۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۲

به‌روز رسانی اپل برای Mountain Lion و Safari

ایتنا- OS X 10.8.3 پشتیبانی از Boot Camp برای ویندوز 8 را اضافه كرده است.


اپل روز پنجشنبه و برای اولین بار در شش ماه گذشته، یك به‌روز رسانی برای OS X Mountain Lion عرضه كرد كه ۱۴ آسیب‌پذیری امنیتی را اصلاح كرده و تعدادی مسأله دیگر را نیز حل می‌كند. 


اپل علاوه بر به‌روز رسانی این سیستم عامل، مرورگر Safari را نیز به نسخه ۶.۰.۳ ارتقاء داده و ۱۷ نقص امنیتی را در آن برطرف كرده است. 

به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، OS X ۱۰.۸.۳ با نقایص غیر امنیتی متعددی از جمله دو نقص مرتبط با Active Directory (تكنولوژی احراز هویت دامنه مایكروسافت) عرضه شده و ویژگی‌های جدیدی از جمله پشتیبانی از Boot Camp برای ویندوز ۸ را نیز افزوده است. 

آخرین بار اپل OS X Mountain Lionرا در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۲ به‌روز رسانی كرده بود. 

پشتیبانی Mountain Lion از Boot Camp، پنج ماه پس از عرضه آن ویرایش توسط مایكروسافت است. پس از آن نیز ترمیمی عرضه شد كه به iMac های دارای هارد درایوهای ۳TB اجازه می‌داد ابزاری را كه مجوز سوئیچ كردن بین OS X و ویندوز را صادر می‌كند، اجرا نمایند. 

پیش از آن، یك نقص از اجرای همزمان دو سیستم عامل در این iMac ها جلوگیری می‌كرد.
به‌روز رسانی‌های مجزایی برای ارائه درایورهای لازم ویندوز ۷ و ویندوز ۸ برای Boot Camp عرضه شده‌اند. 

ترمیم‌های دیگر عرضه شده در ۱۰.۸.۳، شامل ترمیمی برای یك مشكل صفحه نمایش در هنگام خروج سیستم مك از حالت Sleep، ترمیمی دیگر برای مشكل صدا در سیستم‌های مك ۲۰۱۱، و ترمیمی كه قابلیت اعتماد Mail را در هنگام واكشی پیام‌ها از Exchange Server افزایش می‌دهد، می‌باشند. 

از لحاظ امنیتی، فقط ۴ آسیب‌پذیری Mountain Lion با عبارت «ممكن است منجر به اجرای كد دلخواه گردد» (توصیف اپل از نقایص حیاتی) همراه هستند. 


یك نقص امنیتی نیز مربوط به جاوا است كه همواره با افشای آسیب‌پذیری‌های جدید و به‌روز رسانی‌های فوری همراه بوده است. اپل در راهنمایی امنیتی خود نوشت كه مشاهده یك وب‌سایت خرابكار می‌تواند به یك برنامه Java Web Start اجازه دهد به‌طور خودكار شروع به كار نماید، حتی اگر پلاگين جاوا غیرفعال شده باشد. 

به گفته اپل، یك نقص امنیتی دیگر نیز می‌تواند از طریق یك سند PDF فریبكار مورد سوء استفاده قرار گیرد. 

مانند اغلب مواقع، تعداد زیادی از این نقایص در كد متن‌بازی كه اپل به همراه OS X عرضه می‌كند (از وب‌سرور آپاچی گرفته تا Ruby on Rails) قرار دارند.
مرورگر Safari كه برای هر دو سیستم عامل Mountain Lion و OS X Lion به نسخه ۶.۰.۳ ارتقاء یافته است، ۱۷ اصلاحیه دریافت كرده است كه ۱۵ اصلاحیه، مربوط به موتور متن‌باز این مرورگر یعنی WebKit می‌باشد. تمامی این ۱۵ اصلاحیه در رده حیاتی قرار گرفته‌اند. 

اپل همچنین برای سیستم‌های مك Lion و Snow Leopard، به‌روز رسانی امنیتی ۲۰۱۳-۰۰۱ را عرضه كرده است. 

OS X ۱۰.۸.۳ و به‌روز رسانی امنیتی ۲۰۱۳-۰۰۱ از طریق انتخاب Software Update در منوی اپل، یا با باز كردن برنامه Mac App Store و كلیك بر روی آیكون Update در گوشه بالای سمت راست صفحه، در دسترس قرار دارند. این به‌روز رسانی‌ها همچنین به‌صورت دستی از سایت پشتیبانی اپل قابل دریافت هستند.
کد مطلب: 25746
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام