۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۰۰

رگولاتور سرانجام به سراغ اپراتور اول هم رفت

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از تخلفات صورت گرفته توسط شركت ارتباطات سيار ومخابرات درخصوص نرخ تعرفه‌هاي دريافتي‌از مشتركين خود خبر داد. شركت ارتباطات سيار، نخستين اپراتور تلفن همراه است و شركت مخابرات نيز مسئوليت واگذاري تلفن‌هاي ثابت عهده‌دار است. محمود خسروي رييس سازمان تنظيم مقررات ومعاون وزيرارتباطات و فناوري اطلاعات به خبرنگار ايرنا گفت: اين دو شركت مدت‌ها براي مكالمه مشتركين خود با اپراتور دوم تلفن همراه - ايرانسل - بيش‌از نرخ مصوب هزينه دريافت كرده‌اند. نرخ مصوب هزينه ارتباط از اپراتور اول براي هر دقيقه ‪ ۴۴۷‬ريال اعلام شده است. خسروي افزود: شركت دولتي ارتباطات سيار تاكنون نرخ تعرفه مكالمه از تلفن همراه اين شركت با اپراتور دوم تلفن همراه - ايرانسل - را ‪ ۷۶۰‬ريال به ازاي هر دقيقه محاسبه كرده است. وي گفت: شركت ارتباطات سيار و مخابرات وعده داده‌اند از اين پس تعرفه مكالمه را براي هر دقيقه ‪ ۷۶۰‬ريال محاسبه نكند. رييس سازمان تنظيم مقررات افزود: تخلف اين دو شركت به آنها ابلاغ شده و اين دو شركت نيز اخيرا اعلام كردند محاسبات خود را به رقم مصوب ‪ ۴۴۷‬ريال برمي‌گردانند. مخابرات و ارتباطات سيار از بدو آغاز به‌كار اپراتور دوم تلفن همراه - ايرانسل - تعرفه هر دقيقه مكالمه با اين اپراتور را با اين توجيه كه اين اپراتور هزينه بين شهري ندارد و هزينه مكالمه با آن در كشور به يك اندازه است، ‪ ۷۶۰‬ريال محاسبه كرده‌اند. معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پاسخ اين سوال كه سازمان تنظيم مقررات در قبال اين تخلف چه اقدامي خواهد كرد گفت: سازمان بازرسي كشور و ديوان عدالت اداري بر كار سازمان‌هاي دولتي و نهادها نظارت مي‌كنند و درصورت اثبات تخلف، اقدامات لازم را صورت خواهند داد. لطف الله صبوحي معاون سازمان تنظيم مقررات نيز در گفت‌وگو با ايرنا درباره چگونگي جبران خسارت مشتركين اين دو شركت، گفت: اطلاعات شارژينگ مشتركين تلفن‌هاي ثابت و همراه به مدت شش ماه ذخيره مي‌شود و از نظر قانوني بايد مازاد هزينه مشتركان برگردانده شود. وي گفت راهي براي جبران خسارت افرادي كه از تلفن‌هاي عمومي با اپراتور دوم تماس گرفته‌اند، وجود ندارد و شركت مخابرات بايد راهكاري براي آن بيابد. صبوحي در خصوص مكانيزم‌هاي كنترل اجراي مصوبه نرخ مكالمات گفت كه بخش نظارت سازمان تنظيم مقررات بايد بررسي كند آيا شركت ارتباطات سيار و مخابرات واقعا از اين پس تعرفه ‪ ۴۴۷‬ريالي در مكالمه با ايرانسل را رعايت خواهند كرد.
کد مطلب: 6674
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام