۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۹
گزارش جالب شبكه العالم

«مجتهد« آل‌سعود را در توييتر رسوا می‌کند

ايتنا - افشاگری‌های مجتهد در تویتر اکنون شامل فهرست بلندی از مسئولان سعودی از جمله "عبدالله بن عبدالعزیز" شاه عربستان و شماری از فرزندانش و رییس دفتر پادشاه شده است. وی همچنین درباره "نایف" ولیعهد سعودی و فرزندش "سعود" نیز مطالبی را افشا کرده است.


افشای منظم مطالب محرمانه و پشت پرده زندگی شاهزادگان سعودی از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی اینترنتی، دردسرهای بسیاری را برای حاکمان عربستان به وجود آورده است.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه ايراني العالم، فردی که خود را "مجتهد" معرفی کرده، مدتی است از طریق "تویتر" در عربستان درحال انتشار اسرار پشت پرده و فساد حاکم بر خاندان سعودی در عربستان است.

این موضوع موجب شد رژیم سعودی به دنبال راهکارهای متفاوتی برای کنترل و یا نظارت بر تویتر باشد؛ به صورتی که "عبدالعزیز آل شیخ" مفتی کل سعودی با هشدار در باره "تویتر" مسلمانان را از فعالیت در این محیط برحذر داشت.

سعودی‌ها در یک گام دیگر و اقدامی متناقض با فتوای مفتی کل عربستان، بخش قابل توجهی از سهام تویتر را خریداری کردند، تا از این راه بتوانند کنترل این شبکه اجتماعی اینترنتی را به صورت رسمی در اختیار بگیرند.

"ولید بن طلال" برادرزاده شاه عربستان که مجله فوربس در مارس گذشته ثروت او را حدود ۲۰ میلیارد دلار برآورد کرده بود، سرانجام توانست پس از چند ماه مذاکره بخشی از سهام تویتر را خریداری کند.

کارشناسان تأکید کردند با توجه به سرمایه ۸ میلیارد دلاری تویتر، سهم بن طلال در این شبکه اینترنتی به ۳.۷۵ درصد می‌رسد.

با این حال بر اساس آمارهای اعلام شده، شهروندان عربستانی بیشترین کاربران تویتر را به خود اختصاص داده‌اند.

یکی از کاربران تویتر که خود را "مجتهد" می‌نامد، از نوامبر سال ۲۰۱۱ به صورت منظم درحال افشای اسرار پشت پرده، و فساد شاهزادگان و خاندان سعودی است.

افشاگری‌های مجتهد در تویتر اکنون شامل فهرست بلندی از مسئولان سعودی از جمله "عبدالله بن عبدالعزیز" شاه عربستان و شماری از فرزندانش و رییس دفتر پادشاه شده است. وی همچنین درباره "نایف" ولیعهد سعودی و فرزندش "سعود" نیز مطالبی را افشا کرده است.
"خالد بن سطان" معاون وزیر دفاع و شماری از شاهزادگان مطرح سعودی نیز از این افشاگری‌ها در امان نمانده‌اند.

اما در این میان "عبدالعزیز" فرزند کوچک فهد پادشاه سابق عربستان بزرگ‌ترین سهم را این افشاگری‌ها
 داشته است.
مجتهد که در این افشاگری‌ها با خطاب قرار دادن او با نام "عزوز"، از هزینه‌های هنگفت و غیرقابل تصوری که در کاخ‌های او صورت گرفته، و یا دلیل برکنای او از ریاست دفتر شورای وزیران پرده برمی‌دارد.

مجتهد از همین راه توانسته است تا کنون توجه بیش از ۲۰۰ هزار مخاطب عربستانی را جلب کند.
امری که موجب شد خاندان آل سعود برای آگاهی از هویت واقعی مجتهد، به صورت غیرعلنی به حالت آماده باش در آید.

مجتهد تأکید می‌کند که منابع اطلاعاتی او از داخل خاندان حاکم بوده، و برخی از آنها شاهزاده و یا کارمند بخش‌های حساس هستند.
وی همچنین با رد این اتهام که در حال انتقام‌جویی است، تأکید کرد که اگر فقط از یک شاهزاده انتقاد می‌کرد، این موضوع واقعیت داشت؛ ولی با توجه به اینکه در پرونده‌های مطرح شده به همه شاهزادگان اشاره شده، این اتهام درست نخواهد بود.

وی اخیرا از مردم عربستان خواست به پنج پیام او توجه کنند: نخست، حجم فساد موجود در کشور را دریابند؛ دوم، بفهمند که پول و زمین‌های به سرقت رفته به آنها تعلق دارد. سوم، فساد و تضییع حقوق شهروندان به دلیل خودکامگی حاکمان است که مردم را نادیده می‌گیرند. چهارم، مردم عربستان بفهمند که مشکلاتشان بدون اقدام عملی، حل نخواهد شد. پنجم، ترس از نیروهای امنیتی را کنار گذاشته و مدعیان تغییر را رسوا کنند.
 
کد مطلب: 21220
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
دمش گرم.
همه دزدها رسوا بشوند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام