۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۳

اپل یک استارتاپ هدست واقعیت افزوده خرید

ایتنا - ​​​​​​​اپل استارتاپ هدست واقعیت افزوده "میرا" (Mira) را خریداری کرد.
اپل یک استارتاپ هدست واقعیت افزوده خرید

پایگاه فناوری "ورج" با اشاره به پستی در حساب اینستاگرام مدیرعامل میرا و یک منبع آگاه گزارش کرد که شرکت اپل،  استارتاپ هدست واقعیت افزوده "میرا" که هدست‌هایی برای سایر شرکت‌ها و ارتش آمریکا تولید می‌کند را خریداری کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این خبر یک روز پس از آن منتشر شد که اپل یک هدست واقعیت افزوده گران قیمت به نام "ویژن پرو" (Vision Pro) را رونمایی کرد یکی از پرریسک‌ترین محصولات جدیدی است که این شرکت از زمان معرفی آیفون در بیش از یک دهه پیش، معرفی می‌کند و وارد بازاری می‌شود که تحت نفوذ متا پلتفرمز قرار دارد.

هدست اپل بازاری را امتحان می‌کند که مملو از دستگاه‌هایی است که هنوز مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار نگرفته اند و اپل را که سال‌ها با متا بر سر مسائلی مانند حفظ حریم خصوصی کاربران و کنترل پلتفرم‌های طراح اختلاف داشته است، وارد رقابت مستقیم با مالک فیس‌بوک می‌کند.

طبق گزارش ورج، قراردادهای نظامی میرا شامل توافق کوچک با آمریکا، نیروی هوایی آمریکا و یک قرارداد به ارزش بیش از ۷۰۲ هزار دلار با نیروی دریایی است.

ورج اضافه کرد که اپل این خرید را تایید کرده و گفته است که گاهی اوقات، شرکت‌های فناوری کوچک‌تر را خریداری می‌کند و به طور کلی، در مورد هدف یا برنامه‌هایش صحبت نمی‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، اپل حداقل ۱۱ کارمند میرا را به عنوان بخشی از این خرید، استخدام کرده است.
کد مطلب: 73217
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام