۰
plusresetminus
شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۵

یک CES کاملا مادربردی برای گیگابایت

طی مراسم CES 2012، گیگابایت مادربردهای سری Z77 خود را معرفی نمود
ايتنا - در حاشیه مراسم CES بازدیدکنندگان فرصت کردند تا از مادربردهای سری X۷۹ گیگابایت که چندی پیش وارد بازار شده بود از نزدیک دیدن کنند.


مراسم CES امسال برای گیگابایت یک مراسم کاملا مادربردی بود.
به گزارش ایتنا این شرکت که در حال حاضر یکی از نام‌های پیشرو در عرصه تولید مادربرد و کارت گرافیک به شمار می‌آید قصد دارد در سال ۲۰۱۲ متمرکزتر از قبل در بازار قطعات رایانه‌ای و PC قدم بردارد.

از این سو زودتر و کامل تر از رقبای خود اقدام به معرفی و رونمایی مادربردهای نسل جدید خود، مبتنی بر چیپ‌ست جدید Z۷۷ اینتل نمود.
گیگابایت سعی کرده است جدیدترین و وسوسه‌انگیزترین امکانات و خواسته‌های دیجیتالی نسل جدید را در دل مادربردهای جدید خود جای دهد.
فناوری هایی که علاوه بر فراهم آوردن راحتی و تجربه‌های نو، به ارتقای کیفی و طول عمر محصولات گیگابایت نیز کمک کرده‌اند.

مادربردهای سری Z۷۷ معرفی شده در مراسم CES امسال شامل چهار مدل G۱.Sniper ۳، Z۷۷X-UD۵H و Z۷۷X-UD۳H در سایز ATX و مدل G۱.Sniper M۳ در سایز micro ATX می‌شوند که همگی بر اساس معماری جدید Ivy Bridge شرکت اینتل توسعه داده شده‌اند.

از خصوصیات مشترک این مادربردها می‌توان به USB ۳.۰و شکاف جدید PCI-Express ۳.۰ اشاره نمود که هر دو به صورت ذاتی پشتیبانی می‌شوند.
اگر به دنبال امکانات خاص و متفاوت در مادربرد خود هستید باید بگویم که گیگابایت بیشترین سعی را در این زمینه کرده است.

دو مدلی که با نام G۱. Sniper عرضه می‌شوند از سری مادربردهای G۱ این شرکت هستند که ویژه علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای طراحی شده‌اند و دارای تراشه صوتی X-Fi شرکت Creative، پردازنده شبکه Killer ۲۱۰۰ شرکت Bigfoot هستند.

گیگابایت برای اولین بار فناوری فوق‌العاده خاص و ویژه Dual Lan را به مادربردهای سری گیمینگ خود آورده است.
در مادربرد G۱. Sniper ۳ کاربر قادر است از دو درگاه شبکه خود به صورت همزمان و با دو برابر سرعت معمول برای اتصال به شبکه استفاده کند که رویای گیمرهای حرفه‌ای و علاقه‌مندان به بازی‌های چندنفره و تحت شبکه است.

همچنین برای اینکه قیمت این رده از محصولات تا حد امکان اقتصادی و به صرفه شود، گیگابایت مدل G۱. Sniper M۳ را در سایز Mirco ATX با قیمتی کمتر تولید نموده است.

گیگابایت وعده داده است که مادربردهای سری G۱ خود را به گزینه اول علاقه‌مندان بازی‌های رایانه‌ای در جهان تبدیل کند.

برای مصارف خانگی و workstation های شرکتی، گیگابایت دو مدل UD۳Hو UD۵H را معرفی کرده است.
این دو مدل با استفاده از PCB های دو اونسی و فایبرگلاس ساخته شده‌اند تا بالاترین میزان تحمل را در برابر شرایط کاری سخت و کار طولانی و مداوم داشته باشند.
خازن‌های بکار رفته در این مادربردها تماما از نوع خازن‌های جامد ژاپنی بوده که تضمین کننده بالاترین کیفیت در صنعت مادربرد هستند.

همچنین گیگابایت امکاناتی خاص را برای علاقه‌مندان و مشتریان معماری Ivy Bridge در اختیار آنها قرار داده که در نوع خود انحصاری به شمار می آیند.
از جمله این امکانات می توان به تعبیه درگاه mSATA جهت اتصال حافظه‌های SSD اشاره کرد که در حال حاضر تنها در مادربردهای گیگابایت قابل دسترسی است.
به علاوه تعداد درگاه های SATA۳ تعبیه شده روی این مادربردها از استاندارد ۲ عددی اینتل بیشتر بوده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا در اتصال تجهیزات ذخیره سازی با استفاده از نهایت پهنای باند، محدودیت و نگرانی را احساس نکنند.

گیگابایت پیش‌بینی‌هایی نیز برای بازارهای خاص و کاربران شرکتی کرده است. سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگی که می‌خواهند با کمترین هزینه ممکن به تجهیز ناوگان IT خود بپردازند.
برای این منظور گیگابایت مادربردی با نام B۷۵M-D۳H را معرفی کرده است.
این مادربرد بر اساس چیپ‌ست B۷۵ است که در کلاس Business طراحی شده و علاوه سایز کوچک و قیمت فوق‌العاده اقتصادی، کارایی کامل و امکاناتی جامع دارد.

در حاشیه مراسم CES بازدیدکنندگان فرصت کردند تا از مادربردهای سری X۷۹ گیگابایت که چندی پیش وارد بازار شده بود از نزدیک دیدن کنند.
در میان مدل‌های ارائه شده G۱.Assassin ۲ به علت بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین امکانات موجود در دنیای رایانه‌های شخصی، با استقبال بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان حرفه‌ای مواجه شد.

گیگابایت وعده داده است که مادربردهای سری Z۷۷ خود را زودتر از دیگر شرکت‌ها روانه بازار کند و بیشترین تمرکز خود در CES امسال را بر معرفی مادربردهای سری Ivy Bridge و امکانات خاص و منحصر به فرد خود برای کاربران این رده از محصولات گذاشته بود.
 
کد مطلب: 20908
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام