۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۸

انقلاب اینترنت قوی‌تر از انقلاب صنعتی

ایتنا - موسسه جهانی «مک کینسی» با انتشار تازه‌ترین گزارش خود که حاصل تحقیق در ۱۳ کشور است این رشد اقتصادی اینترنت را تائید می‌کند.
انقلاب اینترنت قوی‌تر از انقلاب صنعتی
گزارش جدید یک موسسه تحقیقاتی بین المللی با تاکید براینکه انقلاب اقتصادی اینترنت قوی‌تر از انقلاب بزرگ صنعتی قرن ۱۹ است، نشان می‌دهد اینترنت در مدت ۱۵ سال گذشته به تولید ناخالص ملی کشور‌ها اجازه داده است که ۳. ۴ درصد رشد کند.

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، درآمدزایی و رشدی که انقلاب اقتصادی اینترنت ایجاد کرده بیش از انقلاب بزرگ صنعتی قرن نوزدهم است.

موسسه جهانی «مک کینسی» با انتشار تازه‌ترین گزارش خود که حاصل تحقیق در ۱۳ کشور است این رشد اقتصادی اینترنت را تائید می‌کند.

این تحقیقات در ۱۳ کشور شامل کشورهای گروه ۸ به اضافه برزیل، چین، هند، کره جنوبی و سوئد انجام شد.

برپایه این گزارش، اینترنت در سال ۲۰۰۹ موجب رشد ۳. ۲ درصد تولید ناخالص ملی در هند شد این ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که در مدت پنج سال منتهی به سال ۲۰۰۹ تولید ناخالص ملی هر یک از این کشور‌ها به طور متوسط ۵ درصد رشد داشته است.

نتایج این تحقیق که «مواد اینترنت: تاثیرات جامع نت بر روی رشد، شغل و رفاه» نام دارد حاکی از آن است که به طور متوسط، اینترنت در تمام این ۱۳ کشور موجب رشد متوسط ۳. ۴ درصدی تولید ناخالص ملی شده است.

این گزارش توضیح می‌دهد: رشد اقتصادی حاصل از مصرف و هزینه‌های مربوط به اینترنت اکنون بیشتر از بخشهای کشاورزی و انرژی است. به طوریکه کشاورزی به طور متوسط ۲. ۲ درصد از تولید ناخالص ملی را در این ۱۳ کشور تامین می‌کند.

برپایه این گزارش، هرچند اینترنت موجب کاهش ۵۰۰ هزار پست شغلی شده اما همزمان اجازه داده است که ۱. ۲ میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد شود. این مشاغل جدید منجر به جذب توسعه دهندگان نرم افزار، تکنسینهای انفورماتیکی، کار‌شناسان امنیتی و... می‌شوند. به بیانی ساده، به ازای هر شغل از بین رفته، اینترنت حدود ۲. ۶ شغل جدید ارائه کرده است.

موسسه «مک کینسی» در این تحقیق با بررسی ۴ هزار و ۸۰۰ شرکت کوچک و متوسط در ۱۳ کشور دریافت شرکت‌هایی که از فناوری‌های دیجیتال بهره می‌گیرند نسبت به شرکت‌هایی که هنوز از این فناوری‌ها استفاده نمی‌کنند بیش از دو برابر رشد داشته‌اند.

این تحقیق توضیح می‌دهد که اینترنت، سطح کیفی بالاتری را در زندگی هر یک از شهروندان کشورهای توسعه یافته تضمین می‌کند.

به طوریکه در حدود ۱۵ سال اخیر، به خاطر توسعه اینترنت درآمد سرانه هر فرد ۵۰۰ دلار افزایش یافته است. این درحالی است که این میزان درآمد سرانه در انقلاب بزرگ صنعتی در مدت ۵۰ سال به دست آمد.

«مک کینسی» همچنین پیش بینی کرده است که کسب و کار مرتبط با ابرهای محاسباتی تا سال ۲۰۱۵ در حدود ۸۵ میلیارد دلار سود خواهد داشت.

به گفته این موسسه، آمریکا حدود ۳۰ درصد از سود جهانی حاصل از خدمات اینترنت را در اختیار دارد.
کد مطلب: 18315
نام شما
آدرس ايميل شما


ارا
feedback
United Kingdom
آمریکا حدود ۳۰ درصد از سود جهانی حاصل از خدمات اینترنت را در اختیار دارد.
کشور ما تا کی باید عقب بمونه؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام