۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۰
نام جدید اینترنت طبقاتی:

اینترنت باز به اساتید دانشگاه داده می‌شود

ایتنا - وزیر علوم در باره اختصاص اینترنت بدون فیلتر به اساتید دانشگاه گفت: فرایندهای مربوط به اختصاص اینترنت باز به اساتید دانشگاه‌ها انجام شده و بزودی ابلاغ می‌شود.
اینترنت باز به اساتید دانشگاه داده می‌شود

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم درباره آخرین وضعیت اختصاص اینترنت باز به اساتید دانشگاه ها گفت: فرایند های مربوط به اختصاص اینترنت باز به اساتید دانشگاه ها انجام شده و بزودی ابلاغ می شود.

به گزارش ایتنا وی ادامه داد: از دانشگاه‌ها خواسته شده بود لیست اعضای هیئت علمی خود را برای دسترسی به اینترنت باز ارائه دهند، دسترسی به اینترنت باز به منظور استفاده از سکوها و تارنماهای بین المللی با محتوای علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری صورت می‌گیرد.
وزیر علوم افزود: معاون حقوقی وزارت علوم تحقیقات و فناوری پیگیر این موضوع است.

براساس این گزارش، اواخر سال گذشته مرتضی فرخی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص دسترسی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها به اینترنت باز نامه‌ای به روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری به شرح زیر ارسال کرد:
با عنایت به مصوبه یکصدو بیست و نهمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه دستور فرمایید نسبت به تهیه لیست اعضای محترم هیئت علمی آن موسسه براساس فرم پیوست در قالب فایل اکسل جهت دسترسی به اینترنت باز به منظور استفاده از سکوها و تارنماهای بین‌المللی با محتوای علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری به قید فوریت جهت اقدامات بعدی به این معاونت ارسال فرمایید.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز دراین خصوص پیش از این به مهر گفته بود: اینترنت بدون فیلتر به اساتید مانند اینترنت خبرنگاری است که وزارت ارتباطات به برخی خبرنگاران داده است.
وی عنوان کرده بود: این اینترنت برای دسترسی اساتید به سایت‌هایی که تحریم شده‌اند و برخی از سایت‌هایی که کاربرد چندگانه دارند و احیاناً مورد پالایش (فیلتر) قرار گرفته اند ارائه می‌شود.
 
کد مطلب: 73150
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
بسیار مسخره است که فقط اساتید حق دسترسی به اینترنت داشته باشند ، به عبارتی توهین به شعور بسیاری از افراد که توانایی درک علوم را دارند اما دارای مقام و موقعیت اداری نیستند ، چه بسا افرادی که در درک علوم ناتوانند اما به دلایلی بر مسند استادی تکیه زده اند ، نمونه بارز آنهم که اخیرا رسانه ای شد و همه دیدند و شنیدند که زبان برنامه نویسی چگونه توصیف شد!!! همین اینترنت فعلی هم اشتراک بالاترین سرعت را خریداری می کنیم اما در عمل با سرعت بسیار کمتر ارائه میشود ، با اپراتور ها با ارائه مستندات صحبت می کنیم ، فقط گفته میشود ، رسیدگی می کنیم ، عملا کم فروشی و گران فروشی ، خیلی هم که پیگیر شویم در نهایت به هزاران بهانه آنچنان خدمات را کاهش سرعت می دهند که هیچ استفاده ای ندارد ، به کی باید گفت؟ به کجا باید مراجعه کرد؟ تمامی راه های مطرح کردن مشکلات اینچنین ، فقط ظاهری ست و در عمل هیچ نتیجه ای عاید نمی شود ، بزرگواران ، آقایان مدیر ، اینگونه عملکردها نتایج نامطلوب در پی دارد ، تلویزیون دیجیتال داخلی را می خواهیم از طریق اینترنت نگاه کنیم ، آیا این هم در حد و در خور عامه مردم نیست ؟ قبوض و اقساط را می خواهیم به موقع پرداخت کنیم ، امور پزشکی و دریافت داروهای نسخ اینترنتی ، چک ها و امور بانکی و..... اینگونه عمل کردن نه خدا را خوش آید و نه بنده خدا را .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام