۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۰

بسته ۲۰۰ گیگی اینترنت خبرنگاران فعال خواهد شد + ویدئو

ایتنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بسته ۲۰۰ گیگ بایت اینترنت رایگان برای خبرنگاران فعال می‌شود.
بسته ۲۰۰ گیگی اینترنت خبرنگاران فعال خواهد شد + ویدئو

«عیسی زارع پور»در حاشیه نشست هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ما در وزارت ارتباطات از فیبرهایی نوری که کف اقیانوس ها می خوابد  و اینترنت را منتقل می کند ظرفیت داریم تا فضا و ٣۶ هزار کیلومتری زمین. بنابراین  دامنه مأموریت وزارت ارتباطات  بسیار گسترده است.

به گزارش ایتنا از ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: یکی از حوزه‌های کاری ما هوا و فضا است که در قالب سازمان فضایی ایران بحث توسعه صنعت فضایی دنبال می کنیم و هم  شورای عالی فضایی که ریاست آن بر عهد رییس جمهور است و من به عنوان نایب رییس پیگیر  توسعه صنعت فضایی در کشور  هستم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: ما در کنار توسعه صنعت بومی فضایی  یعنی ساخت ماهواره‌های بومی و ایستگاه‌های زمینی و سایر موارد در جاهایی که خلأ داریم هنوز به لحاظ فناوری نیاز به همکاری کشورهای صاحب نام در این حوزه داریم.

زارع پور درباره ماهواره خیام  توضیح داد که این ماهواره،ماهواره سنجشی با دقت بالاست که دیروز از پایگاه فضایی که متعلق به روسیه است به فضا پرتاب شد که بزرگ‌ترین پایگاه فضایی دنیاست.
وی ادامه داد: این افتخار بزرگی است برای متخصصان ایرانی که در کنار متخصصان کشور روسیه که بیش از ۶ دهه در این زمینه تجربه و دانش دارند قرار بگیرند.
وی افزود: این ماهواره با همکاری مشترک بین ایران و روسیه شکل گرفت، کار اصلی درباره ساخت ماهواره از پنج سال قبل شروع شده بود اما مشکلات جدی وجود داشت که برای پرتاب ماهواره در دولت سیزدهم با دیپلماسی فعال و با بیش از ۴۰۰ ساعت نشست و ده ها نشست مشترک بین طرف ایرانی و روسیه برگزار شد و در نهایت توانستیم با این دیپلماسی فعال در سایه روابط خوب این ماهواره را با یک ماهواره بر مطمئن و سایز ۲ پرتاب کنیم.
وی ادامه داد:  امروز چهار بار سیگنال آن را در ایستگاه زمینی ماهدشت دریافت کردیم.

 
اینترنت خبرنگاران
وزیر ارتباطات همچنین گفت: خبرنگاران از امروز و فردا می‌توانند به درگاه ملی خدمات هوشمند ( https://my.gov.ir )مراجعه کرده و با ثبت یک شماره تلفن همراه، بسته ۲۰۰ گیگابایتی اینترنت خبرنگاری دریافت کنند.
 
کد مطلب: 69400
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام