۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۵

افتتاح بزرگترین و فناورانه‌ترین فرودگاه جهان در پکن + ویدیو

ایتنا - پیش‌بینی شده است که این فرودگاه در سال 2025 میلادی بیش از 72 میلیون مسافر را جابه‌جا کند و همچنین در سال 2040 میلادی با مجموع 8 باند ظرفیت سالانه 100 میلیون مسافر را دارا خواهد بود.
افتتاح بزرگترین و فناورانه‌ترین فرودگاه جهان در پکن + ویدیو
دولت چین با سرمایه‌گذاری چندین میلیون دلاری فرودگاهی را در پایتخت خود ساخته است که از آن به عنوان بزرگ‌ترین و فناورانه‌ترین فرودگاه جهان یاد می‌شود.

به گزارش ایتنا و به نقل از گاردین، هم اکنون کمتر از پنج سال از زمان آغاز پروژه ساخت این فرودگاه بین‌المللی می‌گذرد و تاکنون سرمایه‌گذاری بالغ بر 450 میلیارد یوان (50 میلیارد دلار) در آن انجام شده است.

این فرودگاه که «داکسینگ» نام دارد هفته در تاریخ اول اکتبر مصادف با روز ملی چین طی مراسمی توسط «زی جینپینگ» رهبر چین افتتاح شد تا بر این اساس به صورت همزمان هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین جشن گرفته شود.

طراحی این فرودگاه را شرکت معماری «زاها حدید» برعهده داشت است و شکل ظاهری آن شبیه به یک ستاره دریایی بزرگ با پنج بال است که در یک نقطه به یکدیگر متصل می‌شوند. این فرودگاه بزرگترین ترمینال فرودگاهی تک ساختمان جهان را در خود جا داده است و وسعت آن با چهار باند اصلی معادل 700 هزار متر مربع برآورد می‌شود.

پیش‌بینی شده است که این فرودگاه در سال 2025 میلادی بیش از 72 میلیون مسافر را جابه‌جا کند و همچنین در سال 2040 میلادی با مجموع 8 باند ظرفیت سالانه 100 میلیون مسافر را دارا خواهد بود. مجموع سرمایه‌گذاری‌ مورد نیاز برای اتمام این پروژه 63 میلیارد دلار برآورد شه است.

از این مرکز به عنوان فناورانه‌ترین فرودگاه جهان هم یاد می‌شود. پارکینگ این فرودگاه به طور کامل توسط روبات‌ها مدیریت می‌شود و برای تمام درهای ورودی آن سیستم تشخیص چهره در نظر گرفته شده است تا رفت و آمد مسافران تسریع شود.

در تمامی نقاط این فرودگاه روبات‌های انسان‌نما برای ارایه اطلاعات حضور دارند و روبات‌های باربر نیز به صورت رایگان چمدان‌های مسافران را تا مقصد مورد نظر حمل می‌کنند. این فرودگاه در تمام نقاط خود نسل پنجم خدمات اینترنت بی‌سیم (5G) را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرارمی‌دهد و همچنین گفته شده است که تمامی خدمات مربوط به امور مسافران حتی بدون یک برگ کاغذ ارایه می‌شود.

نخستین تصاویر ویدیویی منتشر شده از بزرگ‌ترین و فناورانه‌ترین فرودگاه جهان را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.
 
 
کد مطلب: 58388
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام