۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۴

کمک 1.25 میلیون دلاری موسس پی‌پال به دونالد ترامپ

ایتنا - هم‌اکنون تنها موسسه در عرصه فناوری که طرفدار جمهوری‌خواهی به نام ترامپ است، موسسه پی‌پال می‌باشد.


پیتر تیل یکی از موسسان سایت تبادل مالی پی‌پال ۱.۲۵ میلیون دلار به دونالد ترامپ نامزد بدنام جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمک مالی کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، وی با این کمک به تنها حامی جدی ترامپ در میان مدیران ارشد شرکت‌های مشهور فناوری اطلاعات در امریکا مبدل شده است. کمک‌های وی شامل اعطای مستقیم پول به ستاد انتخاباتی ترامپ و همین‌طور کمک به کمیته انتخاباتی جمهوری‌خواهان است.

پیش از این رابرت مرکر از موسسه فناوری Renaissance Technologies و دخترش ربکا ۱۵.۵ میلیون دلار به پیکار انتخاباتی جمهوری‌خواهان کمک کرده بودند. علاوه بر این جفری پالمر یک برنامه‌نویس شناخته شده در لس‌آنجلس هم ۲ میلیون دلار به ترامپ کمک کرده است.

در حالی که اکثر شرکت‌های فناوری در آمریکا و مدیران آن‌ها تمایلی به کمک به ترامپ ندارند و از مواضع او خشنود نیستند، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها از حمایت اکثر مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، فیس‌بوک و اپل به طور علنی یا غیرعلنی برخوردار است.

پیتر تیل در توجیه علت حمایت خود از ترامپ گفته است: آمریکا نیاز به تعمیر و بازسازی دارد و ترامپ فردی است که می تواند این کار را انجام دهد.

ترامپ در ماه‌های اخیر بارها به برخی شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری مانند آمازون، گوگل، اپل و ... حمله کرده و آن‌ها را به حمایت از رقیب متهم نموده است. موضع‌گیری در مخالفت با حضور و کار مهاجران در آمریکا هم به نفع شرکت‌های فناوری که به نیروهای متخصص خارجی نیاز مبرم دارند نیست. تلاش‌ها برای مصالحه میان ترامپ و مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری و جمع‌آوری کمک مالی برای وی که توسط Brian Krzanich مدیر اجرایی ارشد اینتل پیگیری می‌شد نیز به علت استقبال سرد به سرعت منتفی شد.

تیل ۴۹ ساله که در کودکی از آلمان به آمریکا مهاجرت کرده و علاوه بر پی‌پال شرکت نرم‌افزاری پالانتیر را هم تاسیس کرده دارای ۲.۷ میلیارد دلار ثروت خالص است.
کد مطلب: 45995
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام