۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۶

عرضه نخستین نسخه مرورگر اج برپایه کرومیوم

ایتنا- مایکروسافت نسخه اولیه تست مرورگر اج مبتنی بر کرومیم را برای ویندوز 10 عرضه کرد. این نسخه پیش‌نمایش هر روز به‌روزرسانی می‌شود و احتمال وجود نقص در آن بسیار زیاد است.
عرضه نخستین نسخه مرورگر اج برپایه کرومیوم
مایکروسافت نسخه اولیه تست مرورگر اج مبتنی بر کرومیم را برای ویندوز 10 عرضه کرد. این نسخه پیش‌نمایش هر روز به‌روزرسانی می‌شود و احتمال وجود نقص در آن بسیار زیاد است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، مایکروسافت اولین نسخه تست مرورگر اج کرومیم خود را برای ویندوز 10 عرضه کرد  و این در حالی است که نسخه توسعه‌دهندگان به‌روزرسانی‌های هفتگی دریافت خواهد کرد. نسخه بتای پایدارتر این نرم‌افزار که هر شش هفته یک‌بار به‌روزرسانی خواهد شد، در آینده در دسترس خواهد بود و عرضه نسخه تکمیل‌شده نیز بعدازآن انجام خواهد شد.
 
 همان‌طور که از نام این به‌روزرسانی مشخص است، نسخه بازبینی‌شده اج از طراحی گوگل کروم الهام گرفته است و مبتنی بر پایه متن‌باز کرومیوم است. این نرم‌افزار با چند سرویس مایکروسافت از قبیل Windows Defender SmartScreen (برای شناسایی فعالیت‌های فیشینگ و بدافزارها)، Bing و Microsoft News یکپارچه شده است.

اج علاوه بر این از توابع کروم و توابع موجود در مایکروسافت به‌طور همزمان پشتیبانی می‌کند. شما ازاین‌پس قادر خواهید بود تا بخش‌های موردعلاقه و مشترک میان هر دو نرم‌افزار را با یکدیگر همگام‌سازی کنید. مایکروسافت در حال حاضر تمرکز خود را روی موارد اساسی گذاشته است و برای مثال از پشتیبانی چندزبانه غافل شده است.
 
بررسی املای لغات و عرضه محتوای چندرسانه‌ای نیز در این نسخه در دسترس نیست. علاوه بر این نسخه پیش‌نمایش مایکروسافت اج فعلا تنها برای ویندوز 10 در دسترس است و پشتیبانی برای دیگر پلتفرم‌ها از قبیل ویندوز و مک بعد از مدتی به این نرم‌افزار افزوده خواهند شد.
 
علاوه بر این، مایکروسافت در حال حاضر برای توسعه کرومیوم همکاری‌هایی را با گوگل آغاز کرده است. هدف از این همکاری ارائه جامعه گسترده متن‌باز کرومیوم برای به‌منظور ایجاد سازگاری با وب بهتر برای مشتریان و  خرابی‌های کمتر وب برای همه توسعه‌دهندگان، اعلام‌ شده است.

 
کد مطلب: 56190
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام