۴
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۵

نحوه ارسال فکس با دستگاه فکس پاناسونیک

پاناسونیک برای ورود به دنیای رقابت تصمیم گرفت که علاوه بر لوازم خانگی و محصولات امنیتی، تولید محصولات اداری و ارتباطی را جزء برنامه‌های خود قرار دهد.
نحوه ارسال فکس با دستگاه فکس پاناسونیک
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



کم و بیش با اسم و نام فکس آشنا هستید. دستگاهی که به صورت یک نمابر و یا دورنگار، تصویر هر چیزی را به یک دستگاه فکس دیگر ارسال می‌کند. این کار از لحاظ صرفه‌جویی در زمان و هزینه و همچنین امنیت در ارسال اطلاعات نقش مهمی دارد. انواع مختلف دستگاه فکس پاناسونیک را می‌توانید در سایت ایده آل گستر مشاهده کنید.
(برای مشاهده بخش فکس سایت رسمی پاناسونیک کلیک کنید. البته نمایندگی فکس پاناسونیک ایده آل گستر است)
پاناسونیک برای ورود به دنیای رقابت تصمیم گرفت که علاوه بر لوازم خانگی و محصولات امنیتی، تولید محصولات اداری و ارتباطی را جزء برنامه‌های خود قرار دهد. پاناسونیک در این زمینه، از تولید محصولاتی مانند تلفن‌های بیسیم شروع به‌کار کرد. سپس با ورود به لوازم و محصولات اداری توانست سهم بزرگی از بازارهای جهانی را تصاحب کند.
پاناسونیک دستگاه‌های فکس، اسکنر و همچنین دستگاه‌های کپی را با کیفیت بالا و عملکرد فراوان برای جلب رضایت مشتری و حس یک تجربه خوب تولید می‌کند. حال در اینجا قصد داریم نحوه‌ی عملکرد و استفاده از دستگاه فکس را با هم مرور کنیم.
یکی از دلایل استفاده از دستگاه فکس، سرعت عمل این دستگاه در ارسال اطلاعات بوده که با کمترین تاخیر این کار را انجام می‌دهد. دستگاه دیگری به نام تلفکس وجود دارد که علاوه بر ارسال فکس، کار تلفن را نیز انجام می‌دهد.
ارسال اطلاعات توسط دستگاه‌های فکس از روش‌های مختلفی انجام می‌شود. ممکن است این کار بین دو دستگاه فکس و یا یک دستگاه فکس و یک سیستم کامپیوتر انجام شود. همچنین می‌توان از روش سیستم آنلاین فکس نیز استفاده کرد. نحوه ارسال و دریافت فکس در بیشتر دستگاه‌ها یکسان بوده و شرکت‌ها با توجه به نیاز خود، از انواع مدل‌های آن استفاده می‌کنند.
 
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش کسب و کارهای مختلف، استفاده از دستگاه فکس یک امر ضروری به‌شمار می‌رود. دستگاه فکس به صنعت کسب و کارهای تجاری ورود کرده و کمک بسیاری در به موفقیت رسیدن آنها کرده است. چرا که برخی از دستگاه‌های فکس، چند منظوره بوده و کارهایی مانند کپی گرفتن، چاپ و اسکن را انجام می‌دهند.
 

انواع دستگاه فکس


دستگاه فکس در سه نوع  کاربنی، حرارتی و لیزری وجود دارد. هر کدام از این مدل فکس‌ها، کارآیی و عملکرد مربوط به خود را داشته و در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال در شرکت‌های کوچک، فکس حرارتی بیشتر کاربرد دارد و در شرکت‌های بزرگ، فکس لیزری به دلیل داشتن سرعت بالا گزینه‌ی بسیار خوبی است.
 
 

نگاه اجمالی به نحوه کار فکس


وقتی که کاغذی را درون دستگاه فکس قرار می‌دهیم، در ابتدای کار، دستگاه تصویر یا متن روی کاغذ را اسکن می‌کند. حسگرهای دستگاه فکس با توجه به نورهای بازتاب شده خاموش و روشن می‌شوند. این خاموش و روشن حسگرها باعث می‌شود که الگویی در قالب یک سیگنال الکترونیکی ایجاد شود.
این سیگنال‌ها به‌وسیله خطوط تلفن منتقل شده و در دستگاه مقصد دریافت می‌شود. حال دستگاه مقصد نیز با استفاده از حسگرهای خود، سیگنال را به پیام‌های الکترونیکی تبدیل می‌کند. این تصویر یا متن در صفحه نمایشگر دستگاه مقصد نشان داده شده که می‌توان آن را چاپ کرد.
البته راه دیگری برای ارسال فکس وجود دارد و آن استفاده از روش نوین است. به این صورت که با پرداخت حق اشتراکی بتوانید از فکس اینترنتی استفاده کنید. سرویس‌های ارائه دهنده فکس اینترتی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که با فرمت‌های PDF و JPG به‌راحتی اطلاعات خود را بارگذاری و آنها را ارسال کنید.
 

نحوه کارکرد دستگاه‌های فکس قدیمی یا سنتی


در قدیم از دستگاه‌های فکس به منظور سرعت عمل بالا در انتقال اطلاعات، استفاده‌های فراوانی داشتند. این دستگاه‌ها دارای یک استوانه بودند که برای ارسال فکس می‌بایست کاغذ را درون استوانه قرار می‌دادند.
همه دستگاه‌های فکس دارای لنز، چراغ و سنسور عکس بودند که با استفاده از این سه قطعه فکس را ارسال می‌کردند. سنسور عکس به یک دسته وصل شده بود و از طریق آن به کاغذها دسترسی داشت. این دسته حرکت رو پایین داشت و در حالی که برگه‌ها روی استوانه می‌چرخیدند، یکی یکی از روی آن عبور می‌کردند.
 

نحوه ارسال فکس


برای ارسال فکس، بیشتر دستگاه‌ها به صورت زیر عمل می‌کنند. برای ارسال فکس ابتدا باید از روشن بودن دستگاه مطمئن باشید. اتصال خط تلفن به دستگاه فکس را بررسی کنید که حتما وصل باشد. سپس به یک شماره نیاز دارید که همان شماره مقصد است. به آن شماره نمابر نیز گفته می‌شود. شماره مقصد را با استفاده از صفحه کلید، شماره‌گیری کرده و کلید تایید را فشار دهید.
در قسمتی که ورودی دستگاه قرار دارد، برگه‌ی مورد نظر خود را که قصد ارسال آن را دارید وارد دستگاه کنید. سپس کلید SEND، FAX یا START را بزنید. کلید START با ابعاد بزرگتری نسبت به سایر کلیدهای دستگاه فکس ایجاد شده و کاملا مشخص و متمایز است. حال که کلید START را فشار دادید، اگر صدای بوق شنیدید یعنی فرآیند ارسال فکس در حال انجام شدن است و کار را تا به این لحظه به‌درستی انجام داده‌اید.
پس از چند دقیقه که ارسال فکس با موفقیت انجام شد صدای بوق دیگری نیز خواهید شنید. چراغ چشمک‌زن که روی دستگاه فکس قرار دارد تا زمانی که به‌طور کامل فرآیند فکس انجام شود، روشن و خاموش می‌شود تا به شما اطلاع دهد که در آن لحظه هیچ فعالیتی را با دستگاه نداشته باشید.
حال ارسال فکس انجام شده و برای اطمینان از ارسال می‌توانید با مقصد نیز تماس گرفته و از دریافت آن نیز اطمینان حاصل کنید. فقط توجه داشته باشید که ترتیب ارسال برگه‌ها را همان‌طور که می‌خواهید رعایت کنید تا با نظم بهتری به‌دست گیرنده فکس برسد.
 
 

نحوه دریافت فکس


حال اگر زمانی خواستید تا فکس را دریافت کنید کافیست تا شماره خود را در اختیار فرستنده قرار داده و همچنین جوهر و کاغذ دستگاه فکس خود را چک کنید. دستگاه خود را روشن کرده و از اتصال خط تلفن به دستگاه فکس، مطمئن شوید.
دقت داشته باشید که دستگاه فکس باید در حالت اتوماتیک قرار داشته باشد تا در زمانی که فکس دریافت می‌شود به طور خودکار آن را چاپ کند. در هنگام دریافت فکس، صدای تلفن دستگاه را می‌شنوید که در این لحظه به هیچ وجه گوشی را نباید بردارید. دستگاه هفت بار زنگ خورده و بعد از زنگ به صورت اتوماتیک روی حالت دریافت فکس قرار می‌گیرد. اطلاعات به صورت منظم دریافت شده و روی برگه چاپ می‌شوند.
حال اگر کسی در حال ارسال فکس به شما بود و ناخودآگاه گوشی را برداشتید، می‌توان با زدن کلید Transfer دستگاه را در حالت دریافت فکس قرار داده و گوشی را بگذارید تا فکس دریافت شود.
 

تغییرات زیاد در تکنولوژی باعث می‌شود تا با فناوری‌های روز دنیا آشنا شده و خودمان را با پیشرفت وسایل ارتباطی تطبیق دهیم. راحتی و استفاده‌ی آسان از محصولات همواره از اهداف شرکت پاناسونیک بوده و هیچ‌گاه از چشم‌انداز خود برای رسیدن به اهداف بزرگتر دست نکشیده است.
همان‌طور که مشاهده کردیم مکانیزم عملکرد دستگاه فکس، کار سختی نبوده و با گذشت زمان و پیشرفت وسایل ارتباطی، همچنان فکس در دستگاه‌های اداری جایگاه خود را حفظ کرده است. شرکت ایده آل گستر با ارائه دستگاه‌ فکس پاناسونیک و ارائه خدمات هر چه بهتر، آماده همکاری با شرکت‌های بزرگ و کوچک است.
 
 
کد مطلب: 60580
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام