۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۷

مشکلات رایج در شبکه و چگونگی رفع آن ها

در سیستم شبکه های کامپیوتری ریسک بروز آسیب ها و خسارات مختلف همواره وجود دارد. این مشکلات با نفوذ هکرها و حملات سایبری چندبرابر می شوند. از این رو نیاز به استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه در این زمینه افزایش می یابد.
مشکلات رایج در شبکه و چگونگی رفع آن ها
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


در سیستم شبکه های کامپیوتری ریسک بروز آسیب ها و خسارات مختلف همواره وجود دارد. این مشکلات با نفوذ هکرها و حملات سایبری چندبرابر می شوند. از این رو نیاز به استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه در این زمینه افزایش می یابد. مشکلات سیستم شبکه های امروزی دائما کاربران را به دردسر می اندازند و عملکرد کلی سیستم های کامپیوتری را با اختلالات جدی همراه می کنند. از این رو توصیه می کنیم زیر نظر تیم فناوری و پشتیبانی مربوطه این مشکلات را در سریع ترین زمان ممکن برطرف کنید.
 

رایج ترین مشکلات شبکه


رایج ترین مشکلات در بخش روترها، فایروال، سوییچ ها و... به وجود می آیند و کیفیت و کارایی شبکه را تحت تاثیر قرار می دهند.پشتیبانی کردن از شبکه کامپیوتر نیاز به یکسری عملیات دارد و برای بهبود ارتباط بین سیستم های کامپیوتری در شبکه ها باید از بروز برخی اختلالات در بخش های سخت افزاری و نرم افزاری پیشگیری کنید. در این بخش به برخی از رایج ترین مشکلات فنی در شبکه های امروزی می پردازیم:
 

مشکل پر شدن حافظه cpu


واحد پردازش مرکزی یکی از مهمترین اجزای شبکه های امروزی است که پر شدن آن بر روی کارکرد کلی شبکه تاثیرگذار خواهد بود. شما می توانید با انتخاب حجم مناسب سی پی یو از بروز این اختلالات پیشگیری کنید. ایجاد مشکل در این بخش می تواند، زمینه ساز بروز مشکلاتی مانند تاخیر در سرعت عمل شبکه، جیتر، پکت لاس و... شود و این آسیب ها را تشدید کند. در صورتی که سی پی یو بیش از حد مورد استفاده قرار بگیرد، بروز این اختلالات امری بدیهی خواهد بود.
 

مشکلات اتصالات فیزیکی


تیم پشتیبانی شبکه گاها با مشکلات اتصالات فیزیکی در دستگاه نیز روبرو می شوند. مشکلات بخش سخت افزاری همیشه زمینه ساز آسیب های گوناگون در سیستم ارتباطی بین کامپیوترها خواهند شد. به همین خاطر تیم پشتیبانان پیش از هر چیز این اتصالات را بررسی می کنند. انواع کابل ها و کانکتورهای آسیب دیده مشکلات فنی جدی در سیستم مورد نظر به وجود می آورند و رسیدگی به آن ها اهمیت زیادی دارد. اگر کابل های مسی یا کابل های فیبر نوری در شبکه شما به مشکل بخورند، مشکلات ارتباطی بسیاری در کل سیستم به وجود می آید.
 
پشتیبانی شبکه ایمن نت
 

خرابی انواع دستگاه ها و تجهیزات


تیم پشتیبانی شبکه پس از اعزام حضوری به محل برای رفع اختلالات موجود، ابتدا به سراغ تجهیزات مورد استفاده در شبکه می روند و هر گونه نقص فنی در این اقلام را برطرف می کنند. در برخی موارد لازم است برخی از تجهیزات شبکه تعویض شوند که هزینه بالایی برای شرکت ها و سازمان ها به همراه می آورد. پیکربندی اصولی و تعمیر به موقع اجزایی مانند روترها، مودوم و... از اهمیت زیادی برای حفظ کیفیت عملکرد سیستم برخوردار است.
 

مشکلات بخش دی ان اس


مشکلات Domain Name System یا شبکه همیشه آسیب های جدی به بخش های مختلف وارد می کند و سبب مختل شدن عملکرد کلی سیستم خواهند شد. این مشکلات مربوط آدرس و دامنه شبکه مورد نظر هستند و زمانی که نمی توانید به یک شبکه متصل شوید، باید اختلالات موجود را در بخش Domain Name System جست و جو کنید. برخی از مشکلات این بخش شامل موارد زیر هستند:
   1- تاخیر زیاد سیستم دی ان اس
   2- مشکلات تنظیمات بد و پیکربندی غیر اصولی دی ان اس
   3- مشکلات سخت افزاری شبکه موجود که اغلب مربوط به اجزای سیستم میزبان هستند.
   4- مشکلات زیاد شدن تی تی ال
 
پشتیبانی خدمات شبکه
 

مشکلات تداخل شبکه وایرلس


شبکه وایرلس یا وای فای یکی از حیاتی ترین قسمت های سیستم شبکه های امروزی هستند. در زمینه پشتیبانی شبکه به کیفیت استفاده از این بخش نیز توجه ویژه ای می شود. در صورت تضعیف این قطعات آسیب های جدی در خصوص دریافت سیگنال در شبکه به وجود می آیند. برخی از این مشکلات از قرار زیر هستند:
   1- تیم پشتیبانی شبکه ابتدا به سراغ قدرت سیگنال های وارده می روند و این موارد را بررسی می کنند.
   2- قطع شدن متناوب اتصال به وای فای نیز یکی از آسیب های رایج در این حوزه محسوب می شود.
   3- اختلالات ناتوانی در جفت شدن دستگاه ها برای برقراری ارتباط و اتصالات مورد نیاز مشکل ساز خواهد بود.
   4- انتقال آهسته فایل ها
   5- سرعت اتصال کندتر
 

عدم اتصال به سیستم چاپگر


میزان استفاده از چاپگر و دستگاه های پرینتر در سیستم شبکه های امروزی بسیار محدود شده است. این ابزار برای ایجاد مستندات در شبکه به کار می رفتند. اما امروزه بسیاری از اطلاعات شبکه در سیستم ابری ذخیره سازی می شوند که امنیت بیشتری برای نگهداری از داده های حساس دارد. با این وجود تیم پشتیبانی شبکه در مواقع لزوم، کیفیت عملکرد دستگاه های چاپگر را بررسی کرده و با در نظر گرفتن آسیب های موجود، مشکلات و اختلالات مربوط به این تجهیزات را برطرف می کند. در برخی موارد این دستگاه اتصالات درستی با سیستم کامپیوتر مورد نظر ندارد و همین مسئله محدودیت هایی در استفاده از آن به وجود می آورد.
 

پاسخ های آهسته به برنامه ها


مشکلات نرم افزاری بخش مهمی از آسیب های شبکه های امروزی را تشکیل می دهند. در میان خدمات پشتیبانی شبکه رسیدگی به وضعیت نرم افزاری شبکه نیز اهمیت زیادی دارد. زمان پاسخگویی به انواع برنامه ها برای بسیاری کسب و کارها به ویژه شبکه های تجاری اهمیت زیادی دارد. این مسئله در جلب رضایت مشتریان تاثیرگذار است و کیفیت خدمات رسانی مجموعه را افزایش می دهد. کند بودن سرعت و پاسخ های آهسته به برنامه به مشکلات پهنای باند شبکه مربوط می شود و باید برای رفع این اختلالات اقدامات موثری انجام شود.
 

جمع بندی 


در سال های اخیر اهمیت استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه پررنگ تر شده و در بسیاری از سازمان ها و شرکت ها، قراردادهایی برای استفاده از این خدمات ثبت می شوند. شما می توانید با استفاده از خدمات شرکت های پشتیبان، مشکلات بخش های سخت افزاری و نرم افزاری سیستم را به حداقل برسانید. در صورتی که به صورت شخصی یا زیر نظر کاربران عادی فرایند تعمیر و نگهداری از قطعات را انجام دهید، ریسک آسیب دیدن اجزای مختلف افزایش می یابد. به همین خاطر توصیه می کنیم به سراغ متخصصین این حوزه بروید.
کد مطلب: 79102
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام