۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۴

مگاآپلود نخستین قربانی نبرد بین دره سیلیکون و هالیوود

ايتنا - وب سایت مگاآپلود، با ۱۵۰ میلیون کاربر ثبت شده و ۵۰ میلیون بازدیدکننده در روز، یکی از بزرگ‌ترین وب سایت‌های ذخیره و اشتراک‌گذاری فایل‌های کامپیوتری بود.


کیم اشمیتز معروف یه کیم دات کام، بنیانگذار مگاآپلود روز دوشنبه با حضور در دادگاهی در نیوزیلند، اتهامات وارده از سوی دستگاه قضایی آمریکا را رد کرد.

به گزارش ایتنا از يورو.نيوز پلیس نیوزیلند روز جمعه به درخواست پلیس فدرال آمریکا به خانه کیم اشمیتز حمله و او را به همراه سه نفر دیگر بازداشت کرده بود.
از جمله اتهامات آقای دات کام زیر پا گذاشتن قانون کپی‌رایت از طریق وب سایت مگاآپلود است.

پلیس ایالات متحده آمریکا برای تسلیم درخواست استرداد کیم دات کام ۴۵ روز فرصت دارد.

قاضی پرونده رسیدگی به اتهامات بنیانگذار وب سایت مگا آپلود با درخواست وکلای مدافع او برای آزادی به قید وثیقه مخالفت کرد.

وب سایت مگاآپلود، با ۱۵۰ میلیون کاربر ثبت شده و ۵۰ میلیون بازدیدکننده در روز، یکی از بزرگ‌ترین وب سایت‌های ذخیره و اشتراک‌گذاری فایل‌های کامپیوتری بود که اخیرا به دستور وزارت دادگستری آمریکا تعطیل شد.

پس از این اتفاق، گروه «هکرهای نا‌شناس» به چند وب سایت دولتی آمریکا از جمله وب‌سایت‌های اف بی‌ آی، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا و همینطور وبسایت ریاست جمهوری فرانسه حمله کردند.

برخی وب‌سایت‌های دولتی لهستان از جمله وب سایت رسمی ریاست جمهوری، نخست وزیری و پارلمان نیز هدف حمله گروه هکرهای نا‌شناس قرار گرفت.

کشمکش بر سر لایحه جنجال‌‌برانگیز کنگره آمریکا در خصوص توقف سرقت اینترنتی موسوم به سوپا (SOPA)، اعتراضات برخی طرفداران آزادی تبادل اطلاعات را در خیابان‌ها همچون فضای سایبری ر برانگیخت.
اعتراض آنها به دو لایحه‌ای است که قراراست درکنگره به رای گذاشته شود.

این نخستین مبارزه جدی در زمینه سانسور اینترنتی است که از سوی قلب فناوری یعنی دره سلیکون در کالیفرنیای آمریکا علیه قلب صنعت سرگرمی یعنی هالیوود به راه افتاده است.

بسیاری از وب سایت‌های اینترنتی نیز به طرح کنگره و آنچه عدم حفظ مالکیت معنوی وب سایت‌ها عنوان شده، اعتراض و تهدید به تعطیل کردن فعالیت خود کردند.
اما در این بین تنها وب‌سایت ویکی‌پدیا، دانشنامه اینترنتی چند زبانه، فعالیت سایت انگلیسی خود را به مدت ۲۴ ساعت متوقف کرد.

این اقدام در مخالفت با دو طرح مبارزه با تکثیر غیرمجاز محصولات دیجیتالی انجام گرفته که هنوز در کنگره و مجلس نمایندگان آمریکا در دست بررسی است.
 
کد مطلب: 20876
نام شما
آدرس ايميل شما


علی
feedback
این از بد شانسی مگا آپلود بود که قدرتمندترین آپلود سنتر ها بود و الا آپلودسنتر های زیادی بودند که محتوای کپی رایت داشتند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام