۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۱
در سالروز تولد ابن‌خلدون

لوگوی جدید گوگل عرب‌ها را متاسف کرد

ایتنا – تغییر لوگوی گوگل به شکل و شمایل ابن‌خلدون دانشمند نامی، موجی از واکنش‌های اعتراضی کاربران عرب را به دنبال داشته است.
تصویر ابن خلدون در لوگوی گوگل
تصویر ابن خلدون در لوگوی گوگل
گوگل با تغییر لوگوی خود، سالروز تولد ابن‌خلدون، تاریخ‌نگار، جامعه‌شناس، سیاست‌مدار و مردم‌شناس مشهور را گرامی داشته است.

ابن‌خلدون که از پیشگامان علم جامعه‌شناسی به شمار می‌رود، ۶۷۹ سال پیش در ۲۷ می به دنیا آمد و گوگل هم طبق سنت رایج خود، با تغییر لوگوی صفحه اصلی کوشید یاد و خاطره این عالم بزرگ را در اذهان زنده نگه دارد.

همین موضوع خشم و تاسف مردم الجزایر و تونس را به دنبال داشته است.

به گزارش ایتنا به نقل از سایت ام‌بی‌سی، در لوگوی تغییریافته گوگل تصویری از ابن‌خلدون در حالی که کتاب «مقدمه» را در دست دارد به نمایش در آمده است.

مقدمه یکی از کتاب‌های مهم ابن‌خلدون است که وی آن را در الجزایر به رشته تحریر در آورد.

کاربران با کلیک بر این لوگو، به صدها سایت اینترنتی که در آنها اطلاعات مفصلی درباره این دانشمند نامی به زبان انگلیسی و عربی نوشته شده، منتقل می‌گردند.

آن دسته از کاربران الجزایری و تونسی که در فیس‌بوک عضو هستند، از این که مقامات کشور آنها از برگزاری جشن و یادبود برای این دانشمند سرشناس غفلت ورزیده‌اند، خشمگین و متاسف هستند.

آنها بی‌اعتنایی مسئولین فرهنگی کشورشان نسبت به سالروز تولد یکی از بزرگترین دانشمندان و جامعه‌شناسان عرب را به باد تمسخر و انتقاد گرفته‌اند.

کاربران فیس‌بوک معتقدند این کار گوگل نشان می‌دهد که غربی‌ها به ارزش و اهمیت ابن‌خلدون پی برده‌اند ولی جهان عرب و به ویژه الجزایری‌ها او را نادیده گرفته‌اند.
کد مطلب: 18290
نام شما
آدرس ايميل شما


آرش کمانگیر
feedback
Iran, Islamic Republic of
واقعاً هم غربی ها بیشتر از قدر مفاخر ما رو میدونن.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام