که در آن‌ها کمبود برق وجود دارد، نیز عرضه کند.

مدیر اجرایی این شرکت عنوان کرده این ابداع از فاجعه زلزله و سونامی ۱۱ ماه مارس ژاپن الهام گرفته که طی آن ۲۳ هزار نفر کشته و مفقود شدند و با ویران شدن منطقه شمال شرقی، صد‌ها هزار نفر بی‌خانمان شدند.

این دیگ دارای نوارهایی از مواد ترمو الکتریک سرامیک است که از طریق حرارت ظرف، برق تولید می‌کنند و طبق اعلام شرکت سازنده، شارژ یک آیفون از طریق این دستگاه، سه تا پنج ساعت طول می‌کشد و می‌تواند هم‌زمان غذا را نیز آماده کند.
کد مطلب: 18546
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام