۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۶
معاون سازمان ملي استاندارد خبر داد:

تعريف 60 استاندارد در زمينه فناوري اطلاعات تا پايان امسال

ایتنا - سازمان ملي استاندارد ايران عضو سازمان بين‌المللي استاندارد است و در زمينه فناوري اطلاعات ميان ISO و IC كميسيون مشتركي به نام GTC۱ تشكيل شده كه اين كميسيون مسوول تدوين استانداردهاي بين‌المللي در زمينه فناوري اطلاعات است.


معاون برنامه‌ريزي و تدوين استاندارد سازمان ملي استاندارد ازتعريف ۶۰ استاندارد در زمينه فناوري اطلاعات تا پايان سال جاري خبر داد.

به گزارش ایتنا مرتضي امامي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: تاكنون طرح‌هاي مختلفي در ارتباط با فناوري اطلاعات و به ويژه شبكه دولتي آن طراحي شده و كار مطالعاتي آن‌ها صورت گرفته است.

وي در ادامه يادآور شد: سازمان ملي استاندارد ايران عضو سازمان بين‌المللي استاندارد است و در زمينه فناوري اطلاعات ميان ISO و IC كميسيون مشتركي به نام GTC۱ تشكيل شده كه اين كميسيون مسوول تدوين استانداردهاي بين‌المللي در زمينه فناوري اطلاعات است.

امامي همچنين به تفاهم نامه‌هايي كه ميان سازمان ملي استاندارد، سازمان فناوري اطلاعات و سازمان تنظيم مقررات ارتباطات به امضاء رسيده اشاره كرد و گفت: امسال موضوع تدوين استاندارد در بخش فناوري اطلاعات را در دستور كار داريم. البته اولويت‌هاي ما در اين زمينه هنوز مشخص نشده است و تنها بخشي كه در ارتباط با شبكه دولت است طراحي شده و بقيه موارد هم براساس ميزان اهميتي كه دارند در اولويت‌هاي شش ماهه، يك ساله و دو ساله ما قرار خواهند گرفت.

وي در عين حال به كارت‌هاي شناسايي اشاره كرد و تدوين استانداردهاي آن‌ها را جزو اولويت‌هاي اين بخش برشمرد.

امامي در پاسخ به اين سؤال ايسنا كه آيا تاكنون استانداردسازي در ارتباط با فرآورده‌هاي مربوط به بخش فناوري اطلاعات صورت نگرفته، اظهار كرد: اكنون حدود ۵۰۰ استاندارد ملي كه اهميت بيش‌تري داشتند در اين زمينه تعريف شده‌اند كه به عنوان نمونه آن‌ها مي‌توان به استاندارد امنيت شبكه اشاره كرد. 
 
کد مطلب: 22714
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام