۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۴

بلوتوث مهم‌ترين عامل به‌خطر افتادن اطلاعات

ابتنا - يک کارشناس فن‌آوري اطلاعات گفت: مهم‌ترين عاملي که ايمني اطلاعات فردي در فضاي سايبري را به‌خطر مي‌اندازد، استفاده از بلوتوث است.
بلوتوث مهم‌ترين عامل به‌خطر افتادن اطلاعات


فرشاد حسني اظهار کرد: کاربران براي افزايش ايمني فضاي سايبري مي‌توانند بلوتوث گوشي خود را به‌گونه‌اي تنظيم کنند که براي دريافت فايل‌هاي ارسالي حداقل دوبار تاييد بخواهد.

به گزارس ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، وي با بيان اينکه هنگام اتصال به اينترنت بايد از جديدترين و به‌روزترين نسخه‌هاي مرورگرهاي وب استفاده شود، افزود: کاربران بايد از آگهي‌هاي فريبنده پرهيز در اين ارتباط پرهيز كنند.

اين کارشناس تصريح کرد: با توجه به اينکه تبهکاران و سارقان از شبکه‌هاي گروهي مثل فيس بوک يا توييتر و حتي نوشتن پيام‌هاي تبليغاتي براي سرقت اطلاعات افراد استفاده مي‌کنند، لذا کاربران بايد در وب سايت‌هاي گروهي تنها افرادي را که مي‌شناسند به ليست خود اضافه كنند.

وي با اشاره به اينکه کاربران به‌منظور ايجاد امنيت بيش‌تر بايد در هنگام خروج از اي‌ميل از گزينه sign out استفاده کنند، ابراز کرد: استفاده از بازي‌هاي آن‌لاين در وب سايت‌ها خطرناک است و نرم افزار آلوده در اين وب سايت مي‌تواند اطلاعات رايانه کاربر را نيز آلوده به ويروس کند.

حسني ادامه داد: مورد ديگري که امنيت اطلاعات در فضاي سايبري را به‌خطر مي‌اندازد، جستجوي شايعات درباره افراد مشهور و يا موضوعات غير‌اخلاقي است.

وي خاطرنشان کرد: کاربران سايت‌هاي اجتماعي نيز بايد به اين نکته توجه داشته باشند که تنظيم نکردن بخش ايمني و فعال کردن گزينه «قرار دادن اطلاعات در اختيار همه» ايمني اطلاعات رايانه کاربر را به‌خطر مي‌اندازد.

اين کارشناس فن‌آوري اطلاعات در ادامه با تاکيد بر لزوم استفاده از نسخه‌هاي اصلي نرم‌افزارهاي کاربردي توسط کاربران، گفت: هنگام استفاده از نسخه‌هاي بدل نرم‌افزارهايي مانند ويندوز و جاوا، امکان جاسوسي اطلاعات فردي کاربران توسط سودجويان وجود دارد.

وي با بيان اينکه کاربران در نهادها و سازمان‌هاي دولتي بايد در استفاده از انواع مختلف فکس مودم‌ها نهايت دقت را داشته باشند، افزود: قبل از استفاده از فکس مودم در نهادهاي دولتي بايد مدل آن از سازمان‌هاي امنيتي کشور استعلام شود و در صورت تاييد مورد استفاده قرار گيرد.

حسني تصريح کرد: با توجه به افزايش روزافزون استفاده از فن‌آوري‌هاي نوين در سازمان‌ها و نهادهاي دولتي، بهره بردن از كارشناسان به‌منظور حراست اطلاعات الکترونيکي ضروري است.
کد مطلب: 17775
نام شما
آدرس ايميل شما