۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۴۵

چالش‌هاي آموزش مجازي كشور

رئيس مركز آموزش‌هاي الكترونيكي دانشگاه تهران:مشكلات پهناي باند و زيرساخت هاي مورد نياز و از سويي مشكل كمبود استاد كه تجربه‌ كافي در زمينه اين نوع آموزش‌ها را داشته باشند، از موارد و مشكلات ديگر در زمينه و آموزش مجازي محسوب مي‌شود.


رئيس مركز آموزش‌هاي الكترونيكي دانشگاه تهران درباره‌ چالش‌هاي موجود كشورمان در زمينه‌ آموزش مجازي تاكيد كرد: نبايد از ديد مالي به بحث آموزش‌هاي مجازي نگاه شود.

به گزارش ایتنا دكتر بابك سهرابي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: يكي از اهداف آموزش‌هاي الكترونيكي بحث مالي آن است زيرا درآمدي كه آموزش الكترونيكي براي دانشگاه دارد، كمتر است.

او با تاكيد بر اينكه درآمد‌ها بايد صرف تجهيزات آموزش الكترونيكي شوند اظهار كرد: ما مجبوريم درآمد‌ها را صرف تكنولوژي‌ها كنيم و نبايد اين دانشجويان ضعيف شمرده شوند زيرا دانشجويان قوي بسياري در زمينه‌ي مجازي داريم.

وي گفت: مشكلات پهناي باند و زيرساخت هاي مورد نياز و از سويي مشكل كمبود استاد كه تجربه‌ كافي در زمينه اين نوع آموزش‌ها را داشته باشند، از موارد و مشكلات ديگر در زمينه و آموزش مجازي محسوب مي‌شود.

دانشيار گروه مديريت فناوري اطلاعات دانشگاه تهران تاكيد كرد: ما اساتيد مجرب و خوبي داريم كه در زمينه تدريس حضوري به خوبي فعاليت مي‌كنند ولي اين اساتيد ممكن است نتوانند در زمينه آموزش مجازي فعاليت كنند زيرا فضاي اين نوع آموزش متفاوت است.

وي ادامه داد: در برخي مواقع شاهديم كه اساتيد جواني داريم كه تجربه حضوري ندارند اما چون با نسل اينترنت آشنا هستند، به خوبي مي‌توانند در زمينه آموزش و تدريس مجازي فعاليت كنند.

اين استاد دانشگاه گفت: پيشنهاد مي‌كنم نگاه بهتري به آموزش‌هاي الكترونيكي شود زيرا در حال حاضر متاسفانه ديد خوبي به آموزش الكترونيكي و اين نوع آموزش وجود ندارد و بسياري معتقدند كه آموزش مجازي جاي آموزش حضوري را نمي‌گيرد؛ در صورتي كه آموزش حضوري فاقد فوايدي است كه آموزش مجازي دارد.

رئيس مركز آموزش‌هاي الكترونيكي دانشگاه تهران در پايان تاكيد كرد: در آموزش حضوري هزينه‌هاي اياب‌ و ذهاب، ترافيك، برق، آب، گاز و موارد ديگر وجود دارد اما در مجازي اين‌طور نيست و بحث سن و مواردي از اين قبيل هم در فضاي مجازي مطرح نيست.
 
کد مطلب: 21287
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام