۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۲۰

بررسي شكايت دوقلوها از مدير فيس‌بوك در ديوان عالي آمريكا

ایتنا - این دو نفر معتقدند زوکربرگ ایده اصلی راه‌اندازی فیس‌بوک را از آن‌ها دزدیده است.
بررسي شكايت دوقلوها از مدير فيس‌بوك در ديوان عالي آمريكا
کامرون و تیلور وینکلووس که نزدیک به ۵ سال است شکایت خود از مارک زوکربرگ رییس فیس بوک را پیگیری می‌کنند علی‌رغم شکست‌های متعدد در دادگاه هنوز از نتیجه گیری ناامید نشده‌اند و این بار قصد دارند به سراغ دیوان عالی کشور آمریکا بروند.

به گزارش ایتنا به نقل از فارس، این دو نفر که معتقدند زوکربرگ ایده اصلی راه‌اندازی فیس بوک را از آن‌ها دزدیده و از این طریق میلیارد‌ها دلار پول به جیب زده قصد دارند به هر طریق ممکن وی را به علت نقض حقوق مالکیت معنوی میلیون‌ها دلار جریمه کنند.

درگیری حقوقی و قضایی طولانی مدت این دو نفر سوژه فیلم شبکه اجتماعی بود که در سال ۲۰۱۰ ساخته شد و جوایز سینمایی متعددی را نیز دریافت کرد.

پیش از این دادگاه حکم داده بود که این دو برادر دوقلو ۲۰ میلیون دلار نقد و ۴۵ میلیون دلار هم در قالب سهام فیس بوک دریافت کرده و تعقیب شکایت خود را متوقف کنند.

این در حالی است که این دو برادر می‌گویند رقم یا دشده به هیچ وجه کافی نیست و زوکربرگ باید بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار به آن‌ها غرامت پرداخت کند.

شاکیان این پرونده معتقدند که زوکربرگ با سرقت ایده راه اندازی فیس بوک به ثروت افسانه‌ای دست یافته و لقب جوان‌ترین میلیاردر دنیا را از آن خود کرده، بنابراین پرداخت ۶۵ میلیون دلار غرامت به هیچ وجه خسارت وارد شده را جبران نمی‌کند.

انتظار می‌رود رسیدگی به شکایت جدید این دو نفر هفته آینده آغاز شود.

زوکربرگ تمامی ادعاهای این دو نفر را رد کرده است.
کد مطلب: 18104
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام