۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۴۰
نتایج مطالعه‌ای جدید،

قابلیت Night Shift اپل به خواب کمکی نمی‌کند

ایتنا - چاد جنسون، اسناد روانشناسی در BYU، با همکاری پژوهشگرانی از مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی به مقایسه نتایج خواب افرادی که در سه طبقه‌بندی قرار داده شده بودند پرداخت.
قابلیت Night Shift اپل به خواب کمکی نمی‌کند
اپل در سال 2016 قابلیت جدیدی به نام نایت‌شیفت را به iOS افزود. این حالت برای کمک به کاهش نور آبی بود، و مدعی بود به بهبود کیفیت خواب برای کسانی که از درست قبل از خواب از آیفونشان استفاده می‌کنند کمک می‌کند. تصور  بر آن است که نور آبی منتشر شده از گوشی‌ها ترشح ملاتونین را مختل می‌کند و بر چرخه خواب تاثیر منفی می‌گذارد
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه BMU انجام شده به این نتیجه‌گیری رسیده که ادعاهای بهبود خواب با استفاده از نایت‌شیفت، و دیگر حالتهای مشابه برای دستگاههای دیگر، نادرست است. بر پایه این مطالعه، نایت‌شیفت خواب را بهبود نمی‌دهد. چاد جنسون، اسناد روانشناسی در BYU، با همکاری پژوهشگرانی از مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی به مقایسه نتایج خواب افرادی که در سه طبقه‌بندی قرار داده شده بودند پرداخت.
 
این طبقه‌بندی‌ها دربرگیرنده کسانی بودند که از گوشیشان در شب در حالت روشن بودن نایت‌شیفت استفاده می‌کردند، کسانی که بدون فعالسازی این قابلیت در شب از گوشیشان استفاده می‌کنند، و کسانی که اصلا در بسترشان از اسمارتفون استفاده نکردند. جنسن گفت که در کل این گروه ساده، تفاوتهای حداقلی در هر یک از این سه گروه وجود داشت. اساسا، نایت‌شیفت بهتر از استفاده شما از گوشی بدون این قابلیت یا اصلا استفاده نکردن از گوشی نیست.
 

پژوهشگران نتایج خواب، از جمله کل مدت خواب، کیفیت خواب، بیدار شدن پس از شروع خواب، و زمان لازم برای به خواب رفتن را مورد سنجش قرار دادند. هیچ تفاوتی در نتایج خواب در این سه طبقه‌بندی مشاهده نشد. محققان این نمونه را به دو گروه تقسیم کردند، که یک گروه به طور متوسط هفت ساعت خواب و دیگری کمتر از شش ساعت در هر شب بود.
 
گروهی که هفت ساعت خواب داشت تفاوت اندکی در کیفیت خواب بر مبنای استفاده از تلفن دید. این مطالعه دریافت که برای کسانی که پیش از رفتن به بستر از یک گوشی استفاده نمی‌کنند کیفیت خواب بهتری نسبت به کسانی که استفاده‌ای نرمال از گوشی و یا نایت‌شیفت داشتند رقم می‌خورد. برای کسانی که هر شب شش ساعت یا کمتر می‌خوابیدند تفاوتی در نتایج خواب بر مبنای استفاده از نایت‌شیفت مشاهده نشد.
 
کد مطلب: 64893
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام