۰
plusresetminus
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۲

شیوع نرم‌افزارهای مخرب، نتیجه انفجارهای بوستون!

ایتنا - سایت‌های متعددی در اینترنت برپا شده که در آنها از کلماتی همچون بوستون، ماراتن، قربانیان و تروریسم استفاده شده است.


سازمان‌ها و نهادهای نظارتی، نسبت به کلاهبرداری از آسیب‌دیدگان حادثه انفجارهای ماراتن بوستن و یا بستگان آنها ابراز نگرانی کردند و به کاربران اینترنتی در این خصوص هشدار دادند. 


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از سی‌ان‌ان، پس از گذشت چند ساعت از شروع شناسایی قربانیان این حملات انفجاری، سایت‌های متعددی در اینترنت برپا شد که در آنها از کلماتی همچون بوستون، ماراتن، قربانیان و تروریسم استفاده شده است.

در حالی که هنوز قضاوت در مورد نحوه عملکرد این سایت‌ها و اهداف واقعی آنها زود است ولی برخی سازمان‌های نظارتی آمریکا گفته‌اند که گروهی از این وب‌سایت‌ها درصدد سرقت شماره کارت اعتباری افراد هستند و برخی دیگر نیز درصدد ویروسی کردن رایانه بازدیدکنندگان!

اغلب این سایت‌ها مدعی هستند که در رابطه با بمب‌گذاری‌های بوستون، دارای اخبار، تصاویر و یا فایل‌های ویدئویی هستند.

در این میان یک کلاهبردار که مدعی شده بود با مسئولان برگزاری این مسابقه ارتباط دارد، صفحه‌ای در توییتر ایجاد کرد و اعلام نمود که به ازای هر پیامی که منتشر شود، یک دلار هدیه می‌دهد.

مسئولین سایت توییتر پس از اطلاع از این موضوع، صفحه مزبور را بستند ولی تا پیش از آن،۵۰ هزار پیام ری.توییت شده بود.

البته این شیوه کلاهبرداری، پیش از این نیز سابقه داشته است.

به دنبال وقوع طوفان سندی در سال گذشته، مقامات نیوجرسی سایتی را که به نام موسسه کمک به آسیب‌دیدگان طوفان برپا شده بود، بستند.

سایت مزبور توانست از این راه ۶۳۰ هزار دلار جمع آوری کند.

************
کد مطلب: 25910
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام