۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۳
در مراسم تجليل از چهره IT سال 89

شعار دولت دهم حركت به سمت دولت الكترونیكی است

ایتنا - معاون توسعه انساني رياست جمهوري: اجراي اين كار تنها از دست دولت برنمي‌آيد و بخش خصوصي هم بايد كمك حال ما باشد تا بتوانيم قيدها و بندها را از سر راه برداريم و پتانسيل اين حوزه را به اندازه كافي شكوفا و از آن استفاده كنيم.
شعار دولت دهم حركت به سمت دولت الكترونیكی است

مراسم تجليل از چهره IT سال ۸۹ با حضور جمعي از فعالان بخش خصوصي، مسئولان بخش دولتي، كارشناسان، اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار و از شركت‌هاي نمونه و فعال در سال گذشته نيز تقدير به عمل آمد.

احمد بزرگيان - معاون نوسازي و تحول انساني معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس ‌جمهوري - در اين مراسم طي سخناني با اشاره به اين كه شعار ما حذف ارتباطات مبتني بر كاغذ از سازمان‌ها است، اظهار كرد:‌ حجم ارتباطات كاغذي بين سازمان‌ها و ارگان‌ها ۵۰۰ هزار تن است كه بايد بخش خصوصي در اين حوزه كمك ما كند تا ارتباطات شفاف، روشن، صحيح و ارزان مبتني بر ارتباطات الكترونيكي را در اختيار مردم قرار دهيم.

به گزارش ایتنا وي همچنین گفت: شعار دولت دهم حركت به سمت دولت الكترونيكي است و ما هم با آغوش باز پذيراي ايده‌ها و فعاليت‌هاي در اين راستا توسط بخش خصوصي خواهيم بود.

او خاطر نشان كرد: نقشه دولت الكترونيكي و همچنين ۲۵۰ پروژه با زيرپروژه‌هاي فراوان را در اين حيطه تعريف كرده‌ايم و اجراي اين كار تنها از دست دولت برنمي‌آيد و بخش خصوصي هم بايد كمك حال ما باشد تا بتوانيم قيدها و بندها را از سر راه برداريم و پتانسيل اين حوزه را به اندازه كافي شكوفا و از آن استفاده كنيم.

وي افزود: بخش‌هاي الكترونيكي در سيستم پولي و بانكي به ميزاني انجام شده و بايد اين حركت در ساير بخش‌هاي ديگر نيز انجام شود و بايد دانست ماموريت سازمان‌ها در جهت اهداف و وظايف‌شان تنها با استفاده از بستر الكترونيكي قابل تحقق است و ما هم در اين راستا برنامه‌اي تدوين كرديم و با همكاري بين دو معاونت، برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي و معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري، درصدد رساندن اين اهداف و برنامه‌ها به سر منزل نهايي هستيم.

بزرگيان ابراز كرد: ‌تا پايان برنامه پنجم توسعه بايد ۷۰ درصد خدمات دولت را به مردم به صورت الكترونيكي ارائه دهيم كه حركتي بسيار ارزشمند است و با كمك بخش خصوصي اجرايي خواهد شد.

او افزود: در كشور ديگر به سخت‌افزار نيازي نداريم و به اندازه كافي وجود دارد و به اندازه كافي پول براي سخت‌افزار داده‌ايم و بايد براي توليد نرم‌افزارهايي كه بتوانيم از اين سخت‌افزارها استفاده كنيم، حركت كنيم.

وي ابراز كرد: ما حداقل به ۱۰ هزار متخصص آي تي، برنامه‌نويس در حد يك و بالا نياز داريم تا هم خدمات G۲G و هم خدمات G۲C را محقق كنيم و در اين راستا نگاه ما بايد تعامل، همفكري و همكاري با بخش خصوصي باشد.

بزرگيان گفت: ‌تا پايان سال ۹۴، تمام مردم ايران بايد كارت هوشمند ملي با تمام مباحث امنيتي و خدماتي كه در ساير كشورها وجود دارد، داشته باشند.

وي گفت: ‌براساس سياست‌هاي كلي اصل ۴۴ و هم برابر قانون خدمات كشوري در ماده‌هاي ۲۴، ۱۲ و ۱۶ به هيچ وجه به سازمان‌هاي دولتي اجازه برنامه‌نويسي نمي‌دهيم و قسمت تهيه كردن و محقق كردن اهداف برعهده بخش خصوصي است و بحث نظارت‌ها هم با ماست.

او تصريح كرد: پايه‌ريزي انجام داديم كه هر كسي بعد از ما بيايد، بايد اين روال را در حركت اتخاذ كند و اهداف و برنامه‌ها در قالب دولت الكتورنيك محقق خواهد شد.

معاون نوسازي معاونت توسعه مديريت رييس جمهور در پايان تصريح كرد: اگر بخواهيم در چارچوب قانون ارائه خدمات دهيم، راهش از طريق دولت الكترونيكي است.
کد مطلب: 18014
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام