۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۴

رشد 8 درصدي عرضه رايانه‌هاي شخصي در خاورميانه

بر اساس آخرين گزارش متتشر شده از سوي شركت تحقيقاتي IDC در مورد وضعيت بازار رايانه در منطقه خاورميانه و آفريقا، افزايش تمايل بخش آموزشي اين منطقه به خريد رايانه‌هاي جديد موجب شده تا فروش رايانه‌هاي شخصي در اين مناطق افزايش يابد.
رشد 8 درصدي عرضه رايانه‌هاي شخصي در خاورميانه


شركت تحقيقاتي IDC در مطالعه جديد خود به اين نتيجه رسيده است كه صادرات رايانه‌هاي شخصي به خاورميانه و آفريقا در فصل نخست سال جاري ميلادي نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷.۸۶ درصدي را پيش‌رو داشته است.

طبق آمار موجود در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۱ ميلادي تعداد ۱.۵۱ ميليون دستگاه رايانه شخصي وارد خاورميانه و آفريقا شده است كه اين رقم براي فصل نخست سال ۲۰۱۰ ميلادي ۱.۴۰ ميليون دستگاه گزارش شده بود.

بر اساس پيش‌بيني صورت گرفته توسط كارشناسان و تحليلگران مركز IDC، در فصل نخست سال جاري ميلادي ميزان صادرات رايانه‌هاي شخصي به كشورهاي حومه خليج فارس رشد ۴.۴۳ درصدي داشته و در مجموع ۲۵۴ هزار و ۳۵۷ دستگاه رايانه در اين منطقه عرضه شده است.

در مدت مشابه سال قبل تعداد رايانه‌هاي شخصي وارد شده به كشورهاي حومه خليج فارس ۲۴۳ هزار و ۵۴۹ دستگاه گزارش شده بود.

گفته مي‌شود كه ميزان صادرات رايانه‌هاي شخصي وارد شده به امارات متحده عربي به ديگر كشورها نيز بسيار بيشتر از عرضه ديگر محصولات الكترونيكي و مصرفي بوده است.

طبق آمار موجود، بيش از ۵۰ درصد رايانه‌هاي شخصي كه به امارات متحده عربي وارد مي‌شوند، از اين كشور به عراق، ايران، سوريه، پاكستان و برخي كشورهاي آفريقايي صادر مي‌شوند.

در فصل نخست امسال ميزان صادرات رايانه‌هاي شخصي به امارات متحده عربي نيز رشد ۱۴ درصدي را پيش‌رو داشته و بر اين اساس ۵۶۳ هزار و ۷۲۹ دستگاه رايانه در اين كشور عرضه شده است.

مركز تحقيقاتي IDC همچنين اعلام كرده است كه ميزان درآمد حاصل از صادرات رايانه‌هاي شخصي در امارات از ۱.۰۶ ميليارد دلار در فصل نخست سال ۲۰۱۰ به ۱.۱۴ ميليارد دلار در مدت مشابه امسال رسيده است.
کد مطلب: 17617
نام شما
آدرس ايميل شما