۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۴۴

راه‌اندازي آزمايشگاه كنترل كيفيت محصولات نرم‌افزاري

محمدرضا حسيني عضو هيات‌مديره‌ اتحاديه‌ صادركنندگان نرم‌افزار در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين مطلب و با تاكيد بر اين كه صادرات نرم‌افزاري ايران نيازمند استانداردسازي بوده و يكي از بندهاي بسته‌ حمايتي صادركنندگان نرم‌افزار، بحث استانداردسازي است اظهار كرد: در بحث استانداردسازي قرار است دوره‌هايي با مشاركت شركت‌هاي خارجي كه كار استاندارد محصول را برعهده دارند، در ايران تدوين شود و شركت‌ها گواهينامه‌ مربوطه را اخذ كنند. وي افزود: قسمتي در بسته حمايتي به‌عنوان استانداردسازي در نظر گرفته شده است، در سال ‌٨٧ يك مجموعه‌ ايراني از مجموعه خارجي كه عهده‌دار كار استاندارد و ارائه دهنده‌ گواهينامه‌هاي مربوط به استاندارد نرم‌افزار شركت‌هاي خارجي است دعوت مي‌كند تا به آمدن به ايران و با گذاشتن دوره‌هاي ويژه، دوره‌ها را بگذارنند و گواهينامه استاندارد محصول را بگيرند. حسيني ادامه داد: در اين پروسه با استاندارد كردن محصول، آزمايشگاه كنترل كيفيت را راه‌اندازي مي‌كنيم همچنين در اين دوره مربي‌ها آموزش ديده و در فازهاي بعدي از شركت‌هاي بيشتر و محصولات بيشتري استفاده مي‌شود. عضو هيات‌مديره‌ي اتحاديه‌ صادركنندگان نرم‌افزار تصريح كرد: يكي از بزرگ‌ترين اقدامات در صادرات نرم‌افزار فعال‌سازي رايزن‌ها (سفارت‌هاي جمهوري اسلامي در خارج از كشور) است كه رايزن‌هاي اقتصادي مي‌توانند توانمندي‌ها و پتانسيل‌ها را در ايران معرفي كنند. او ادامه داد: با توجه به اين كه ايران كشور جواني است و پتانسيل نرم‌افزاري دارد، رايزن‌هاي اقتصادي مي‌تواند با بازارسنجي در كشورهاي مختلف يك سري پروژه‌ها را گرفته و محصولاتي را براي آن كشور توليد كنند. حسيني درباره‌ ساير اقدامات گفت: ‌اطلاع داشتن از مناقصات و مزايده‌ها در كشورهاي مختلف دنيا در بحث IT مي‌تواند موثر باشد كه اتحاديه مي‌تواند با راه‌اندازي سايت مزايدات و مناقصات با ارتباطي كه با رايزن‌هاي اقتصادي دارد، اين مناقصات و مزايدات بين‌المللي را منعكس كند تا شركت‌ها بتوانند پروژه‌هاي ساير كشورها را اجرا كنند. وي افزود: به منظور توسعه‌ صادرات بايد از بحث زيربنايي شروع كرده و تا بحث بازارسازي، بازاريابي و توسعه روابط تجاري كشورمان با كشورهاي ديگر ادامه دهيم؛ همچنين سوق دادن كشورها به سمت بحث‌هاي صادراتي مي‌تواند موثر باشد. عضو اتحاديه‌ صادركنندگان نرم‌افزار درباره‌ آمار صادرات برخي كشورها گفت: در سال ‌٢٠٠٦ صادرات محصولات فناوري اطلاعات اتحاديه‌ي اروپا، ‌٢١٥ ميليارد دلار، ايالات متحده‌ي آمريكا، ‌١٧٠ ميليارد دلار، سنگاپور ‌١١٢ ميليارد دلار، مالزي ‌٥٩ ميليارد دلار، ژاپن ‌١٤٥ ميليارد دلار و هند ‌١٧/٥ ميليارد دلار بوده است. وي درباره‌ صادرات ايران خاطر نشان كرد: ‌ايران در سال ‌٨٢، ‌٢٥٠ هزار دلار، سال ‌٨٣، ‌١٠/٧ ميليون دلار، سال ‌٨٤، ‌١٥ ميليون دلار، سال ‌٨٥ ، ‌٢٥ ميليون دلار و در سال ‌٨٦ ،پيش‌بيني‌٤٠ ميليون دلار صادرات محصولات فناوري اطلاعات مي‌شود. حسيني در پايان گفت: به‌كارگيري سيستم كيفيت و حفظ استانداردهاي جهاني، ارتقاء سطح توان شركت‌هاي نرم‌افزاري، اصلاح قوانين حاكم بر حوزه‌ نرم‌افزار (معافيت مالياتي، مقررات گمركي و كپي رايت و ...) مي‌تواند در شناسايي بازارهاي منطقه، ايجاد نمايشگاه‌هاي دائمي محصولات شركت ايراني در ساير كشورها و ايجاد شركت‌هاي مديريت صادرات از طريق تشكيل پارك‌هاي تكنولوژي موثر باشد.
کد مطلب: 9214
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام