۲
۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۰

محدودیتی در ارائه پهنای باند به مخابرات در کشور وجود ندارد

ایتنا- حمایت از شرکت‌های نوبنیان و ایده‌محور از جمله اقدامات در دستور کار وزارت ارتباطات است.
محدودیتی در ارائه پهنای باند به مخابرات در کشور وجود ندارد


محمود واعظی در نشست با نخبگان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که شامگاه چهارشنبه در محل فرودگاه پیام کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه زیرساخت نیروی انسانی و دانشگاهی البرز قابل قیاس با سایر استان‌های کشور نیست، اظهار داشت: البرز باید به‌طور مطلوبی در تمامی بخش‌ها رشد پیدا کند چراکه این استان معین پایتخت و استان تهران است.


واعظی با ابراز اینکه ارتقای استان البرز کمک شایانی به تهران می‌کند، افزود: توسعه استان البرز تهدید و رقابتی برای تهران محسوب نمی‌شود به همین منظور باید زیرساخت‌های این منطقه فراهم شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه حجم توسعه باند فیبر نوری ۸ برابر و ظرفیت انتقال ۲۶ برابر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در شورای اداری استان البرز رونمایی از برخی از این اقدامات صورت گرفت.

واعظی با تأکید بر "در بحث آی‌سی‌تی در نظر داریم زیرساخت این مهم را که سابق بر این کمتر مورد توجه قرار داشت، بهبود دهیم" تصریح کرد: امید است بتوان نواقص گذشته را به‌طور مطلوبی جبران کرد.

وی با اعلام اینکه باید با سرعت زمینه برای بخش خصوصی البرز برای خدمت رسانی بهتر بیش از گذشته فراهم شود، گفت: تولید محتوا و ارائه خدمت مطلوب از جمله اهداف سال جاری ما محسوب می‌شود.

وی با یادآوری "در نظر داریم در این حوزه فضای کسب و کار را رونق دهیم" اظهار داشت: باید بر اساس امکانات و توانایی استان فضای کار به‌خوبی فراهم شود.

وزیر ارتباطات با تأکید بر لزوم همکاری مردم در اداره بخشی از امور، خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان موفقیت بی‌نظیری در سطح کشور کسب کرده‌اند.

واعظی با تصریح بر اینکه تجربه ثابت کرده اگر امور به‌دست مردم باشد با پیشرفت بیشتری انجام می‌شود، افزود: در راستای حمایت از بخش خصوصی با فعالان آی‌سی‌تی جلسات متعددی برگزار شده که اثرات خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه حوزه آی‌سی‌تی حوزه زنده و در حال شکوفایی است، گفت: خوشبختانه در کشور نیروهای متخصص و ارزشمندی وجود دارد.

وی با بیان "اگر فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر را باور کنیم می‌توان در بخش نرم‌افزاری و این حوزه از آنها به‌نحو احسن استفاده کرد" افزود: حمایت از شرکت‌های نوبنیان و ایده‌محور از جمله اقدامات در دستور کار است.

وزیر ارتباطات با تذکر به اینکه باید تلاش کرد زنجیره طرح ایده تا تولید محصول تجاری به‌خوبی عملی و اجرا شود، اظهار داشت: توانایی تأمین پهنای باند مخابرات به هر میزان در کشور وجود دارد.

منبع : ایلنا
کد مطلب: 36698
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اقای وزیر میشه بگی چرا ما این چند برابر شدنا رو نمیبینیم؟ نکنه چشم بصیرت لازمه؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
مخابرات هم محدودیتی در سرقت حجم اینترنت کاربرها نداره.