۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۴ ساعت ۱۱:۴۰

دردسر هاي گوگل در مورد تايوان ادامه دارد

ايتنا – وجود جزيره تايوان براي گوگل دردسر ساز شده است. نوع عبارت بكار رفته براي عنوان تايوان در سرويس Google Maps زماني باعث شكايت تايواني ها مي شود و زماني موجب شكايت چيني ها.
چند روز قبل وفتي در سرويس Google Maps (نقشه گوگل) عبارت "تايوان" را جستجو مي كرديد، در سمت راست صفحه نقشه تايوان (با عبارت تايوان بر روي آن) و در سمت چپ، توضيح مربوط به كشور تايوان ديده مي‌شد.
در توضيح تايوان نوشته شده بود : "تايوان، استاني در چين".

به گزارش ایتنا اين مسئله واكنش شديد مقامات وزارت خارجه تايوان را به دنبال داشت. آنها درج عبارت "استاني در چين" را توهيني به خود مي دانستند.

گوگل در پاسخ به تايواني ها گفته بود كه نامگذاري را بر مبناي منشور سازمان ملل انجام مي‌دهد و در اين مسئله دخالتي ندارد.
اما اوايل اين ماه، با ادغام سرويس هاي Google Maps و Google Local (گوگل محلي)، شيوه نمايش نقشه كشور ها تغيير كرد و توضيحات قسمت چپ خذف شد. حذف شدن توضيحات سمت چپ باعث شد تا تنها عبارت "تايوان" بر روي نقشه بماند. اما اين مسئله هم دردسر ساز شد و باعث خشم مقامات چيني شد كه تايوان را استاني از كشور خود مي دانند.

گوگل اين بار در پاسخ به چيني ها گفته است كه اين كار را فقط براي بهبود عملكرد سرويس هاي خود انجام داده است و هيچ قصد سياسي پشت آن وجود ندارد.
با اين وجود چيني مي گويند گوگل تحت فشار آمريكايي ها مجبور به انجام اين كار شده است.

گفتني است دولت هاي چين و تايوان سال هاست كه بر سر جزيره تايوان با يكديگر مشاجره دارند. چين تايوان را استاني از خود مي داند و تايواني ها ادعاي استقلال دارند.
 
کد مطلب: 3000
برچسب ها: گوگل چین تایوان
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام