۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۱

نوکیا شرکت نرم‌افزاری SpaceTime Insight را خرید

ایتنا - نوکیا تاکنون و به عنوان بخشی از استراتژی ایجاد یک کسب و کار نرم‌افزاری خودگردان به منظور ارائه حاشیه سود بالا نسبت به محصولات سخت‌افزاری ارتباطات خود، اقدام به تملک چند شرکت کوچک و متوسط نموده است.
نوکیا شرکت نرم‌افزاری SpaceTime Insight را خرید
 
نوکیا اعلام کرد شرکت سازنده نرم‌افزار SpaceTime Insight را به تملک در آورده است؛ این شرکت به مشتریان صنعتی برای مدیریت میلیون‌ها دستگاه و دارایی برای شبکه‌هایشان سرویس می‌دهد.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از رویترز، این تصمیم نوکیا جدیدترین تلاش این شرکت برای بسط فعالیت‌های خود به ورای حوزه مخابرات است. جزئیات این قرارداد هنوز فاش نشده است.
 
SpaceTime اپلیکیشن‌های مانیتورینگ و آنالیز در اختیار مشتریان خود در بخش‌های انرژی، لجستیک، حمل‌ونقل و خدمات زیرساختی قرار می‌دهد تا با کاهش قطع سرویس‌ها و نیاز به اعزام تیم‌های تعمیراتی بتوانند عملیاتشان را مقرون به صرفه‌تر اداره نمایند.
 
بنابر اعلام نوکیا، در میان بیش از بیست مشتری عمده SpaceTime، که یک شرکت مستقر در سیلکون ولی با قدمت یک دهه‌ای به شمار می‌رود، نام FedEx، شرکت Union Pacific به عنوان دومین اپراتور ریلی ایالات متحده، شرکت‌های برق Entergy، NextEra Energy آمریکا و Singapore Power به چشم می‌خورد.
 
SpaceTime Insight و راب شیلینگ، مدیرعامل آن، به واحد محصولات اینترنت اشیاء (IoT) در گروه بیزینس Nokia Software ملحق خواهند شد.
طبق داده‌های Crunchbase، این شرکت حدود 50 میلیون دلار در تأمین مالی خصوصی گردآوری نموده است.
 


نوکیا تاکنون و به عنوان بخشی از استراتژی ایجاد یک کسب‌وکار نرم‌افزاری خودگردان -به منظور ارائه حاشیه سود بالا نسبت به محصولات سخت‌افزاری ارتباطات خود- اقدام به تملک چند شرکت کوچک و متوسط نموده است.
 
باشکار گورتی، مدیر Nokia Software در مصاحبه‌ای تلفنی گفت: «به طور سنتی، بیشتر شرکت‌های شبکه‌ای برای فروش بیشتر تجهیزات شبکه اقدام به ساخت نرم‌افزار می‌کردند.»
وی درباره فروش خدمات ورای بازارهای اصلی مخابراتی به مشتریان اینترنتی و صنعتی گفت: «این اقدام [شرکت نوکیا] گسترش به سمت B2B این صنعت است.»
 
به گفته گورتی، تنها 20 درصد از فروش آن به تجهیزات مخابراتی نوکیا گره خورده است و 80 درصد باقیمانده به صورت مستقل، به اپراتورهای شبکه که از تجهیزات رقیب استفاده می‌نمودند و نیز به شکلی فزاینده، به مشتریان غیرمخابراتی فروخته شده است.
 
بر طبق داده‌های 2016 گروه تحقیقات صنعتی Analysys Mason، نوکیا رتبه دوم را در میان تأمین‌کنندگان نرم‌افزار مخابراتی با 10 درصد سهام از این بازار بسیار متفرق داراست.  
 
گفتنی است هواوی 11 درصد، اریکسون 9 درصد و Amdocs و اوراکل هر کدام 9 درصد از این بازار را در اختیار دارند.
 
کد مطلب: 52752
برچسب ها: نوکیا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام