۱۵
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۳۴

ادعای مجدد دبیر کمیته فیلترینگ: فیس‌بوک سایت جاسوسی است

ایتنا - «این کمیته در حال حاضر نیز هیچ برنامه‌ای برای بررسی رفع فیلتر فیس‌بوک ندارد.»
ادعای مجدد دبیر کمیته فیلترینگ: فیس‌بوک سایت جاسوسی است


دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در حال حاضر هیچ برنامه ای برای بررسی رفع فیلتر فیس بوک ندارد. 


به گزارش ایتنا عبدالصمد خرم آبادی در گفت‌وگو با مهر، در پاسخ به سوالی در مورد اخباری که در برخی سایت‌ها مبنی براینکه "رفع فیلتر فیس بوک در حال بررسی است" منتشر شده اظهار داشت: فیلتر شبکه اجتماعی فیس بوک به لحاظ ماهیت جاسوسی این سایت و کثرت محتوای مجرمانه موجود در آن کماکان به قوت خود باقی است.
وی ادامه داد: در کشور ما در حال حاضر صدها شبکه اجتماعی اینترنتی آزادانه در حال فعالیت هستند و میلیون‌ها نفر عضو شبکه‌های اجتماعی داخلی هستند؛ بنابراین صرف شبکه اجتماعی بودن یک سایت تاثیری در فیلتر آن ندارد.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: برخی از شبکه‌های اجتماعی داخلی به تنهایی چند میلیون نفر عضو دارند و در زمینه‌های مختلف با هم در حال تبادل اطلاعات هستند.
مشاور قضایی دادستان کل کشور تاکید کرد: طبق قانون جرایم رایانه‌ای تنها مرجع ذیصلاح قانونی برای اظهارنظر در خصوص فیلتر و رفع فیلتر پایگاه‌های اینترنتی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است.

وی خاطرنشان کرد: رفع فیلتر فیس بوک به هیچ وجه در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح نبوده و نیست و این کارگروه در حال حاضر نیز هیچ برنامه‌ای برای بررسی رفع فیلتر فیس‌بوک ندارد.
خرم آبادی تصریح کرد: اخباری که به نقل از روابط عمومی برخی نهادها در مورد در دست بررسی بودن رفع فیلتر سایت فیس بوک منتشر شده کذب محض است. 

گفتنی است روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده بود: موضوع رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی در کارگروهی خارج از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال بررسی است که به محض دریافت نتایج بررسی ها و تصمیمات اتخاذ شده به طور رسمی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.
 
کد مطلب: 27881
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
کی به این اقا گفته میتونه برای میلیون ها کاربر ایرانی تصمیم بگیره؟ یعنی همه ما دور از جون ملت، نفهمیم فقط شما عالم دهری؟ مگه ندیدی همین پریروز جوانان ایرانی عضو فیس بوک و تویتر چه بلایی سر نخست وزیر اسرائیل اوردن؟
feedback
همیشه باید یه عده نخود اش بیان وسط اتیش بسوزونند...ظاهرا خیلی از کارهای دولت جدید به دهن بعضی ها شیرین نیومده....
عارف
feedback
حالا چه اصراریه که رفع فیلتر بشه این سایت .... الانش 90درصد کاربرا با شیلترشکن رفتن داخل ..... من نمیفهم سرعت اینترنتم توی باز کردن صفحات با شیلترشکن خیلی بیشتر میشه .... جالبه ، اکثر قوانینی که توی ایران هست کشک خالصه ، چون همه دورش میزنند ..... فیسبوک هم یه نمونه کوچیکشه ..... من نمیفهمم توی کامپیوتر من که شیپیش سه قاپ بازی میکنه ، چه اطلاعاتی رو میخوان از توش بدزدند ؟؟؟؟ .....
یه ایرانی
feedback
آخه شما هم که پدر ما رو درآوردید!
آخه چه نیازیه که فیس بوک اونم یه سایت خارجی رفع فیلتر بشه؟ مگه ما خودمون شبکه ی اجتماعی نداریم؟ آیتگ ، فرندفا و ...
feedback
Iran, Islamic Republic of
مهم نیست. میخواید بررسی کنید میخواید نکنید. ما که به راحتی آب خوردن میریم فیس بوک :))))
feedback
مردم به خاطر فیسبوک و تویتر انتــی فـلـتر میگیرن و اینجوری کل سیستم فیلترینگتون بی اثر میشه. حالا هی بگو این سایت جاسوسیه و اون سایت جاسوسیه. رفع فیلتر نکن عزیز من رفع فیلتر نکن.
امیر
feedback
همین سایتی که میگید صهیونیستی هست(که من میدونم صهیونیستی نیست)، مگه ندیدید جوانان ایرانی با نتانیاهو چه کردند.
انگار نه انگار وزیر امور خارجه و رهبری در فیسبوک صفحه دارند -انگار نه انگار رییس جمهور در توییتر در پاسخ به مدیر توییتر گفتند ما خواستار آزادی دسترسی اطلاعات هستیم.
این بی‌شرمی را پایان دهید و به سخنان رییس جمهور در توییتر گوش دهید و فیسبوک و توییتر را رفع فیلتر کنید
دوستان خوهشا به این نشانی رفته و شکایت خود را ثبت کنید:
http://internet.ir/feedback
feedback
اقای " عبدالصمد خرم آبادی"! تو چه کاره هستی که برای میلیون ها جوان ایرانی تصمیم می گیری؟
خدا از تو نگذرد.
هومن
feedback
United States
برای پیدا کردن روشهای گوناگون آموزش به سایت زیر رفتم:
http://www.stevespanglerscience.com

البته قبلا به سادگی در یتیوب دنبال مطلب میگشتم.
متاسفانه تمام فیلم ها و حتی بسیاری از تصاویر فیلتر شده.

واقعاً جای تاسفه که افرادی که احتمالا هیچ وقت یا بسیار کم با اینترنت کار میکنند برای مردم تصمیم میگیرند که چه چیزی محاز است و چه چیزی نیست.

حالم ار این وضعیت داره به هم میخوره. به شدت ناراضی هستم. ایکاش یک زمانهایی جلسه میگذاشتید تا مستقیما با شما صحبت کنیم.
Mori
feedback
شما رفع فیلتر نکن.من که میرم فیس بوک شما رفع فیلتر نکن....این کمیته مثل... افتاده روی اینترنت ملت!!
محسن
feedback
ایتنا عزیز میدونی الان چند صد هزار سایت ایرانی سیستم رای مثبت منفی تو نظرات دارن.بابا بجنب اخرش ما همه میریم کره مریخ تو مثل انسان های اولیه اینجا میمونی!!!از ما گفتن بود.
feedback
"فیلتر شبکه اجتماعی فیس بوک به لحاظ ماهیت جاسوسی این سایت و کثرت محتوای مجرمانه موجود در آن کماکان به قوت خود باقی است."
در پاسخ به گفته‌ی این شخص مسئول باید گفت که بگذارید حتی اگه فیس بوک، سایت جاسوسی هم هست، مردم، آگاهانه و با اختیار خودشون از این سایت استفاده کنن، نه این که به اجبار محدود بشن!
امید
feedback
پروردگارا، ما را از شر پیروانت حفظ بفرما.
feedback
خدایا شرشان را مستدام مدار!!!!!!!!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
رفع فیلتر هم بشه خیلی چیز بدرد بخوری نیست . سایت قدیمی و پهنای باند زیادی میخوره
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام