۴
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۰

معاون دادستان کل کشور: علما و اساتید دانشگاه خواهان فیلترینگ اینستاگرام هستند

ایتنا - ​​​​​​​سرپرست جدید معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: بسیاری از علما و اساتید دانشگاه و دانشجویان هر کدام با استدلال خود خواهان فیلترینگ اینستاگرام هستند.
معاون دادستان کل کشور: علما و اساتید دانشگاه خواهان فیلترینگ اینستاگرام هستند

جواد جاویدنیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اینکه چندی پیش صحبت‌هایی مبنی بر احتمال فیلترینگ اینستاگرام مطرح شده بود. آیا قرار است این شبکه اجتماعی فیلتر شود؟ گفت: اینستاگرام باید چند سال پیش فیلتر می‌شد. متأسفانه میزان جرایمی که در بستر جرم خیز اینستاگرام بوجود آمده و هر روز رو به رشد است را می‌توان بعنوان یک فاجعه نام برد و خانواده‌های زیادی درگیر آسیب‌های آن شده و از این مسئله گلایه‌مند هستند.  

به گزارش ایتنا از ایسنا، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزود: بسیاری از علما و اساتید دانشگاه و دانشجویان هر کدام با استدلال خود خواهان فیلترینگ این نرم افزار هستند. حتی برخی تمام مسئولان فضای مجازی کشور را که هر کدام به نحوی در این فضا نقش دارند به خاطر عدم جلوگیری و برخورد با این پدیده مسئول گمراهی تک تک افراد جامعه و به ویژه کودکان و نوجوانان می‌دانند و بی‌غیرت خطاب می‌کنند و حق هم دارند.

جاویدنیا تاکید کرد: من به عنوان مسئول نظام اسلامی بر صندلی خود تکیه داده‌ام و می‌بینم که چه فجایعی در این شبکه در حال وقوع است و اقدامی که می‌توانم انجام دهم را انجام ندهم و به جای وظایف شرعی و قانونی ملاحظات سیاسی را بهانه کنم آیا خداوند متعال و شهدا از من خواهند پذیرفت؟ اگر واقعا چنین است باید مسئولیتم را رها کنم و در خانه بنیشینم تا حداقل پاسخی داشته باشم که مسئول نبودم.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها و بارها وضعیت نامطلوب این فضا و اینکه این فضا به قتلگاه جوانان تبدیل شده است را گوشزد کرده‌اند. آیا من با ادعای ولایتمداری و سرباز ولایت بودن رواست که بی تفاوت باشم و بهانه‌های مختلف بیاورم؟

سرپرست جدید معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور افزود: قوه قضائیه در این خصوص تذکرات لازم  را داده است و بنا دارد محکم و استوار پیگیر اجرای قانون در همه زمینه‌ها باشد.
 
کد مطلب: 55038
نام شما
آدرس ايميل شما


ابراهیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
بنده پیشنهاد می کنم شما کلا مردم ایرانو فیلتر کنید تا خدای نکرده دیگر شاهد گناهان کبیره ای همچون وبگردی، بیرون افتادن تار موی نامحرمان، شادی جوانان، ایجاد هزاران کسب و کار اینترنتی، امید به آینده و ... نباشیم و خودی ها و ژن ها خوب ها هم به امور پیش پافتاده ای مثل دریافت پاسپورت امریکایی، چپاول بیت المال، صدور انقلاب به جزایر قناری و هاوایی و ... بپردازند
سید محمد کمالی
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام.
اینستاگرام تبدیل به محیط کثیفی شده. نه به درد دنیا می خوره نه به درد اخرت. پهنای باند زیادی از اینترنت کشور رو می بلعه. البته اپراتور های اینترنت با فیلتر شدنش خیلی ضرر می کنن. بنابر این مقاومت زیاده در برابرش.
feedback
Israel
دنیا و آخرت ما دست خودمون هست،شما میخوای اون دنیا بری پیش حوری های بهشت اینستاگرام استفاده نکن،برو تو غار زندگی کن
feedback
Israel
دوران فیلتر دیگه تمام شده! ما جوون های امروزی و دهه هفتادی و هشتادی ها میذاریمتون تو جیب😂 خلاصه اینو بگم با ما راه بیاید حاجی جون!
فیلتر از نظر ما حرام است
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام