۰
plusresetminus
شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۱

هک شدن لپ‌تاپ اچ.پی موجب سرقت اطلاعات 130 هزار ملوان ارتش امریکا شد

ایتنا - لپ‌تاپ اچ.پی یکی از کارمندان این شرکت به سرقت رفته که اطلاعات ۱۳۴ هزار و ۳۸۶ ملوان فعلی و سابق ارتش آمریکا در آن موجود بوده است.
هک شدن لپ‌تاپ اچ.پی موجب سرقت اطلاعات 130 هزار ملوان ارتش امریکا شد


نفوذ هکرها به لپ‌تاپ متعلق به شرکت اچ.پی منجر به سرقت اطلاعات شخصی بیش از ۱۳۰ هزار ملوان ارتش آمریکا و از جمله شماره‌های تامین اجتماعی آنها شد.


به گزارش ایتنا از فارس، لپ‌تاپ یاد‌شده متعلق به یک کارمند اچ.پی بوده و اطلاعات ۱۳۴ هزار و ۳۸۶ ملوان فعلی و سابق ارتش آمریکا در آن موجود بوده است.

هنوز مشخص نیست چه فرد یا افرادی توانسته‌اند به این داده‌ها دسترسی پیدا کنند، اما نیروی دریایی ارتش آمریکا می‌گوید مطمئن است که علت سرقت این اطلاعات سواستفاده از شبکه‌های رایانه‌ای آن نیست. تحقیقات در این زمینه آغا شده و اطلاع‌رسانی به هزاران نفر که به همین علت دچار مشکل شده‌اند، ادامه دارد.

اچ.پی این موضوع را در تاریخ ۲۷ اکتبر سال جاری میلادی به اطلاع نیروی دریایی ارتش آمریکا رسانده و اعلام کرده یکی از لپ‌تاپ‌های کارکنانش که برای پشتیبانی از قرارداد این شرکت با نیروی دریایی مورد استفاده بود مورد سواستفاده هکرها قرار گرفته است.

از جمله اطلاعات به سرقت رفته از این طریق می‌توان به نام و نام خانوادگی ملوانان، شماره‌های تامین اجتماعی آنها و .... اشاره کرد. هنوز گزارشی دال بر سواستفاده از داده‌های مسروقه مخابره نشده است.
کد مطلب: 46687
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام