۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۹

ژاپن خواستار امنیت بیشتر در فیس‌بوک است

ایتنا - رسوایی‌های پیرامون هک شدن و افشای اطلاعات کاربران فیس‌بوک، باعث تذکر دولت ژاپن به این شبکه اجتماعی شد.
ژاپن خواستار امنیت بیشتر در فیس‌بوک است

دولت ژاپن از فیس‌بوک خواست که با بهبود و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های به‌روز و متخصصان زبده‌ای که در اختیار دارد، اهمیت بیشتری برای محافظت از حریم خصوصی کاربرانش قائل شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، چند ماه پیش بود که گزارش‌های متعددی از سوی رسانه‌های مختلف در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون نفر از کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک توسط هکرها افشا شده و به سرقت رفته است. بعد از ان نیز یکی دوبار دیگر اخبار دیگری توسط وب سایت‌های خبری به گوش رسید که همگی نشان از سریال ادامه دار رسوایی های فیس بوک داشتند که منجر به اعتراضات گسترده کاربران در سراسر جهان شد.

این شبکه اجتماعی به شدت در آماج حملات کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکتها و افراد معروف اقدام به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.
بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری همچنین مقامات فیس بوک را به سهل انگاری و کم کاری در محافظت از حریم خصوصی کاربران متهم کردند.

بر اساس گزارش رویترز، حالا دولت ژاپن امروز در تاریخ ۲۲ اکتبر با ارسال نامه‌ای به شرکت آمریکایی فیس‌بوک نوشته و درخواست کرده که تمرکز و توجه بیشتری بر روی محافظت از اطلاعات شخصی کاربران و همچنین افزایش و ارتقای پروتکل‌های امنیتی و در نهایت امنیت سایبری پلت‌فرم خود داشته باشد.

طبق اعلامیه‌ای که فیس‌بوک در واکنش به این حملات سایبری منتشر کرد، در آن ذکر کرده بود که متخصصان امنیتی این شبکه اجتماعی به سرعت در حال برطرف کردن مشکل مربوطه هستند تا اطلاعات اعضای باقی‌مانده فیس بوکی دیگر در معرض خطر نباشد و امنیت آن‌ها محافظت شود. فیس‌بوک همچنین می‌گوید علی‌رغم حل مساله، درصدد پیگیری قانونی هکرها و مجرمان سایبری مربوطه است، چراکه متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری این شرکت بر این باورند نفوذ به حساب کاربری کاربران فیس‌بوک یک اشتباه مهندسی نبوده بلکه یک حمله سایبری هدفمند از سوی هکرهای سازمان یافته بوده و احتمالا دلایلی سیاسی پشت پرده آن بوده است.

این در حالیست که بعد از رسوایی افشای اطلاعات ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیس بوک که بخاطر همکاری با موسسه تحقیقاتی کمبریج آنالتیکا بوجود آمد، اطلاعات ۳۰ میلیون نفر دیگر از کاربران این شبکه اجتماعی نیز باز به سرقت رفت و هکرها توانستند با آسیب پذیری‌های موجود بر روی پلتفرم آن به حجم زیادی از داده‌های موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند.

پس از انتشار خبر رسوایی فیس بوک و نقض حریم شخصی کاربرانش، افراد مشهور و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری اقدام به حذف صفحه کاربری خود در این شبکه اجتماعی کرده‌اند تا بدین ترتیب، اعتراض خود را نسبت به سهل‌انگاری فیس بوک نشان دهند.

با اینکه فیس‌بوک در تمامی روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از تمامی کاربرانش در این باره عذرخواهی کرد و در بیانیه‌ای نیز احتمال هرگونه جاسوسی و افشای اطلاعات آن‌ها را رد کرد، اما همچنان خشم عموم مردم در سراسر جهان نسبت به این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار فروکش نکرده است. حالا انتظار می‌رود خشم عمومی کاربران فیس‌بوک این بار بیش از پیش شعله‌ور شده و دامان این شرکت بزرگ آمریکایی را بگیرد.
کد مطلب: 54523
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام