۵۷
۲۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۸

هزینه رجیستر کردن گوشی چقدر است؟

ایتنا- از زمانی که طرح رجیستری کلید خورده است، حرف و حدیث‌های زیادی درباره هزینه رجیستر کردن گوشی مطرح شده است که در فرصت حاضر به آن می‌پردازیم.
هزینه رجیستر کردن گوشی چقدر است؟
 

درباره هزینه رجیستر کردن گوشی

 
از زمان مطرح شدن بحث رجیستری موبایل شاهد تغییرات وسیعی در بازار گوشی‌های موبایل بوده ­ایم که تبعاتی برای فروشندگان و مصرف­ کنندگان به همراه داشته است. تبعاتی که فواید آن برای مردم بیشتر از مضراتش است.
 این طرح طی ماه‌های اخیر با سرعت خوبی گسترش یافته و در حال حاضر تمام برندهای موبایل موجود در بازار را تحت پوشش خود قرار داده است.

بدین ترتیب تلفن همراهی که وارد کشور شده باشد ممکن است فعال نشوند و گوشی‌­هایی که به سرقت رفته ­اند نیز غیر فعال می شوند.
پس از مدت‌­ها برنامه ریزی و گمانه زنی میان ارگان­های ذی ربط، طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه از اواخر مهر ماه سال گذشته با رویکرد نظارتی بر حوزه واردات گوشی‌های تلفن همراه از مبادی رسمی کشور اجرایی شد.

      در همین باره بخوانید:
         - هزینه گمرک گوشی مسافری و رجیستری + جدول کامل
 

طرح رجیستری چیست؟


بر اساس این گزارش، سامانه استعلام رجیستری گوشی‌های تلفن همراه راه‌اندازی شد تا متقاضیان خرید این محصول بتوانند در هنگام خرید، کد یکتای محصول مورد نظرشان را به سامانه مذکور ارسال کنند تا از واردات رسمی آن مطلع شوند در غیر این صورت محصول مورد نظر خارج از سرویس خواهد بود.


طرح رجیستر کردن گوشی

 به عبارت ساده ­تر، قرار است گوشی‌های تلفن همراه در شبکه ارتباطی کشور «ثبت» شوند تا امکان استفاده از آن­ها در اپراتورهایی نظیر همراه اول، ایرانسل، رایتل و… وجود داشته باشد.

 این طرح برای مقابله با قاچاق گوشی‌های تلفن همراه اجرایی شده و قرار است از این پس تنها محموله‌هایی که از طریق مبادی رسمی (گمرکی) وارد کشور می‌شوند، سریال‌شان در مرکز داده تعبیه شده ثبت شود تا زمانی که مشترکان سیم‌کارت خود را در آن قرار می‌دهند، امکان استفاده از آن گوشی‌ها وجود داشته باشد.

طبیعی است که در چنین شرایطی اگر گوشی خارج از مسیر رسمی (مبادی گمرکی) وارد کشور شده باشد، به دلیل آنکه سریال آن­ها در سامانه مذکور ثبت نشده، امکان استفاده از آن در شبکه اپراتورها وجود نخواهد داشت.

با توجه به اینکه براساس آمار ارائه شده توسط مسئولان اجرایی کشور، در حال حاضر حدود 95 درصد واردات گوشی از طریق مبادی غیررسمی صورت می‌گیرد، طرح رجیستر کردن گوشی موبایل به دنبال ساماندهی این بخش و به نوعی تأمین حقوق گمرکی و درآمدهای مالیاتی دولت است.
با توجه به اینکه قرار است این طرح در برخورد با برندهای قاچاقی که از این پس وارد کشور می‌شوند، اجرا شود و با گوشی‌های فعالی که در حال حاضر از اپراتورهای تلفن همراه خدمات می‌گیرند برخوردی نمی­کند و مشترکان کنونی تلفن همراه می‌توانند IMEI یعنی همان شناسه یکتای گوشی خود را به سامانه 7777 ارسال کنند تا از استعلام گوشی خود مطلع شوند.
 

IMEI چیست؟


IMEI بر‌گرفته از عبارت “International Mobile Equipment Identity” یا شناسه بین المللی تجهیزات موبایل است. این شناسه بر روی جعبه یا حتی رسید نوشته شده‌ است.

 “IMEI” را می توان به شماره‌ شناسنامه‌ گوشی تعبیر کرد. نباید از نظر دور داشت که موبایل‌های فعال کاربران شامل طرح رجیستر کردن گوشی نمی‌شوند، چرا که قبلاً روند مورد نظر را طی نموده‌اند و کاربران باید در نظر داشته باشند که هیچ فروشنده‌ای تحت هیچ عنوانی حق ندارد هزینه‌ای برای اجرای طرح رجیستری از خریدار اخذ کند و بهتر است در صورت مشاهده چنین رفتاری، به مراجع ذی صلاح گزارش داده شود.
خریدار باید قبل از خرید با روش‌های اشاره شده، متوجه ورود غیرقانونی آن به کشور بشود.

هزینه رجیستر کردن گوشی

اگر موبایلی قاچاق تهیه شده باشد، این امکان وجود دارد که صاحب گوشی یک ماه به صورت مشروط از اپراتور انتخابی خود سرویس بگیرد، اما طی پیغامی به وی اطلاع داده خواهد شد که در لیست خاکستری قرار دارد و سرویس وی پس اتمام دوره یک ماهه قطع خواهد شد.
چنانچه قصد دارید این طرح را به زبان ساده برای فردی توضیح دهید، می­توانید این گونه از بایدها و نبایدهای رجیستری موبایل بگویید که در طرح رجیستری گوشی تلفن‌های همراه، گوشی‌های موبایل مشترکان بر اساس شماره سریال گوشی و شماره سریال سیم کارت در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت می‌شوند و به محض روشن شدن در شبکه تلفن همراه، این شماره سریال‌ها با پلتفرم شبکه مخابراتی کشور مطابقت داده می‌شوند و در صورت عدم تطابق امکان بهره گیری از گوشی خریداری شده وجود نخواهد داشت.
 

هزینه رجیستر گوشی اپل و سایر گوشیها چقدر است؟



در پاسخ به این سوال که آیا رجیستر کردن گوشی موبایل هزینه دارد باید به صورت خلاصه و صریح گفت خیر، در طرح رجیستری تاکنون برندهای مختلفی از جمله، اپل، بلک بری، موتورولا، گوگل، ال جی، نوکیا (از 19 اسفند)، هوآوی (از 19 اسفند)، سونی (از 26 اسفند) و تکنو (از 26 اسفند) شامل شده اند و در آینده برندهایی که سهم بیشتری از بازار دارند نیز به این لیست افزوده خواهد شد.

         - هزینه گمرک گوشی مسافری و رجیستری + جدول کامل
 

استعلام رجیستری گوشی 


اما چطور باید فهمید موبایلی که می خریم در طرح رجیستری ثبت شده است یا نه؟ تا پیش از این کاربران هنگام خرید گوشی تلفن همراه مشمول طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت، با شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷* شناسه بین‌المللی (IMEI) گوشی را استعلام می‌کردند و اگر پاسخ آن مثبت بود با اطمینان از قاچاق نبودن گوشی، آن را خریداری می‌کردند و در حال حاضر نیز کاربران هنگام خرید گوشی باید حتما دقت کنند که علاوه‌بر استعلام IMEI ، روی جعبه یا کارت گارانتی کد فعال‌سازی گوشی درج شده باشد و درصورت نبودن کد فعال‌سازی از خرید گوشی خودداری کنند.

به هر حال موضوع مهمی که شما باید بدانید عدم نیاز به پرداخت هیچگونه هزینه­ای به فروشنده برای رجیستر کردن گوشی موبایل است. به عبارت دیگر رجیستری گوشی به صورت کاملاً رایگان صورت می‌گیرد و رجیستر کردن گوشی هزینه‌ای در بر نخواهد داشت.
کد مطلب: 52771
نام شما
آدرس ايميل شما


احسان
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام آقا گوشیهای که قبلا داشته ایم م و الان قطع شده اند را بایدچگونه رجستر کنیم از کجا باید شروع کنیم وچه مراحلی را باید طی کنیم ؟
پرواز
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام من هم گوشی سامسونگ خریدم اما بعداز هشت ماه پیام برام اومده که باید ریجستری بشه چطوری بایدانجامش بدم؟؟؟لطفا پاسخ بدید
همشهری
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام برای گوشی بنده هم همین پیام اومد بردم بدم برای رجیستری از همونجاایکه خریدم گفتن 35000 تومن هزینه داره . نمیدونم چجوریه که اینا میگن رایگانه ولی موبایل فروش میگه بده اونا برات درست کنن . ازهمونجایی که خریدی ببر برات رجیستریش کنن . ولی اگه پول ازت خواستن بگو فاکتور بده و توش بنویس برای رجیستری . گفتن میخوای چیکار بگو میخوام پیگیری کنم که واقعا هزینه داره یا خیر .
م.ر
feedback
Iran, Islamic Republic of
بله دقیقا برای منم همین مشکل پیش اومده همین کلک رو سر بنده هم پیاده کردن ولی من پولم میگیرم ازشون ادمای حرومزاده زیاد شدن مراقب باشیم
feedback
United States
علی
feedback
United States
سلام من گوشی خود را از افغانستان آوردم
چی قسم راجیستر کنم
feedback
Iran, Islamic Republic of
اموزش اسون توی گوگل
feedback
Iran, Islamic Republic of
سایت گمروک
میلاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام مال منم از افغانستان اومده ریچستر کردی کجا میشه بهم بگین منم برم
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام گوشی من امروز صبح به خاطر رجستری بودن قطع شده چه باید بکنم
feedback
United States
سلام اگر میخواین گوشی رو ریجستر کنین الکی پول ندیدن ب موبایل فروش!
هیچ کار مهمی نیس برین تو سایت همتا
اطلاعات میخواد وارد کنین بعد از اینکه ام ای ام و مشخصات گوشی رو وارد کردین گذر نامه میخواد ازتون که باید یک حرف بزرگ انگلیسی با ۸ رقم از کد ملیتونو بنویسین و اوکی کنید درگاه پرداخت میاد پرداخت میکنید هزینه گمرکو بعد ۱۰ روز رمز ریجستری میاد براتون
Nima
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام خیلی ببخشید چقدر باید پرداخت کرد براش؟؟؟؟
feedback
United States
سلام من امروز برا گوشی ک رجستیر کنم البطه گوشی ام ساده ب سه تا مغازه گوشی فروشی نشون دادم گفت ۴ میلیون تومان میگیرم درست میکنم بابت ک گوشی من دویست تومان ارزش داره میگه داریم باید رسیدگی بیشه .....ممنون از برنامه گوگل
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام برای من یک گوشی ایفون ۷ اوردن خارج از ایران هزینه ی رجیستری چقدر هست
حسن متفرقه
feedback
Iran, Islamic Republic of
طرح ریجستری چه هزینه هایی دارد؟
مینا
feedback
United Kingdom
با. منیک هفته از خارج امدم یک گوشی گلکسی با خود اوردم کجا بتید رجستری کنم. ممنون راهنمایی که میکنید
میلادم
feedback
Iran, Islamic Republic of
میتوانید به کافی نت مراجعه کنید بابت ریجستری
تمیم بلوچ زهی
feedback
Iran, Islamic Republic of
پس چرا در شهرما برای ریجستری کردن گوشی پول زیادی می گیرند آیا اینها خلاف قانون عمل میکنند
feedback
Iran, Islamic Republic of
گوشی قاچاق وارد شده بخاطر اون حق گمرگ و ندادن الان میخواد
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
گوشی طرح خریدم بارکد گوشی قبلیمو وارد جدیده زد در واقع قاچاق بود بعدا فهمیدم من کلک خوردم موقع خرید دقت کنید ریجستر خود گوشیو بزنن گوشی یا بارکد دیگه رو نزنن احتما قطع شدن و بعدا داره
Mahdi
feedback
Iran, Islamic Republic of
منم گوشی طرح خریدم الان کار نمی کنه ریجستری نمیشه باید چیکار کنم .
فروشنده هم گیر نمیاد تلفنی خریدم
اميررضا
feedback
Iran, Islamic Republic of
منم گوشي طرح خريدم الان ريجست شده
hamed
feedback
Iran, Islamic Republic of
برام ی 6s از امریکا داره میاد هزینه رجیستر چجوری اعمال میکنن؟؟ مثلا هر 1 ملیون چقدر رجسترش میشه ؟
میثم
feedback
United Arab Emirates
ریجستری که به خریدار خیر نکرد فروشنده ها از فرصت استفاده کردن گوشی قاچاق ۲۵۰تومنیو به نام ریجستری ۸۵۰میفروشن اونم ریجستر دستی که با یه بازگشت از بین میره جز ضرر به خریدار و خیر به فروشنده چیزی نداره
شهروز
feedback
United States
میگم خدا چرا رجیستر مفت هست گوشی با رجیستر با گوشی بدون رجیستر 1میلیون تفاوت قیمت داره اگه میخواهید این رو درک کنید باید گوشیتون مثل گوشیم که الان سوخته هست بشه و برید بازار اونموق روشهای دزدی از بیت المال رو خواهید فهمید
محمد
feedback
United Arab Emirates
من گوشیم رو ۹۶/۵/٢۰ خریدم برام پیامک ریجستری امد .. دادم یه گوشی فروشی برام انجامش داد ۵۵۰۰۰ تومان گرفت وگفت مالیاتیه که دولت میگیره
سامان
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام من قصد خرید 8 پلاس 64 رو دارم....متاسفانه قیمت بدون رجیستر و رجیستر شده خیلی متفاوته...برای همین میخوام بدون رجیسترشو بگیرم و خودم رجیسترش کنم...توی سایت گمرک چک که کردم هزینه رجیستری این مدل تقریبا 423 هزار تومن شد.یکی از دوستام که تو کار موبایل هست بهم گفت توی سایت گمرک میتونی بجای آیفون 8 پلاس یه مدل دیگه مثلا 6 رو وارد کنی و هزینه پایینی برا رجیستری گوشیت(8 پلاس ) پرداخت کنی و هیچ مشکلی هم پیش نمیاد خواستم ببینم صجت داره این موضوع؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
خب من داداشم از المان برام گوشی فرستاده الان باید چکار کنم چون وقتی سیمکارت میذرام روش اصن جواب نمیده همش مینویسه سیمکارت وارد نشده😔
محمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
قبل از طرح ریجستری قیمت گوشی پایین بود بعد اجرایی شدن این طرح به قول خودشون نون دلال هارو اجر کردن اما در اصل با این کار یه کیسه پول برا خودشون ساختن و دارن.... قبل ریجستری میرفتی دم مغازه یه گوشی رو مثلا میگفت 1200 چونه میزنی صد یا دویستشو کم میکرد الان چی... واقعا متاسفا دارم تو چنین مملکتی زندگی میکنم که خود دولت هم....
وصالدین
feedback
United Kingdom
رجسترگوشی
علی صگوری
feedback
Iran, Islamic Republic of
اقا من امروز گوشی کار کرده خریدم بردم برا نمایندگی ایرانسل از من 30تومن گرفت برا ریجستر کردن چون گوشی رو شماره دیگه ریجستر شده بود
ایا مگه این رایگان نیست
سارینا
feedback
United States
سلام خسته نباشی من گوشی سامسونگ j4coriخریدم ی ماه میشه الان سه روز قطع شده بردم همون مغازه میگه من رجیستر نمیکنم برو ی موبایل فروشی دیگه که ادرس داد بعد اونجا گفت هزینه اش میشه160تومن گوشی باکارت ملی ات رو بذار تا فردا ولی چرا هزینه میگیرن مگه شما نمیگین رجیستر رایگانه الان من چیکارکنم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
feedback
Iran, Islamic Republic of
منم از عراق خریدم سامسونگ آ۱۰ قبل اینکه قطشه رجیستریش کردم هزینشم میگیرن چرا من ۵۰تومان دادم الان فعاله .باید هزینش داد همون دورورا.
مهدی
feedback
Iran, Islamic Republic of
گوشیم را از عراق خریدم دست دوم الان ایران هستم ريجسترنيست چجوری ريجيسترش کنم
kami
feedback
Iran, Islamic Republic of
باسلام.من امروز خواستم گوشی آنر 7xرو بخرم هزینش 2.250.000 بود اما گفت هزینه رجیستری کردنش 100.000تومان است .آیا این خلاف قانونه؟ لطفا جواب بدین.
baher.rustami
feedback
Iran, Islamic Republic of
از گوشی من تقریبا دو رد شده در صورتیکه یک ماه وقت داشت نسبت مصروفیت نتوانستم راجستر کنم
الان میخواهم گوشی من راجستر شود . چون من تبعه خارجی هستم. برای تحصیل اینجا آمدم
باهر.رستمی
feedback
Iran, Islamic Republic of
لطف نموده رهنمایی لازم را برایم بفرستین ممنون
ایرج بیک
feedback
Romania
گوشی S19 من نیاز به رجستری دارد کد عمنیتی ندارم میتوانید دراین خصوص کمکم کنید تاگوشیم را رجستری کنم.مرسی.
feedback
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز باید کدفعالسازی روازهمتابگیری وهزینه گمرک توبپردازی بعد فعال میشه
هادی
feedback
Iran, Islamic Republic of
گوشی منو که خریدم ریجستر نکردن ااان بردمش همونجا میگه ۱۳۰ هزار تومان اما تو نت نوشته ۳۰ هزار تومن .. من باید جکار کنم هر چقدر بهش میگم میگه برو تو همون نت ریجسترش کن
Ali
feedback
Germany
جواب سوال مطرح شده در عنوان پس کجاست؟
123
feedback
United States
دزد خونه شده مملکت دولت داره رسما از مردم دزدی میکنه به این بهانه...
feedback
Iran, Islamic Republic of
گمرك گوشيم پرداخت كردم ولي كدنگرفتم وفعالسازي نشد ومدت 4روز ازخدمات شبكه خارج كردند ارشادم كنيد
شریفی
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام چرا بعضی از گوشی هادو سبم کا رت یک شماره سریال دارن وزمان انتقال میگه باید شناسه دوم را وارد نمایید پس باید چکار کنیم راهنمایی کنید
محمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام من یک گوشی از افغانستان آوردم میخام راجستر کنم باید چی کار کنم
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر برو توسایت همتا یه سری مشخصات میخواد ویه هزینه هم داره بعد برات فعال میشه
احسان
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت همه دوستان ...اکثرگوشیهاتو20الی یکماطول میکشه فعالسازیش عجله نکنین واسه فعالسازی میدونین سمانه خیلی شلوغه طول میکشه تافعالسازی گوشیهاتون
محمد اهورا
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
برادر خانم من ی گوشی اپل s6 از سوید برام اورده
برای راه اندازیش و به مشکل نخوردنش و... چکار باید بکنم
اصلا از ابتدای باز کردنش چکار کنم،؟ممنون میشم بزبان ساده راهنماییم کنید
هانا
feedback
United Arab Emirates
سلام من از ایرلند یهو گوشی j4 ..+ برام فرستادن لطفا بگید هزینه ریجسترش چقده
پروين
feedback
Iran, Islamic Republic of
چرا بايد به گوشي اپلي كه دخترم دوسال در امريكا استفاده كرده و حالا به من داده هزينه اي حدود 300 هزار تومن بپردازم؟ ما كه براي خريد و فروش اين گوشي رو تهيه نكرديم. چرا بايد گمرك بديم؟ آيا اين مصداق پول زور بده نيست؟
لطفا به اطلاع آقاي جهرمي برسانيد. در متن بالا نوشتيد هزينه اي نداره اما در عمل چنين مبلغ بالايي بايد بپردازيم
در ضمن چرا هزينه ي گمرك گوشي نو و دست دوم يكسانه؟
علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشید من ی گوشی j6 یک ما پیش خریدم کد ریجستری نزدم الان گوشیم غیر فعال شده چیکار باید کنم
سعید
feedback
این طرح رجیستری خیلی مسخرست قیمت یه گوشی بدونه رجیستر با رجیستر شده خیلی تفاوت داره این همش به ضرره مردمه واقعا چرا یه برنامه درست نداره این کشور لعنت بهشون با این طرحشون
مدیر سایت
feedback
United Kingdom
خوب شما هم مثل مغازه دارها برین ریجستری رو دور بزنین الان همه دیگه این روش رو انجام میدن گوشی رو روت کنین شماره آی ام ای یک گوشی قدیمی رو که دیگه استفاده نمیکنین براش تعریف کنین و اون جدیده خودش رو پاک کنین با اون شماره اپراتور گوشی رو ریجیستر شده میشناسه و نیازی به هیچ کاری نیست والسلام.
صدیق ریگی
feedback
Iran, Islamic Republic of
من یک کارگرهستم درامدم جند گوشی ساده بابت ریجسر انداز قیمتش پول بدم
امین
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام من میخواهم از عراق گوشی سامسونگ برای خودم بخرم ایا به صرفه است ویرجینیای میشود ممنون
Saeid
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام ممنون از جوابهای خوبتان برام گوشی سامسونگ s5ازامریکا به صورت قاچاق اوردند هزینه ی ریجستر وگمرکی ان چندمیشود
علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام من یه گوشی اپل دارم میتونم کافینت ریجستر کنم یا اگر نمیسه برم کجا اگه کسی بگه ممنون میشم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام