۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۰

آیفون جدید مجهز به تماس ماهواره‌ای خواهد بود؟

ایتنا - ​​​​​​​یک تحلیلگر معروف مدعی شد نسل جدید آیفون که احتمالا آیفون ۱۳ نام خواهد داشت، شامل پشتیبانی برای تماس‌ها و پیام‌های ماهواره ای خواهد بود.
آیفون جدید مجهز به تماس ماهواره‌ای خواهد بود؟


اگر چنین شایعه ای صحت داشته باشد کاربران می توانند در مناطقی که تحت پوشش خدمات سلولاری قرار ندارند، اتراق کرده و نیازی به دستگاه ارتباط ماهواره ای مجزا نداشته باشند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وب سایت ۹to۵Mac ضمن انتشار اظهارات مینگ چی کوئو، تحلیلگر معروف، نوشت: آیفون احتمالا از یک مدل تغییر یافته مودم ایکس ۶۰ کوالکام برای صحبت با ماهواره استفاده خواهد کرد. هنوز معلوم نیست پشتیبانی ماهواره ای به اپلیکیشن‌های خاصی محدود خواهد بود یا خیر اما اگر چنین چیزی باشد، تعجب آور نخواهد بود. سرویس ماهواره ای سیار اغلب آهسته تر از دیتای سلولاری مرسوم است و از این رو قادر به پشتیبانی از بسیاری از اپلیکیشنهای نیازمند اینترنت پرسرعت نخواهد بود.

اما دلایلی وجود دارد که نسبت به چنین شایعه ای بدبین باشیم. بلومبرگ در یک گزارش سال ۲۰۱۹ خبر داده بود اپل در حال ساخت فناوری ماهواره ای برای آیفون است اما این تیم ظاهرا امیدوار بود چنین محصولی را ظرف پنج سال آینده عرضه کند. با فرض این که چنین اطلاعات لو رفته ای صحت داشته باشد هنوز دو سال دیگر به چنین رویدادی مانده است. همچنین پرسشهای منطقی مانند انتخاب فراهم کنندگان خدمات وجود دارد. خدمات ماهواره ای معمولا گران است و حتی اگر چنین خدماتی علاوه بر پوشش سلولاری عرضه شود، ممکن است مشتری زیادی نداشته باشد.

بسیاری انتظار دارند شرکت اپل نسل جدید آیفون را در سپتامبر رونمایی کند. با این حال معلوم نیست این رونمایی به مدلهای آیفون پرو محدود خواهد بود یا همه مدل‌های آیفون را شامل می شود.

بر اساس گزارش انگجت، اگر چنین شایعه‌ای صحت داشته باشد اپل قابلیت جذاب‌تری از ارتقاهای شایع شده در خصوص صفحه نمایش و دوباره برای نسل جدید آیفون در چنته دارد و آیفون نخستین تلفن هوشمند بازار خواهد بود که امکان ارتباط در همه نقاط زمین را فراهم می کند و هیچ رقیبی در این خصوص ندارد.
کد مطلب: 65937
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام