۰
plusresetminus
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰

حریم خصوصی مُرد، زنده باد حریم خصوصی!

ایتنا - سازمان‌ها وقتی به موفقیت دست می‌یابند که بیاموزند برای دارایی‌ها ارزش قائل شوند.
حریم خصوصی مُرد، زنده باد حریم خصوصی!
 
پس از مطرح شدن قانون GDPR، کارشناسان و شرکت‌ها در تلاشند تا درک کنند که همزمان با ارتقاء محرمانگی، چه رویکردی باید در قبال داده‌ها در پیش گرفته شود.
یک راهکار این است که داده‌ها به مثابه یک "ارز" مد نظر قرار بگیرند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از سیودایو، در ماه مه گذشته، کسب و کارها برای تطابق یافتن با مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا(GDPR) به تقلا افتادند، ولی عملا اتفاقی نیفتاد.

شرکت‌ها در نقاط مختلف جهان و در بخش‌های متفاوت، از ترس جریمه‌های سنگین و خشم کاربرانشان، با شتاب تلاش کردند تا خود را با آن سازگار کنند.
با وجود اینکه تحول چندانی پس از اجرای این مقررات حاصل نشده، ولی توجه شرکت‌ها بیش از گذشته به مقوله حریم خصوصی معطوف گردیده است؛ و در این راستا این دیدگاه شکل گرفته که نگاه به داده‌ها به عنوان یک ارز باشد.
 
قیمت گذاشتن بر روی داده‌ها
مفهوم داده‌ها به عنوان ارز جانشینی برای یک نمود فیزیکی‌تر است که در عبارت «داده‌ها نفت جدید هستند» یافت می‌شود.
این دیدگاه نخستین بار 20 سال پیش در اروپا توسط میشله دندی، نایب رییس و مدیر محرمانگی سیسکو، مطرح گردید؛ وی گفت که داده‌ها به این خاطر نفت جدید هستند که در سیستم‌ها جریان می‌یابند و ارزشمندتر از طلا یا ارزهای دیگر هستند.
 
اگر داده‌ها نفت جدید باشد، شرکت‌ها برای مدیریت آن فقط به امنیت نیاز خواهند داشت، تا اطمینان حاصل شود که نشت نخواهد کرد و آتش به پا نخواهد کرد.
ولی اگر، در عوض، داده‌ها به عنوان یک ارز لحاظ شوند، «کاملا به زمان، درک فرهنگی، شرایط و زمینه بستگی خواهند داشت»؛ این نکته‌ایست که دندی در مصاحبه‌ای با سیودایو بیان کرد.
 
حریم خصوصی

دندی در این مصاحبه می‌گوید که هر ارز نوسان خود را دارد. به عنوان مثال، می‌توانید نوساناتی که برای یورو اتفاق می‌افتد را در نظر بگیرید.
او ضمنا توضیح می‌دهد چگونه چرخه‌های انتخاباتی می‌توانند بر ارزشگذاری ارز تاثیرگذار باشند.
 
سازمان‌ها وقتی به موفقیت دست می‌یابند که بیاموزند برای دارایی‌ها ارزش قائل شوند. اگر رویکردی توام با بی‌دقتی در قبال داده‌ها در پیش گرفته شود، و فاکتورهای داخلی یا خارجی تاثیرگذار باشند، سازمان‌ها خود را در معرض جریمه رگولاتورها قرار خواهند داد.
 
مطمئنا تضمین حریم خصوصی امکان‌پذیر است، ولی شرکت‌ها، فعلا، فاقد انگیزه‌ای برای تحقق آن هستند.
 
کد مطلب: 53798
نام شما
آدرس ايميل شما

آیا شما از نسخه ایرانی تلگرام (هاتگرام یا تلگرام طلایی) استفاده می‌کنید؟
بله
گاهی
خیر