۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۴
عکس روز ناسا

کمربند ناهید بر فراز قله اورست

ایتنا - آسمان آبی مستقیماً در بالای این کمربند، نور طبیعی خورشید است که از جوّ منعکس می‌شود. در عین حال در نزدیکی افق، آسمان صاف می‌تواند بیشتر نارنجی یا قرمزرنگ به نظر برسد.
کمربند ناهید بر فراز قله اورست
مطمئناً آن را دیده اید، اما شاید متوجه‌اش نشده باشید. در هنگام گرگ و میش که هوا بدون ابر است، درست قبل از طلوع یا بعد از غروب خورشید، بخشی از جوّ بالای افق کمی تاریک و بی‌رنگ به نظر می‌رسد. این نوار انتقالی که کمربند ناهید نامیده می‌شود، در فاصله میان آسمان گرفته تاریک و آسمان روز روشن به طور برجسته و در جهت مخالف خورشید دیده می‌شود.
 
به گزارش ایتنا، آسمان آبی مستقیماً در بالای این کمربند، نور طبیعی خورشید است که از جوّ منعکس می‌شود. در عین حال در نزدیکی افق، آسمان صاف می‌تواند بیشتر نارنجی یا قرمزرنگ به نظر برسد. در کمربند زهره، اتمسفر نور بیشتری را از غروب (یا طلوع) خورشید منعکس می‌کند و بنابراین بیشتر قرمز به نظر می‌رسد.
 
کمربند زهره که در تصویر روز ناسا به نمایش گذاشته شده است، از روی چندین کوه هیمالیا، از جمله، دومین کوه از سمت راست تصویر که کوه اورست و بلندترین کوه روی زمین است، عکس گرفته شده است. اگرچه معمولاً ذکر نمی‌شود، اما این کمربند اغلب به طور تصادفی در عکس‌های دیگر نیز دیده می‌شود.
کد مطلب: 73593
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام