۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۰۰

گزارش تصویری ایتنا: 5 چیز که فناوری 5G به دنیای ما اضافه می‌کند

ایتنا- فناوری 5G می‌تواند آینده زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار بدهد و تحولات زیادی در زمینه‌های مختلف برای این فناوری تعریف شده است.
فناوری 5G می‌تواند آینده زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار بدهد و تحولات زیادی در زمینه‌های مختلف برای این فناوری تعریف شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، وعده‌های فناوری 5G برای تغییر شیوه زندگی ما بسیار زیاد است و برخی از آن‌ها حتی افسانه‌ای به نظر می‌رسند. بااین‌حال این فناوری نه‌تنها سرعت دانلود بسیار سریع را برای کاربران به ارمغان می‌آورد بلکه می‌تواند روی خودروهای خودران، فرایند جراحی از راه دور، اینترنت خانگی و... ما نیز تاثیر داشته باشد. در ادامه به پنج نقطه عطف فناوری 5G اشاره می‌کنیم که می‌توانند زندگی شما را با تحولی چشم‌گیر روبرو کنند.
 
تجهیز تلفن‌های همراه پرچم‌دار 2020 به 5G
کوالکام پیش‌ازاین اعلام کرده است که تمامی تلفن‌های رده‌بالا در سال آینده از 5G پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال نقطه‌ضعف این مورد گرانی قیمت این دستگاه‌ها است که در گلکسی اس 10 5G نیز دیده شد و همین امر بسیاری را همچنان به خرید تلفن‌های 4G سوق می‌دهد. بااین‌حال با همه‌گیر شدن این فناوری تا سال 2021 می‌توان انتظار پایین آمدن قیمت‌ها را نیز داشت.
 
لپ‌تاپ‌های مجهز به 5G در 2020
کمپانی لنوو به‌تازگی اعلام کرده است که قصد ساخت لپ‌تاپ‌هایی را دارد که به فناوری 5G مجهز باشند. به‌این‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که رخداد CES ماه ژانویه شاهد رونمایی از چندین لپ‌تاپ مجهز به 5G باشد. با این خال این سری از لپ‌تاپ‌ها به این زودی به بازار روانه نخواهند شد اما برخی از سازندگان برای اولین بودن در این زمینه بسیار تلاش خواهند شد.
 

فناوری 5G جایگزین روتر وای‌فای شما می‌شود
هاب‌های 5G که مانند وای‌فای خانگی شما کار می‌کنند هم‌اکنون ساخته‌شده‌اند و یکی از آن‌ها هاب 5G اچ تی سی برای اپراتور آمریکایی اسپرینت است. این دستگاه به روتر شما متصل شده و پهنای باند 5G را به خانه شما می‌آورد. بااین‌حال این‌هاب ها در مقایسه با تلفن‌های همراه از بخش‌های متفاوت شبکه 5G استفاده می‌کنند اما سرعت ارائه شده توسط آن‌ها تغییری نمی‌کند.
 
خودروهای خودرانی که با هم صحبت می‌کنند
خودروی متصل به 5G یکی از قانع‌کننده‌ترین سناریوهای آینده است. دموی کوالکام در این رابطه خودروی مجهز به سنسورهای 5G را نشان می‌دهد که دقیقا در مسیر یک خودروی عادی حرکت می‌کند. این سنسورها داده‌ها را از خودروی متصل دیگر درافت می‌کنند و وجود اشیا یا عابران پیاده در جاده را بررسی می‌کند. در پایان این پیش‌نمایش، خودروی متصل به 5G با سرعت بیشتری به مقصد می‌رسد.
 
فناوری 5G ارزان‌تر و ضعیف‌تر روی ساعت هوشمند
قیمت اتصال 5G زیاد است و تجهیز ساعت‌های هوشمند به این فناوری موجب افزایش قیمت بیشتر و عدم موفقیت در بازار رقابتی می‌شود. اما 5G کم ضعیف‌تر احتمالا بتواند قیمت را کاهش داده و درعین‌حال کاربری خوبی داشته باشد. بااین‌حال نباید زودتر از 2023 شاهد ورود این فناوری به ساعت‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی دیگر باشیم.
 
کد مطلب: 58410
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام