۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۶

رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت

بر اساس گزارش تازه اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU)، رتبه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات جهانی (IDI) شش پله ارتقا یافته است.
رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت

این شاخص معتبر که توسط ITU منتشر می‌شود، عملکرد کشورها در زمینه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را اندازه‌گیری و مقایسه می‌کند. در گزارش جدید، رتبه ایران از ۸۱ به ۷۵ بهبود یافته است.

علاوه بر این، امتیاز ایران در شاخص IDI با افزایشی ۴۷ درصدی از ۵۵ به ۸۱ رسیده است. این نشان دهنده پیشرفت قابل توجه کشور در حوزه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

گزارش مذکور همچنین حاکی از رشد ۱۵، ۹ و ۶ درصدی به ترتیب در شاخص‌های ضریب نفوذ اینترنت همراه پهن‌باند، درصد استفاده از اینترنت و درصد خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت در ایران است.

براساس اعلام وزارت ارتباطات ایران، آخرین گزارش مشابه ITU مربوط به سال ۲۰۱۷ بوده است. این اتحادیه در چند سال گذشته برای بازنگری روش‌ها و زیرشاخص‌های ارزیابی متناسب با تحولات دیجیتال جهانی، شاخص IDI را به‌روزرسانی نکرده بود.

شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مهم‌ترین ابزارهای سنجش دستاوردها و شکاف دیجیتالی در کشورهای مختلف محسوب می‌شود. ارتقای رتبه ایران در آن نشانه دستیابی این کشور به جایگاه مناسب‌تری در عرصه فناوری اطلاعات و دیجیتال‌سازی است.
کد مطلب: 78172
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام