۰
plusresetminus
جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۲

افزایش نشانه‌های زوال عقل در بایدن

ایتنا - کوین مک‌کارتنی، رئيس سابق مجلس نمایندگان، به یاد می‌آورد که بایدن در جریان گفت‌و‌گوهای پرتنش در مورد افزایش سقف بدهی، «حرف‌های نامربوط» می‌زد و من‌من می‌کرد، و توانایی‌اش در کنترل جلسه روز با روز فرق می‌کرد.
افزایش نشانه‌های زوال عقل در بایدن

بر اساس گزارشی جدید، زوال شناختی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، برای چند قانون‌گذار بلندپایه کنگره مشهود و نگران‌کننده شده است. در این گزارش آمده است بایدن ۸۱ ساله بیش از پیش به برگه‌های یادداشت تقلب در جلسه‌ها متکی شده است و گاهی مدتی که چشمانش را بسته است به‌قدری طولانی می‌شود که افراد فکر می‌کنند خوابش برده است.

به گزارش نیویورک پست، تعدادی از بیش از ۴۵ قانون‌گذار جمهوری‌خواه و دموکراتی که با وال‌استریت ژورنال مصاحبه کردند گفتند رئیس‌جمهوری در جلسات به‌قدری آرام صحبت می‌کند که فهمیدن حرف‌هایش برای حاضران در جلسه دشوار می‌شود.

برخی دیگر متذکر شدند که رفتار و درک بایدن از جزئیات سیاست‌ها روز با روز متفاوت و اغلب به برگه‌های یادداشت متکی است و در نشست‌ها کار را به دستیارانش واگذار می‌کند.

فردی که در ژانویه در جریان مذاکرات در مورد بودجه کنگره برای کمک به اوکراین، با بایدن ملاقات کرده بود، به وال‌استریت ژورنال گفت: «نمی‌توانستی آن‌جا باشی و احساس معذب بودن نکنی.»

سایر افرادی که در جلسه حضور داشتند به یاد آوردند که از وقتی بایدن وارد اتاق شد تا شروع جلسه حدود ۱۰ دقیقه طول کشید، و وقتی جلسه شروع شد، او از کارت‌های یادداشت برای بیان نکاتی استفاده کرد که همه از قبل با آن موافق بودند و حاضران به‌سختی می‌توانستند صدایش را بشنوند.

در این گزارش آمده است «او در بخش زیادی از مکالمه شرکت نداشت» و از کارمندانش می‌خواست به برخی سوال‌هایی که مستقیم از او پرسیده می‌شد پاسخ دهند.

مایک جانسون، رئیس‌ مجلس نمایندگان، در جلسه‌ای با بایدن در ماه فوریه، در مورد سیاست دولت در صادرات گاز طبیعی مایع ابراز نگرانی کرد و گفت بیمناک است که این به‌نفع روسیه باشد.

طبق گزارش، به نظر نمی‌رسید بایدن بداند این سیاست واقعا در حال اجرا است و به‌اشتباه مدعی شد که این «فقط یک بررسی» است.

به گفته شاهدان، این مکالمه جانسون را «ناامید و نگران» کرد.

کوین مک‌کارتنی، رئيس سابق مجلس نمایندگان، به یاد می‌آورد که بایدن در جریان گفت‌و‌گوهای پرتنش در مورد افزایش سقف بدهی، «حرف‌های نامربوط» می‌زد و من‌من می‌کرد، و توانایی‌اش در کنترل جلسه روز با روز فرق می‌کرد.

مک‌کارتی با اشاره به وابستگی بایدن به یادداشت‌ها، گفت: «همیشه کارت همراهش داشت. در غیر این‌صورت نمی‌توانست بحث و مذاکره کند.»

او در ادامه افزود: «وقتی معاون رئیس‌جمهوری بود، با او ملاقات می‌کردم، به منزلش می‌رفتم. دیگر آن آدم قبلی نیست.»

در تماس‌های بعدی با بایدن، قانون‌گذارانی که مک‌کارتی وظیفه نهایی کردن جزئیات طرح سقف بدهی را به آن‌ها محول کرده بود، به‌سختی توانستند رئیس‌جمهوری را مجاب کنند که در مورد نکات کلیدی تصمیم نهایی را بگیرد.

گفت‌و‌گوهای آن‌ها با بایدن به‌طرز ناامیدکننده‌ای «کلی» بود و بایدن فقط ابراز «خوش‌بینی می‌کرد مسائل حل می‌شود».

مک‌کارتی در مورد مراحل دشوار نهایی مذاکرات به وال‌استریت ژورنال گفت: «او برمی‌گشت سراغ تمام موارد قدیمی که مدت‌ها پیش انجام و تمام شده بود.»

او به یاد می‌آورد: «و شوکه می‌شد، وقتی می‌گفتم نه آقای رئیس‌جمهور. ما در جلسه‌های قبلی در موردش صحبت کردیم. آن موضوع را تمام کردیم.»

یک مشاور ارشد حزب جمهوری‌خواه به نیویورک‌پست گفت به دلیل این ادعاهای نگران‌کننده است که وزارت دادگستری از انتشار نوارهای گفت‌و‌گوی بایدن با رابرت هور، بازرس ویژه تحقیق در مورد سوءمدیریت بایدن در نگهداری از اسناد محرمانه، خودداری کرده است.

یک مقام کاخ سفید روایت‌هایی که رئیس‌جمهوری را در وضعیت زوال شناختی ترسیم می‌کند رد کرد.

بایدن مسن‌ترین رئیس‌جمهوری تاریخ آمریکا است و در صورت انتخاب مجدد، تا پایان دوره دوم ریاست‌جمهوری‌اش ۸۶ ساله خواهد بود.
کد مطلب: 79246
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام