۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۵

سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری مایکروسافت در بخش تبلت‌های بارنز اند نوبل

ایتنا- یکی از نتایج انعقاد این قرار داد این است که کاربران ویندوز 8 به نرم‌افزار کتابخانه دیجیتال بارنز اند نوبل دسترسی خواهند داشت.


مایکروسافت اعلام کرده است در زیرشاخه تازه تاسیس شرکت بارنز اند نوبل ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.
به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، شرکت بارنز اند نوبل با هدف تقویت بازار رایانه‌های لوحی «نوک» خود اقدام به تاسیس این شعبه جدید کرده است.

به گزارش وب سایت computerworld شرکت بارنز اند نوبل با انعقاد این قرارداد ۱۷.۶ درصد از سهام زیرشاخه جدید خود را که در مجموع ۱.۷ میلیارد دلار ارزش دارد، در اختیار مایکروسافت قرار داده است.

بر اساس این گزارش، یکی از نتایج انعقاد این قرار داد این است که کاربران ویندوز 8 به نرم‌افزار کتابخانه دیجیتال بارنز اند نوبل دسترسی خواهند داشت. بارنز اند نوبل به کمک این قرارداد می‌تواند نرم‌افزار کاربردی فروشگاه آنلاین کتاب‌های خود را بر روی رایانه‌های لوحی تحت ویندوز 8 عرضه کند. بنا بر اخبار و گزارش‌های مختلف، شرکت مایکروسافت قرار است در سال جاری سیستم عامل ویندوز 8 خود را روانه بازار کند و بسیاری از سازندگان رایانه‌های لوحی از هم اکنون در حال طراحی محصولات تحت ویندوز 8 هستند.

گفتنی است مایکروسافت سال گذشته شرکت بارنز اند نوبل را متهم به نقض حق ثبت اختراعات خود کرده و علیه این شرکت اقامه دعوا کرده بود. اما این دو شرکت در قرارداد جدید خود متعهد شده‌اند به این اختلافات فیصله دهند. این قرارداد بارنز اند نوبل را ملزم می‌کند حق ثبت اختراعات مایکروسافت را که در رایانه‌های لوحی «نوک» خود از آنها استفاده کرده است، پرداخت کند.
 
کد مطلب: 22010
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام