۰
plusresetminus
پنجشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۹

فریب تبلیغات اغواکننده اینترنتی را نخورید!

ایتنا - در خریدهای آنلاین پیش از آن‌که تبلیغات اغواکننده فریب‌مان دهد باید به اصالت سایت توجه کرد که دارای ای‌نماد هست یا خیر!
فریب تبلیغات اغواکننده اینترنتی را نخورید!

رئیس پلیس فتا اصفهان با اشاره به ارسال کالای بی‌کیفیت و نامرغوب از سوی فروشگاه‌های آنلاین بدون مجوز گفت: اولین اصل در خریدهای آنلاین داشتن نماد اعتماد الکترونیک است که از سوی مرکز توسعه تجارت به کسب‌ و کارهای آنلاین اعطا می‌شود.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سيد مصطفی مرتضوی گفت: برخی از سایت های فروش کالا در فضای مجازی ، پس از دریافت وجه از مشتری اقدام به ارسال کالاهای نامرغوب و بی‌کیفیت می‌نمایند .

وی با بیان اینکه این فروشگاه‌های اینترنتی که اغلب فاقد مجوزهای لازم از مبادی ذی‌ربط می‌باشند، افزود: این فروشگاه‌ها در قالب سایت‌های فروش کالا در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند به طوری که پس از تقاضای خرید از سوی کاربران و دریافت وجوه آن، کالاهایی را برای مشتریان خود ارسال می‌نمایند که در بسیاری مواقع شهروندان پس از دریافت کالا متوجه معیوب بودن و یا عدم کیفیت لازم آن می‌شوند.

اين مقام انتظامی یادآور شد: فروشگاه‌های اینترنتی نیازمند دریافت مجوزهای لازم جهت فعالیت خود هستند که این مشخصه مجوز فعالیت، به واسطه دریافت enamad در سایت مشخص می‌گردد. که شهروندان می‌توانند با کلیک بر روی آن اطلاعات لازم از گردانندگان سایت و آدرس و تلفن آنان را به دست آورند.

وي ضمن تاکید بر خرید از سایت‌های دارای enamad هشدار داد: بيشتر مشتریانی که از سایت‌های فاقد مجوز خرید می‌کنند از کالاهای دریافتی خود ناراضی هستند که این خود بیان‌گر این مطلب است که مدیران این سایت‌ها فقط به سود کوتاه مدت خود می‌اندیشند و برنامه‌ای برای دریافت مجوز و حفظ این کسب‌و کار ندارند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصيه کرد: در خریدهای آنلاین پیش از آن‌که تبلیغات اغواکننده فریب‌مان دهد باید به اصالت سایت توجه کرد که دارای ای‌نماد هست یا خیر! همچنين کسب‌و کارهای فاقد مجوز برای جلب توجه مشتری به تبلیغات اغوا کننده و فریبنده روی می‌آورند در حالیکه بسیاری از شعارهایی که در تبلیغات آنها گفته شده است درست نیست.

رئيس پليس فتا اصفهان بیان داشت : این دست کسب‌ و کارهای آنلاین به سرعت ماهیت عوض کرده و با نام و برندهای دیگر دوباره برای فریب مشتریان در فضای سایبر ظاهر می‌شوند، در حالیکه کسب و کارهای دارای ای‌نماد و مجوزدار کسب‌ و کارهایی هستند که تلاش دارند در این عرصه ماندگار باشند و مشتریان آن‌ها دائمی شود.
کد مطلب: 64510
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام