۰
plusresetminus
شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۷

محدويت‌هاي شديدتر اينترنتي در چين

مقام‌هاي چين براي اينكه با اعتراضاتي مشابه در خاورميانه و آفريقاي شمالي مواجه نشوند به تشديد كنترل اينترنت ادامه مي‌دهند.
محدويت‌هاي شديدتر اينترنتي در چين

 به نوشته روزنامه واشنگتن پست، وب سايت "لينكد اين" در چين فيلتر شد و به جمع ساير وب سايت‌ها از جمله فيس بوك، توئييتر و يوتيوب پيوست.

وب سايت لينكد اين پس از آن از سوي دولت چين فيلتر شد كه يك كمپين با عنوان "صداي انقلاب ياسمن" به راه انداخت و از بازديدكنندگان خواست در خصوص انقلاب احتمالي ياسمن در چين نظر بدهند.

هم چنين نام جان هانتسمن، سفير آمريكا در چين نيز جزو اسامي بود كه جستجو در خصوص آن غير قابل دسترسي بود. لغات ديگري از جمله تونس، مصر و ياسمن را نيز در چين نمي‌توان در اينترنت جستجو كرد.

سفير آمريكا در چين يكشنبه گذشته در جمع معترضان در وانگ نوجينگ در پكن حاضر شد. هانتسمن در آن روز خارج از خودروي خود ايستاده بود و با يك رهگذر صحبت مي‌كرد كه يك پليس به سمت وي آمد و پرسيد: شما مي‌خواهيد شاهد هرج و مرج در چين باشيد؟ هانتسمن هم به سرعت محل را ترك كرد.

سفارت آمريكا نيز اعلام كرد حضور وي در منطقه كاملا تصادفي بوده چرا كه وي همراه خانواده‌اش بوده و قصد داشته به گردش برود.

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد: مي‌دانيم كه چين به شدت دسترسي كاربران به اينترنت را محدود كرده، اما از دولت چين درخواست مي‌كنيم به حقوق اساسي شهروندان از جمله آزادي بيان و حقوق بشر تمامي مردم چين احترام بگذارد.

کد مطلب: 17113
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام