۲
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱

پتانسیل‌های ایران برای تبدیل شدن به بازار منطقه‌ای IT

ایتنا- در صورت توافق لوزان، ایران به یک بازار IT منطقه‌ای تبدیل می‌شود.
پتانسیل‌های ایران برای تبدیل شدن به بازار منطقه‌ای IT


به اعتقاد برخی فعالان حوزه ارتباطات، IT از بخش‌هایی بوده‌ که تقریبا در کمتر زمینه‌ای مستقیما مورد تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفته با این حال هیچ‌گاه از تبعات تحریم‌های بانکی نیز بی‌نصیب نمانده‌ است اما در صورت به نتیجه رسیدن توافق لوزان، ایران می‌تواند به یک بازار منطقه‌ای IT تبدیل شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمدرضا کریمی - رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران - با بیان این‌که صنعت فناوری اطلاعات و تله‌کام ایران هیچ‌گاه مورد تحریم مستقیم بین‌المللی نبوده است، گفت: با این حال یکسری محدودیت‌هایی برای دسترسی IP آدرس‌های ایران به امکاناتی مانند خدمات مایکروسافت و گوگل وجود داشت که از سال قبل این محدودیت‌ها کمتر شده بود.

او با اشاره به این‌که از سال گذشته دسترسی ایران به برنامه‌های گوگل پلی باز شد و محدودیت‌های استفاده از خدمات کمتر شده بود، درباره‌ میزان تاثیر توافق لوزان در بازار فناوری اطلاعات ایران اظهار کرد: تحریم‌های پولی و بانکی باعث شده است که شرکت‌های فعال برای تجارت‌های جهانی خود دچار مشکل شوند و به همین دلیل بیشتر شرکت‌های ایرانی نمی‌توانند به صورت مستقیم نقل و انتقالات را انجام دهند.

وی با ابراز امیدواری از این‌که به نتیجه رسیدن توافقات ایران در زمینه‌های هسته‌ای به بهبود فعالیت‌های مالی فعالان حوزه ارتباطات بینجامد، گفت: ایران در زمینه فناوری اطلاعات و با توجه به پتانسیل‌های مخابراتی که در کمتر کشور‌های همسایه وجود دارد می‌تواند نقش اثر‌گذاری را در بازار‌های همسایه ایفا کند.

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به تعداد زیاد کاربران فناوری و ضریب نفوذ بالای ۱۰۰ درصد موبایل در ایران اظهار کرد: این در حالی است که کشور‌های منطقه تجربه کمتری در این مورد دارند و لازم است ایران از این لحاظ تقویت شده و وارد بازار‌های جهانی شود.

وی درباره‌ میزان علاقه‌مندی شرکت‌های بزرگ بین‌المللی برای ورود به بازار IT‌ ایران خاطر نشان کرد: با توجه به جایگاه ایران در منطقه این کشور پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به مرکز سرویس‌دهی منطقه دارد.

کریمی افزود: امیدواریم مانند هند که در آسیای شرقی به عنوان یک بازار منطقه‌ای کار می‌کند برای ایران نیز این اتفاق بیفتد.
کد مطلب: 35481
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
با این وضعیت ، سرعت و محدودیت اینترنت بین المللی که ما داریم و این فیلترینگ 98%سایت ها ، من که گمون نمیکنم .............
feedback
Iran, Islamic Republic of
پتانسیل رو ول کن. فعلا برو جلوی دبی لنگ بنداز.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام