۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۸

وجود بدافزار تروجان در برخی از گوشی‎‌‎های اندرویدی تأیید شد

ایتنا- شرکت گوگل به تازگی تأیید کرد که برخی از گوشی‌های اندرویدی در هنگام عرضه به بازار، به صورت کاملاً پیش‌فرض دارای بدافزار تروجان هستند و این موضوع کاربران زیادی را تحت‌الشعاع قرار داده است.
وجود بدافزار تروجان در برخی از گوشی‎‌‎های اندرویدی تأیید شد
وجود بدافزار در دستگاه‌های مختلف از جمله گوشی هوشمند، مطلب جدیدی نیست و مدت‌هاست که دارندگان گوشی‌های هوشمند از وجود بدافزارهای مختلف رنج می‌برند.
خوشبختانه رهایی از این بدافزارها کار دشوار و سختی نیست. در صورتی که کاربران بتواند وارد وب‌سایت‌‎های مشکوک و غیررسمی نشوند و از این سایت‌ها فایل یا مطلبی دانلود نکنند، از بسیاری از این آلودگی‌های اینترنتی مصون می‌مانند.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از اوبرگیزمو، شرکت گوگل اخیراً به صورت کاملاً رسمی تأیید کرد که وقتی برخی از دستگاه‌های اندرویدی از جمله گوشی هوشمند، وارد بازار می‌شود، به صورت پیش‌فرض دارای بدافزار هستند و این بدافزار می‌تواند به تمامی کاربران آسیب برساند و آنها را با مشکلات متعدد روبرو کند.
 
همان‌گونه که اطلاع دارید، در ابتدای سال جاری میلادی، بدافزار تروجان در مجموعه‌ای از گوشی‌های اندرویدی کشف شد که باعث شد اعتبار سیستم عامل اندروید و گوشی‌های مبتنی بر این سیستم عامل زیر سوال برود.
این بدافزار تروجان، تریادا “Triada” نام دارد. انتشار این مطلب از سوی گوگل در واقع مهر تأییدی بر وجود بدافزار در برخی از چرخه‌های تأمین دستگاه‌های اندروید محسوب می‌شود.
 

وجود این بدافزارها ارتباطی با این ندارد که کاربران وارد سایت‌های آلوده و خطرناک بشوند یا نشوند، زیرا این دستگاه‌ها پیش از آن‌که وارد بازار شوند و در دسترس کاربران قرار بگیرند، دارای چنین بدافزارهایی هستند.
وجود بدافزار تروجان به هکرها این امکان و اجازه را می‌دهد که بتوانند به محتویات گوشی هوشمند دسترسی پیدا کنند و داده‌های مورد نظر خود را در اختیار بگیرند.
 
هکرها علاوه بر دسترسی به اطلاعات این امکان را خواهند داشت که کدها و دستورهای مورد نظر خود را روی دستگاه پیاده و اجرا کنند.
گوگل اعلام کرد که در حال همکاری با تولیدکنندگان تجهیزات اصلی این دستگاه‌ها است و قصد دارد از طریق به‌روزرسانی‌های بی‌سیم(OTA) مشکلات و موانع موجود را برطرف کند.
شایان ذکر است که هنوز میزان آسیب‌های ناشی از وجود بدافزارها در گوشی‌های اندروید، روشن و مشخص نیست.
 
کد مطلب: 57688
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام