۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۶

آموزش: چگونه از بارگیری تروجان‌ها در گوشی‌های اندروید جلوگیری کنیم؟

ایتنا - Trojan نوعی بدافزار است که اغلب بر روی تلفن شما به عنوان یک نرم افزار قانونی نصب ‌می‌شود. برنامه حاوی تروجان می‌تواند توسط هکرها برای دسترسی به تلفن هوشمند Android شما استفاده شود.
آموزش: چگونه از بارگیری تروجان‌ها در گوشی‌های اندروید جلوگیری کنیم؟

اندروید یک سیستم عامل امن است، اما هنوز در برابر بسیاری از تکنیک‌های هک آسیب پذیر است. که این آسیب پذیری در سیستم عامل اندروید نسبت به سایر سیستم عامل‌های تلفن همراه‌، در مقابل ویروس ها، بدافزارها، تروجان‌ها و غیره  بسیار بالا بود.

بیشتر این آسیب پذیری‌ها از طریق فروشگاه‌های برنامه وارد تلفن شما می‌شوند. در گذشته‌، شاهد آن بودیم که فروشگاه Google Play میزبان حدود 100 برنامه حاوی اسب تروجان است. حتی در حال حاضر، Google Play همچنان بدافزارها و برنامه‌های پر از ویروس را از فروشگاه خود حذف می کند.

Trojan نوعی بدافزار است که اغلب بر روی تلفن شما به عنوان یک نرم افزار قانونی نصب ‌می‌شود. برنامه حاوی تروجان می‌تواند توسط هکرها برای دسترسی به تلفن هوشمند Android شما استفاده شود.

بهتر است از نصب تروجان در دستگاه Android خود خودداری کنید. در زیر، ما چند روش از بهترین و مهم راه برای جلوگیری از بارگیری تروجان در دستگاه Android را توضیح می‌دهیم.

 

1- همیشه سیستم عامل خود را بروزرسانی کنید
هر بار که گوگل نسخه جدیدی از اندروید یا به روزرسانی جدیدی را برای نسخه های موجود منتشر می کند، قطعا با رفع اشکالات مختلف و افزایش ویژگی‌های امنیتی همراه است. این در حالی است که  به روزرسانی‌های اندروید چیزی است که ما همیشه از آن چشم پوشی می‌کنیم. جالب است که بدانید بروزرسانی هزینه زیادی برای ما دارد. بنابراین سعی کنید به روزرسانی ها را به محض رسیدن نصب کنید.


2- سراغ منابع و برنامه های ناشناس نروید
اولین و مهمترین نکته‌ای که هنگام بارگیری برنامه‌ها یا ابزارهای دستگاه Android خود باید همیشه در نظر بگیرید این است که همیشه باید برای بارگیری هر چیزی به مکان‌های امن و شناخته شده  بروید و به دنبال منابع ناشناخته‌ای نباشید که احتمالاً از قابلیت اطمینان آنها مطمئن نیستید. بیشتر تروجان‌ها تنها با برنامه‌هایی که از منابع ناشناس بارگیری شده‌اند عرضه می‌شوند تا منابع امن معروف مانند Play Store. این فایل‌های آلوده از منابع ناشناخته می‌تواند با تروجان‌ها ترکیب شده و سپس به دستگاه شما برسند و به شما آسیب بزنند.

 


3- مراقب برنامه‌های رایگان باشید
خب ، همه ما دوست داریم بازی‌های اندرویدی را که به صورت رایگان عرضه می شوند، را بارگزاری و نصب کنیم. لازم بدانید اکثر تروجان‌ها اغلب در نسخه‌های رایگان برنامه ها و بازی‌ها میزبانی می‌شوند. اگر به دنبال یک برنامه یا بازی رایگان هستید، مطمئن شوید که یک توسعه دهنده قابل اعتماد انتخاب کرده اید و از منبع معتبر بارگزاری کنید.


 

4- مراقب دسترسی(مجوزها) که به برنامه‌ها می‌دهید باشید
هنگام نصب برنامه یا بارگیری آن بر روی دستگاه Android خود هنگام اعطای مجوزهای برنامه بسیار مراقب باشید. به عنوان مثال، یک برنامه ماشین حساب هرگز از شما اجازه موقعیت مکانی نمی‌خواهد ، اگر بخواهد، در این صورت چیزی ماهرانه در آن وجود دارد.

بنابراین، باید مجوزهای برنامه ای که داده اید را دوباره بررسی کنید. همچنین، می‌توانید به تنظیمات> برنامه ها> مجوزها بروید تا همه مجوزهای اعطا شده را بررسی کنید.


5- فروشگاه‌های ارائه دهنده برنامه‌های اندرویدی
این روزها تعداد زیادی فروشگاه ارائه دهنده برنامه وجود دارد که ادعا می‌کنند برای بارگیری برنامه‌ها و بازی‌ها ایمن هستند. اما اجازه دهید به شما بگویم که همه این برنامه‌ها نمی‌توانند از سطح امنیتی فروشگاه برنامه رسمی مانند Google Play Store برای Android پیشی بگیرند. بنابراین، از بارگیری برنامه‌های  و بازی‌ها اطمینان حاصل کنید که  فروشگاه بسیار قابل اعتماد و مورد اعتماد بسیاری از کاربران باشد.


 

6- غیر فعال کردن منابع ناشناس در Android
خب، از آنجا که Android یک سیستم عامل منبع باز است، ما همیشه تمایل داریم برنامه‌ها و بازی‌ها را از بیش از یک منبع بارگیری کنیم. اما این نوع فایل ها می توانند به تلفن شما آسیب برسانند زیرا معمولاً با فایل های مخرب همراه شده اند. کاربرانی وجود دارند که دائماً "منابع ناشناخته" را روشن می کنند که از فایل های مخرب دعوت می کند تا وارد سیستم شما شوند. بنابراین ، اگر فقط برنامه ها را از فروشگاه Google Play بارگیری می کنید ، مطمئن شوید که "منابع ناشناخته" را خاموش کنید. به تنظیمات> امنیت بروید و "منابع ناشناس" را از آنجا غیرفعال کنید.


7- خواندن نظرات کاربران در مورد برنامه‌ها
تروجان ها و بدافزارها می توانند از منابع مختلف از جمله Google Play Store وارد سیستم Android شما شوند. اگرچه این یک سناریوی نادر است، اما اگر در حال بارگیری چیزی از فروشگاه Google Play یا فروشگاه‌های  دیگر هستید، حتماً نظرات را بخوانید.
 

نظرات کاربران دید واضحی از آنچه از یک برنامه انتظار می رود به شما می دهد. اگر بسیاری از کاربران ادعا می کنند که تلفن هوشمند آنها پس از نصب برنامه عجیب عمل می کند یا متوجه فعالیت مشکوکی شده اند ، بهتر است برنامه را ترک کنید.

 

8- استفاده از برنامه امنیتی Anti-virus ، Anti-malware
محتوای مخرب می‌تواند از منابع مختلف مانند بارگیری برنامه‌ها، داده‌ها و غیره و انجام هرگونه کار آنلاین در دستگاه شما به دستگاه شما برسد. این بدافزار می‌تواند تهدیدی جدی مانند تروجان ها را با خود حمل کند، بنابراین بهتر است از بدافزار جلوگیری کرده و حتی آن را به طور کامل مسدود کنید. برای این کار می توانید از مجموعه های امنیتی مانند Anti-virus ، Anti-malware و غیره استفاده کنید.


9- همیشه از داده‌های خود پشتیبان داشته باشید
چندین نسخه پشتیبان و بازیابی برنامه در Google Play Store Android موجود است که ادعا می‌کند از دستگاه شما نسخه پشتیبان کامل تهیه می‌کند. شما می‌توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید و می‌توانید از مهمترین فایل‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پشتیبان گیری هیچ ارتباطی با تروجان ها ندارد، اما اگر اتفاق بدی رخ دهد، فایل پشتیبان مطمئناً تسکین بسیار خوبی برای شما فراهم می‌کند. بنابراین، این چند روش بهترین برای جلوگیری از بارگیری تروجان در دستگاه Android است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
 
کد مطلب: 65814
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام