داوود زارعیان، مدیرکل روابطعمومی شرکت مخابرات ايران در گفتوگو با ستاد خبری نمایشگاه تلهکام هشتم با بیان اینکه تلهکام مکانی برای ارائه آخرین دستاوردهای مخابراتی و ارتباطی ایران و جهان و نیز تبادل اطلاعات در میان متخصصان داخلي و خارجی است، گفت: تلهکام بازاری برای تعامل بین کارشناسان و متخصصان مخابرات است که بتوانند به صورت سمعی و بصری و سایر شیوههای مرسوم، آخرین دستاوردها و پروژههای خود را به نمایش بگذارند، از دستاوردهای ارائه شده در نمایشگاه برای توسعه و پیشبرد فعالیتهای خود استفاده کنند و از تجربیات سایر شرکتهایی که محصولات جدید ارائه میكنند بهرهمند شوند.
زارعيان با اشاره به اینکه نمايشگاههاي تخصصي در هر كشور نشاندهنده وضعيت يك صنعت در آن كشور است، تصریح کرد: در ايران نيز چند سالي است كه نمايشگاه تلهکام به صورت موضوعي و تخصصي برگزار ميشود و هدف از برگزاري اين نمايشگاهها تنها آشنايي مردم با جديدترين تكنولوژيها نيست، بلكه اهداف مهمتري همچون تبادل نظر، يافتن بازارهاي جديد، ارتباط رودررو با مصرفكنندگان و آشنا شدن با نظرات آنها، تبادل تكنولوژيها و امثال آن، مدنظر مديران شركتكننده در نمايشگاه است.
وي ادامه داد: ايجاد فضايي مناسب جهت تبادل اطلاعات و انتقال تكنولوژيهاي روز دنيا توسط كارشناسان و آشنايي هرچه بيشتر متخصصان، مديران و دستاندكاران بخشهاي خصوصي و دولتي، استادان و دانشپژوهان اين رشته با آخرين دستاوردهاي علمي، پژوهشي و صنعتي جهان در زمينه صنعت مخابرات از يك سو و ارايه و معرفي آخرين دستاوردها و توانمنديهاي متخصصان كشورمان از سوي ديگر از جمله مواردی است که باید در زمینه برپایی نمایشگاه به آن پرداخته شود.
مدیرکل روابطعمومی شرکت مخابرات ايران در ادامه اظهار داشت: در این نمایشگاهها علاوه بر عرضه محصولات وصنایع مخابراتی و ارتباطی، مشتریان میتوانند نسبت به انعقاد قرارداد با شرکتکنندگان نيز اقدام کنند. زارعيان خاطر نشان كرد: شرکت مخابرات با هدف ارائه آخرین دستاوردها در عرصه مخابرات با گستردگی تمام در اين دوره نمایشگاه تلهکام حضور يافته و به ارزیابی خود و تعامل با نخبگان خواهد پرداخت.
وی برپایی همزمان دو نمایشگاه الکامپ و تلهکام را باعث پائین آمدن جنبه تخصصی تلهکام دانست و گفت: با توجه به اینکه الکامپ و تلهکام از جهات مختلف به یکدیگر وابسته هستند ولی تلهکام به دلیل اینکه تا حدودی تخصصی است و الکامپ جنبه گروهی دارد باعث میشود که از جنبه تخصصی تلهکام کاسته شود. وی همچنين بيان داشت: از طرفي برگزاري همزمان این دو نمایشگاه میتواند بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جلب کند.
زارعيان در ادامه گفت: با تحولات جدیدي که در عرصه مخابرات كشور از جمله خصوصیسازی، رقابت در عرصه تلفن همراه، کاربردهای اینترنت و غيره شاهد آنها هستیم ، تلهکام میتواند با ایجاد فضای رقابت بین دو بخش خصوصی و دولتی به توسعه آنها پرداخته و فضای جدیدی را در عرصه ورود تکنولوژی به مخابرات کشور پدید آورد. او تاکید کرد: در تلهکام باید به بخش بینالمللی توجه بیشتر شده و همچنين شرایط برای ورود تمامی بخشها به دور از اجبارها فراهم شود.
وی با بیان اینکه باید از یکنواخت بودن تلهکام جلوگیری کرد ادامه داد: با ایجاد فرومهای متفاوت، نشستهای تخصصی، معرفی سرویسهای جدید، برگزاری کارگاههای تخصصی، ارائه و معرفی سرویسهای جدید و ایجاد تنوع میتوان تلهکام را از یکنواختی نجات داد تا بتوانیم شاهد حضور کشورهای بزرگ در عرصه مخابرات در تلهکام باشیم.
زارعیان در ادامه به ارزیابی از تلهکام پرداخت و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در سالهای پیش تمامی تولیدها برای مخابرات صورت میگرفت و تنها تجهیزات مخابراتی در کشور یک مشتری به نام مخابرات داشت، ارزیابی تلهکام در حد متوسطی صورت میگرفت ولی در حال حاضر که مخابرات کشور وارد عرصه رقابت شده است، تلهکام میتواند با ایجاد عرصه رقابت بین دو اپراتور دولتی و خصوصی فضای مناسبی را برای تبادل محصولات و اطلاعات ما بین اين دو بخش برقرار سازد. وی در پايان يادآوري كرد: تلهکام محلی مناسب برای تبادل محصولات بین اپراتورها و تولیدکنندگان به شمار میآید.